Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3091982
Ik ben bezig met een bestelling en ik twijfel een beetje over het orgaan.

Ik heb in de vriezer lamshart en lever. Dat ligt er al zeker ruim 8 maanden. En je weet natuurlijk niet hoe lang het al ingevroren is geweest voor je het krijgt.

Nou bestel ik met alle liefde nieuwe spullen. Maar vlees weggooien staat me tegen. Dus ik denk, ik vraag het hier toch even. Zouden jullie dit nog gebruiken (half ontdooien, malen en in de komende 3 maanden opvoeren)? Of liever toch nieuwe kopen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092053
Omdat ik daar eigenlijk te lui voor ben ;D.

Maar op zich wel een goed idee. Dan mik ik het volgende week als we gaan malen even door de molen en gooi ik het op de droger. Zal niet allemaal in 1 keer passen, maar dat komt dan ook wel weer goed. En dan bestel ik gewoon nieuwe spullen voor hun maaltijden.
Door Shanti en co
#3092133
Als jou vriezer gewoon op -18 of lager vriest zou ik voor een keer wel wat ouder spul willen gebruiken. Er gaat wel wat voedingswaarde verloren maar het is nog steeds vlees en zolang het grootste deel wel nieuwer is lijkt het mij geen probleem.

Wij hebben van de week nog rode kool van minstens 2 jaar terug gegeten en die smaakte nog prima (we gingen de vriezer maar weer eens opruimen, ook appeltaart van een paar jaar terug gevonden  :biggrin2: ).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3092482
Hart zou ik nog zeker zo durven geven. Als inderdaad het meeste in je menu wel recenter is.
Lever zou ik betwijfelen.  Daar zou ik eens goed aan ruiken, eens ontdooit. Als hij nog goed ruikt, maar je vind het maar niets, zou ik hem ook drogen. 
Heb eens long erg lang bijgehouden omdat ze het ongedroogd niet lustten, en die werd toch echt grijs na een tijd.  => Kliko...  ::)

Maarre, waarom staat deze in de kattenhoek?
Want als je hem aan de hond zou voeren ipv aan de katten, is het wel een stuk sneller op natuurlijk...  ::)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 29 mar 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092545
pearlsofpassion schreef: Hart zou ik nog zeker zo durven geven. Als inderdaad het meeste in je menu wel recenter is.
Lever zou ik betwijfelen. Daar zou ik eens goed aan ruiken, eens ontdooit. Als hij nog goed ruikt, maar je vind het maar niets, zou ik hem ook drogen.
Heb eens long erg lang bijgehouden omdat ze het ongedroogd niet lustten, en die werd toch echt grijs na een tijd. => Kliko... ::)

Maarre, waarom staat deze in de kattenhoek?
Want als je hem aan de hond zou voeren ipv aan de katten, is het wel een stuk sneller op natuurlijk... ::)
Omdat ik Oscar net zo min oude meuk wil voeren als de katten?

Ik heb alles nieuw besteld en gooi dit op de droger. Daar is het nog wel goed voor en dan weet ik zeker dat hun menu in orde is. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3092823
Ja ja, het is eerst de vraag of je het uberhaupt wil voeren of niet, en dan waar het naartoe gaat: de hond of de katten, of beide.
Ik vind het gewoon vreemd dat dit dan in de kattenhoek staat, want voor je vraag of je het nog kan voeren of niet, maakt het toch niet uit of het naar de hond of naar de katten zou gaan? In de hondenhoek komen veel meer mensen kijken en zit veel meer ervaring te lezen dan hier.  Das alles. ;)
Nu kreeg ik het idee dat je het enkel overwoog aan de katten te voeren, en dat vind ik dan weer vreemd. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3092887
Oh zo.

Dat komt omdat we zaterdag weer een voorraad voor de katten gaan malen en ik daarvoor aan het plannen en bestellen was. Voor Oscar ligt er nog 2 kilo haasorgaan geportioneerd in de vriezer. Dus vandaar dat ik het hier stelde. Juist omdat we voor een grote voorraad gaan malen vond ik het belangrijk of het nog wel kan. Het is niet mijn bedoeling om 3 maanden lang kwalitatief minder goed te voeren.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3093000
Als ik twijfel, gaat het de vriezer in :D heb wel eens orgaanmix gevonden die er eigenlijk al in lag van sep 2014 Afbeelding wou het niet voeren, wel ging het regelrecht de droger in! Heb daar geen rare dingen aan gezien en ondertussen is het als training snack gevoerd Afbeelding?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3093663
Inouchka schreef: Als ik twijfel, gaat het de vriezer in :D heb wel eens orgaanmix gevonden die er eigenlijk al in lag van sep 2014 Afbeelding wou het niet voeren, wel ging het regelrecht de droger in! Heb daar geen rare dingen aan gezien en ondertussen is het als training snack gevoerd Afbeelding?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oeps ik bedoel als ik twijfel gaat het de droger in Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3094182
Dat dacht ik wel Inchoucka  ;)

Ik heb gister 1 kleine portie aan Oscar gevoerd en de rest op de droger gemikt. En morgen komt nieuw spul binnen.

Bedankt allemaal!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door