Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3093245
de lipplooi-eczeem is in alle hevigheid terug en zo'n beetje elk middeltjes is geprobeerd, heb nu van de DA hydrocortiderm, maar dat wil ik niet te lang gebruiken.
Vanavond in overleg met de DA besloten dat de lipplooien gecorrigeerd worden en dan gaan gelijk zijn ballen d'r uit. maar zo'n kap, dat vind hij denk ik 3x niks.
Hebben jullie een advies voor een alternatief zodat hij niet aan zijn lippen kan krabben de operatie?
Door C@rine
#3093251
Marina, er zijn toch ook kappen op maat.
En daar bedoel ik mee die dan niet veel langer zijn dan de snuit, of je knipt een randje eraf.
En ze zijn er ook van soft materiaal, en dat is heel comfortabel.
Sterkte voor Teun en jou.
#3093253
Ik denk dat je niet aan een kap ontkomt voor z'n lippen.
Maar je kan hem nu toch laten wennen?
Zo'n comfy cone vindt niet elke hond fijner dan een ouderwetse plastic kap.
B vond hem doodeng terwijl ze met een gewone kap alles kan en doet.
Door eelke
#3093256
Ik had een kap van de dierenwinkel, veel fijner dan die van de dierenarts. Hij is een beetje doorzichtig, er zit een stootrandje op, en hij buigt mee als de hond ergens tegenaan loopt. Die witte kap scheurde dan meteen.

Afbeelding
#3093275
MarijeEnBoomer schreef: Ik denk dat je niet aan een kap ontkomt voor z'n lippen.
Maar je kan hem nu toch laten wennen?
Zo'n comfy cone vindt niet elke hond fijner dan een ouderwetse plastic kap.
B vond hem doodeng terwijl ze met een gewone kap alles kan en doet.
+1..comfy cone is vaak donker van binnen dus ze zien niks..ook geen licht en omdat hij dikker is vervormd t geluid veel meer ..om te zien vond ik de comfy te mooiste oplossing maar in praktijk is hij na 2 dagen op MP gegaan..alle ander opties ..van die opblaasbare ringen etc..houden bijten tegen bij wonden van het achterlijf maar volgens mij kan een poot daar richting de lip wel langs..
Heel veel sterkte voor jou en arme Teun
Door Parelridder
#3093306
Ik zou een kap aanschaffen en met wat geluk valt de mate waarin hij wil krabben erg mee. Misschien laat hij zich goed weerhouden door dat het niet mag, dus hoeft hij 'm alleen op als je geen toezicht kunt houden. Misschien wil hij vooral met z'n poten krabben, dan kun je hem als je thuis bent om alle poten dubbelen badstof sokjes aan doen of zo en alleen als je weg gaat (ook) de kap.
Succes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door