Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Astrid63
#3093480
Hallo allemaal,

Onze hond Robbie (bruine labrador teefje, 9 jaar)) heeft levercirrose in een vergevorderd stadium veroorzaakt door koperstapeling. Het is bij toeval ontdekt door het maken van een echo om een anderen reden.  Inmiddels is ze in het UKG geweest en dmv van leverbiopt is dit de conclusie. Robbie haar lever functioneert nog ok alle waardes zijn goed, en daarom doet ze het ook nog goed. Ze is vrolijk, eet, drinkt en poept goed. Als dit niet per toeval was ontdekt had ik echt niet geweten dat ze zo ziek is. Vorige week heb ik de uitslag gehad en Robbie zit inmiddels aan speciaal voer van Hills. Dat eet en verdraagt ze goed. Voorheen kreeg zij Farmfood in combi met Duck of carnibest. De levensverwachting van Robbie kan van 1,5 mnd tot......zijn
Ik wil graag nog het beste voor omze hond, weet iemand wat goed voor haar zou kunnen zijn, ook mss qua voedingssupplementen.

Alvast bedankt!
Door charmed
#3093530
Misschien eens contact opnemen met een orthomoleculair dierenarts. Ik ga zo af en toe naar Bas Peeters in Amsterdam. Als iemand weet hoe je met ziekte moet supplementeren dan is het wel een orthomoleculair dierenarts. Ik zou er niet zelf mee gaan aanmodderen. Heel veel suc6! Hoop dat ie nog lang bij jullie kan zijn.
Laatst gewijzigd door charmed op di 31 mar 2015, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3093773
Oh bah niet leuk als je hond deze diagnose krijgt.
Ik kan je geen advies geven, je bent op zoek naar info uit verschillende hoeken, misschien een idee om kontakt op te nemen met de labradorvereniging. Daar zijn ze bezig met o.a. onderzoeken bij labradors i.v.m. koperstaling. Nee ze zullen zeker geen info geven mbt vers voeren, maar wie weet waar het balletje naar toe kan rollen mbt info.
Ik hoop dat je bruine meisje nog heel lang zonder klachten verder mag leven.
Door Lizzy
#3094201
Ik sluit me bij Charmed aan. Ik zou ook niet zelf dingen uit gaan proberen maar contact opnemen met iemand die echt verstand van zaken heeft. Heel veel sterkte met Robbie :-*
Door Astrid63
#3094281
Dank jullie wel, ik hoop ook dat ze nog een tijdje mee kan.
Ze krijgt nu medicijnen penicillamine (voor de koper) en denosyl (voedingsupplement) op advies van de hepatoloog.
Over een half jaar (bij leven en welzijn) moet Robbie weer terug naar Utrecht voor een lever biopt.

Ik hoop op diverse sites wat meer te kunnen vinden betreft ervaring.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door