Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Yaro
#3092017
Een paar dagen geleden is Yvar op een prikkelplant gaan staan en had dus een doorn in zn poot. Volgens mij is het er wel uit, maar hij blijft zijn poot nog ontzien. Het was een behoorlijke doorn en het gaatje in zn kussentje is nog goed te zien. Wat kan ik erop doen om te voorkomen dat het gaat ontsteken?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092020
En na het badje zou ik honingzalf smeren. Als Oscar zijn poten blijft soppen vanwege irritatie van planten, dan werkt honingzalf heel erg goed. En het werkt genezend voor het wondje, dus dan groeit het sneller dicht.
Door Fido
#3093137
Ledum en hypericum. Laatste tegen de pijn.
Pau d'arco tegen ontstekingen.
Silicea als je denkt dat er nog wat inzit. Niet langer dan drie weken gebruiken.

Soda badje of biotex groen.
Door Parelridder
#3093302
Er zijn inmiddels al enkele dagen voorbij.. Ik denk - als medische leek - dat als er iets is achter gebleven wat problemen geeft, dat nu niet meer voorkomen kan worden. Je kunt het gaatje pogen open te houden middels regelmatig weken in bijv. soda, om eventuele rotzooi er uit te 'trekken', maar als er niets is achter gebleven wil je juist z.s.m. herstel..
Dat hij z'n poot ontziet kan heel goed komen door een wondje op een venijnige plek, al dan niet in combinatie met de angst dat belasting pijn zal doen (het effect van voorzichtig blijven lopen als je in een punaise getrapt bent en deze uiteraard gelijk verwijderd hebt: het is soms moeilijk om na die schrik & pijn weer volledig te vertrouwen dat het voorbij is).
Ik zou proberen of het lopen op zachte (zand?) ondergrond hem doet besluiten weer te gaan belasten. Daarnaast zou ik na iedere wandeling even kort spoelen met fysiologisch zout (9 gram zout in 1 liter water). Dat is de verhouding die wél ontsmet, maar de huid / het herstel niet beschadigd. Maar dat gaat dus uit van de gok dat er geen ontsteking is (nu ook niets van te zien/voelen) en jouw indruk dat er niks is achter gebleven.
Gebruikersavatar
Door Yaro
#3096677
Bedankt nog voor de reactie! Ik ben een week nieg op bp geweest, vandaar mn late reactie  :P Zn poot is inmiddels goed genezen en hij heeft nergens last meer van  :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door