Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Connys
#309253
ik heb een hond die met 9 maanden achter een boomstronk is blijven haken (ze is nu bijna 5) en behoorlijk hard zodat haar pootje doorgezaagd moest worden en dat is weer aan elkaar gezet, maar nu loopt ze sinds een half jaar daar weer kreupel op, dus rimadyl, dat heeft ze een poosje geslikt, ik zag dat ze wel wat beter liep, maar de rest vond ik achteruit gaan, haar conditie werd minder en ik vond haar er vadsig uit gaan zien, het klopte niet naar mijn gevoel. ik ben er gelijk mee gestopt en dacht ik kijk het even aan, nu krijgt ze missing link plus met glucosamine, zeel, traumeel, omega 6-9, prolisan en vitamine c, ik zag in de rubriek medisch het stukje van bijwerkingen rimadyl van elvira en ik ben me te pletter geschrokken en natuurlijk blij dat ik ermee gestopt was, maar nu mijn vraag: wie heeft er ervaring met natuurlijke pijnstillers?

wat gebruik je voor de hond?
hoelang duurt het voordat je resultaat zag
met wat voor soort hond?


misschien is zo'n vraag of soorgelijk als eens geplaatst, maar er is zo veel te lezen op deze site en ik heb nog lang niet alles gehad
Laatst gewijzigd door Connys op vr 22 apr 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#309258
Er komt binnenkort bij de Groene Os een nieuwe pijnstiller op natuurlijke basis. Ik heb er al een paar keer proefexemplaren van gehad en het werkt wel goed.
Door Connys
#309259
Hitam schreef: Er komt binnenkort bij de Groene Os een nieuwe pijnstiller op natuurlijke basis. Ik heb er al een paar keer proefexemplaren van gehad en het werkt wel goed.
de groene os, is dat een winkel of een merk? en hoe lang geef je het voor dat het werkt of werkt het direct
Door Irm-Joh
#309278
Wat is de oorzaak dat je hond nu achteruit gaat en meer pijn heeft? Wat zegt je DA?
Mijn ervaring is dat ze vaak heel snel zijn met het voorschrijven van een pijnstiller - als of dit de oplossing is - vooral voor een hond met maar net 5 jaar.
Er zijn natuurlijk veel redenen waarom je hond pijn heeft. Het zou b.v. kunnen dat hij aan het been waar hij toen geopereerd is arthrose is gaan ontwikkelen. In dat geval zou mijn advies zijn:
Stuur eens de foto's naar DA Schulze in Kamen. Hij behandelt dit soort aandoeningen zeer succesvol met permanente goudacupunctuur.
Door de permanente werking van het goud wordt de aanmaak van endorfinen (lichaamseigen pijnstiller) verhoogd. Je hond heeft dan geen pijn meer (of in ieder geval beduidend minder). Verder gaat de arthrose niet meer erger worden (komt tot stilstand), wat met conventionele pijnstillers wel gebeurt.

Maar in eerste instantie zou ik zeggen: "Meten is weten". Laat eerst goed uitzoeken wat de oorzaak is.

Sterkte verder!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#309288
De Groene Os is een merk van natuurlijke producten voor dieren. Het middel werkt vrijwel direct, kan een of twee dagen duren voordat het vollop werkt.
Tot die tijd zou je Salisprin kunnen geven. Dat is van Vitotaal en bij drogisten te verkrijgen.
Door Connys
#313242
Hitam schreef: De Groene Os is een merk van natuurlijke producten voor dieren. Het middel werkt vrijwel direct, kan een of twee dagen duren voordat het vollop werkt.
Tot die tijd zou je Salisprin kunnen geven. Dat is van Vitotaal en bij drogisten te verkrijgen.
hoe lang heeft salisprin nodig om een beetje effect te hebben en wil je me op de hoogte houden wanneer die andere natuurlijke pijnstiller er is??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door