Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3092327
Boris was zo'n rotpuppy die met 5 weekjes de trap al op en af liep. Wij dus traphekje geplaatst en 1 dag later sprong hij daarover heen. Dus dat vanwege veiligheid maar weggehaald en hij loopt zijn hele leven al trap.
Maar nu gebeurd het meerdere keren per week dat meneer van de trap af stuitert als hij hem oploopt.  :-\ :'(
En ik vraag mij af of alleen ik het een probleem vind of hij zelf ook trouwens. Hij valt, krabbelt omhoog en komt heerlijk naar boven en zal het geen keer minder doen. Maar hij komt dan wel altijd een knuffel halen zo van, mama ik ben van de trap gestuiterd... (maar goed, dat gedrag kan ik natuurlijk ook zelf uitlokken  ;) Hij knuffelt graag dus dat zegt niets over het feit of hij het zelf erg vindt dat hij eraf valt).

Als ik hem nu ga verbieden trap te lopen betekent dit dat hij a niet meer boven kan slapen en hele nachten alleen is. b als ik thuiswerk de hele dag alleen is, omdat ik echt niet de computer met mega beeldscherm etc beneden kan zetten (terwijl de bedoeling van thuis werken is dat ze niet alleen zijn).
Het enige dat ik nu doe is proberen te beperken dat hij te vaak op en af loopt, dus als ik alleen even naar toilet ga of zo en meteen daarna weer naar boven kom, dan sluit ik even de deur, zodat hij niet achter mij aan hobbelt. Dat doet hij trouwens veel en veel en veel meer dan vroeger. Waar hij vroeger gewoon bleef liggen, hobbelt hij nu echt continu achter mij aan waardoor hij dus veel vaker als nodig de trap op en af hobbelt. Commando blijf doet het niet meer helemaal in deze situatie. Hij moet en zal achter mij aan.  ::)
Dus ik vind het wel erg moeilijk om hem alleen achter te laten zodat hij de trap niet loopt, hij is er graag bij. Hem helpen gaat hem ook niet worden. a dat vindt hij niet goed. b dan moet ik voor hem lopen en zie ik niet wat er gebeurd als ik achter hem loop kan ik hem niet helpen.

Dus wat zouden jullie doen? Gewoon hobbelen laten ook al gaat het (steeds) vaker mis? Of toch hard zijn en zeggen jongen vanaf nu blijf jij lekker beneden en kom je de trap niet meer op (blij dat ik een slot heb geplaatst op de woonkamerdeur. Hij opent namelijk deuren de rotzak).
Door Lil
#3092336
Me and my boys! schreef: ik zou hem beneden laten....grote kans dat ie straks een x verkeerd terecht komt..
s nachts alleen beneden daar went ie wel aan
Is hij dan niet te veel alleen? Overdag werk ik de hele dag. Dat is de reden waarom ze naar boven mogen.
Boris vind trouwens in een andere ruimte zijn als ik alleen zijn. Hij maakt geen verschil tussen weg zijn of in huis in andere ruimte.
Jones is daar anders in die vind in de kamer naast mij liggen erbij zijn. Maar Boris vind dan dat hij helemaal alenig is.

Ja, mijn angst is inderdaad dat hij verkeerd terecht komt.
Door Nadia
#3092337
Lastig. Denk dat jij dit het beste kunt inschatten.
Wat is het risico dat hem werkelijk iets gebeurd? En is het dat "waard".
En hem begeleiden de trap af?
Door Lil
#3092341
Nadia schreef: Lastig. Denk dat jij dit het beste kunt inschatten.
Wat is het risico dat hem werkelijk iets gebeurd? En is het dat "waard".
En hem begeleiden de trap af?
Trap af gaat goed, trap op niet. En ik wil hem niet roepen van he jong ik ga nu naar boven dus kom jij ook maar. Of ik moet dat wel gaan doen. Af is nog nooit iets gebeurd. Hij valt de trap op zeg maar (tilt de achterpoten niet goed op). Geen idee wat het risico is dat hem werkelijk wat gebeurd. Hij is nog nooit naar beneden gevallen, maar valt tijdens het lopen zeg maar op zijn kont een tree lager (ehhhh hoe zeg ik dat duidelijk?).
Monique77 schreef: Kun je niet beneden gaan werken dan ?
Is die niet alleen maar hoeft die de trap niet meer op  ;)
Zoals hier boven staat kan ik de mega computer met beeldscherm niet beneden plaatsen. Daarbij is beneden slapen al helemaal geen optie. Ze slapen bij mij 's nachts. De overige 4 dagen ben ik wel van huis om te werken.  :(
Door Lil
#3092361
Al een paar goede trainingstips gekregen over hoe aan te pakken dat hij gaat accepteren dat ik achter hem aanloop en ondersteun zonder dat hij dan probeert om zich om te draaien op de trap (dat lijkt mij heel erg niet handig).
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3092362
Traplift laten installeren ;)
Zou je hem, als je alleen voor hem mag lopen,  in huis geen tuig aan kunnen doen met sterk handvat op de rug en daar een touw/riem aan kunnen maken? Mocht hij wegglijden voorkom je in elk geval dat hij valt..
Door Lil
#3092364
Fenixjuh schreef: Traplift laten installeren ;)
Zou je hem, als je alleen voor hem mag lopen,  in huis geen tuig aan kunnen doen met sterk handvat op de rug en daar een touw/riem aan kunnen maken? Mocht hij wegglijden voorkom je in elk geval dat hij valt..
Dat zou ook nog een goede zijn voor nu direct!  :-*

Met wandelen loopt hij altijd met hurtta tuig, handvat is groot genoeg en dat de ring daaromheen beweegt is alleen maar gemakkelijk.

ja, die traplift zou ook voor mijzelf gemakkelijk zijn  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3092366
Ik denk dat ik toch zou proberen dat mega beeldscherm beneden ergens weg te proppen. :-\
Alleen al, omdat ik het persoonlijk helemaal niet gezellig vind om boven te zitten.
Door Lil
#3092371
Doranto schreef: Ik denk dat ik toch zou proberen dat mega beeldscherm beneden ergens weg te proppen. :-\
Alleen al, omdat ik het persoonlijk helemaal niet gezellig vind om boven te zitten.
Maar dan moet hij dus 's nachts alsnog alleen beneden blijven.
En boven zitten is echt de beste optie. Geen afleiding, geen problemen met privacy gevoelige dingen die niet per ongeluk van buitenaf leesbaar mogen zijn of die je moet verstoppen als je even de voordeur opent (voor pakketje, collecte noem maar op). Nee, echt geen computer met dossierkast, papiervernietiger etc etc beneden.
smulpaap schreef: Ken je deze site . Hier staan diverse hulpmiddelen op


http://www.dogfysion.nl/revalidatiehulp ... rt-harness
Handige site! Zo iets als op de afbeelding heb ik van de da geleend gehad, maar meneer vond een grote handdoek fijner  :biggrin2: Was voor mij gemakkelijk": ding weer gewassen en terug gegeven en tot nu toe daarom niets gekocht. Trap op moet inderdaad dan getraind worden, want dan moet ik om zijn kontje op te tillen inderdaad achter hem lopen (en dan draait de mafketel zich om). Met wandelen hebben we voor slechte dagen de rolstoel staan.
Door Lil
#3092382
Nadia schreef: Kun je hem aanleren dat hij blaft onder aan de trap en dat je hem dan gaat halen?
Dat zou inderdaad ook een goede optie zijn! Misschien dan nog gemakkelijker voor hem dat ik een of ander dingetje pak wat lawaai maakt als hij met poot erop slaat.
Door charmed
#3092384
Hier nu 4 die moeilijk trap kunnen lopen. Gelukkig zijn ze handzaam en gaan ze mee onder de arm. (nu even niet, maar straks wel weer) Isabella kan 5 treden nog niet verder mee geoefend, Whisper gescheurde kruisband, die is pas van boven naar benee gegleden, dus die mag zeker niet meer traplopen. Phoebe kan het niet vanwege de elleboog. Prudence die is zwak op de poten dus die zeilt zo af en toe ook als ze omhoog wil weer terug naar beneden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door