Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#3092304
Ik lees her en der dat het zou kunnen dat voeding een negatieve invloed op spondylose kan hebben. Aan wat voor voeding kan ik daarbij denken? Te veel calcium? Maar dat moet dan over synthetische calcium gaan?
Door Lizzy
#3092309
Geen idee. Ik wist niet eens dat calcium een negatieve invloed kon hebben. Heb je bronnen? Ik weet wel mensen juist voldoende calcium en vitamine D moeten nuttigen. En voldoende groenten en fruit moeten eten.
Door Lizzy
#3092363
Boeffie Blafmans schreef: "It is suspected that bulls on high-calcium diets may have increased susceptibility."
http://www.videxgsd.com/CAUDAL_EQUINA_SYNDROME.htm

En ik lees op enkele sites dat voeding een rol kan spelen, maar daarbij staat verder niet hoe of wat.
Maar is dit vaag!?!

A couple of other miscellaneous thoughts about spondylosis: Regarding the effect or influence of environment, small trauma has already been mentioned as a possible factor, but with little evidence. It is suspected that bulls on high-calcium diets may have increased susceptibility. Males seem more at risk than females.

Spondylose bij mensen wordt juist mogelijk veroorzaakt (denken ze) door te weinig calcium.

Het zou me niet verbazen dat er een toename van problemen is ontstaan sinds honden worden gevoerd met onnatuurlijke voeding. Lees brok. De calcium is niet goed uit te scheiden maar belangrijker nog: alle vitamines en mineralen staan qua opneembaarheid met elkaar in verbinding. In mijn ogen halen brokken dat allemaal helemaal overhoop en hebben nog geen flets idee wat voor schade dit aanricht op korte en lange termijn.

Ik zit gisterenavond naar 24 kitchen te kijken. Naar Jamie Oliver die probeert om op scholen normaal (niet eens uber gezond) voedsel geserveerd te krijgen tijdens de lunch. In plaats van kunstmatig fabrieksvoer. Niet helemaal hetzelfde als spondylose, maar toch: binnen no time zijn de kinderen minder druk, kunnen zich beter concentreren en hoeven ze na de pauze geen astma-pufjes meer toegediend te krijgen :-X

Vooralsnog vind ik dit erg weinig bewijs, zo'n vage opmerking, dat voeding een rol speelt. http://www.pethealthandcare.com/dog-hea ... -dogs.html. Hier spreekt men ook van poor nutrition. Nou ja, in dat opzicht: als je het mij dus vraagt zijn hondenvoeders poor nutrition. Dus dan zou het weer raakvlak kunnen hebben.
Door Esther Q
#3092399
Ja, het is heel vaag!
Maar ergens vind ik een teveel aan calcium toch logischer klinken dan te weinig bij spondylose.

Dat voeding, of het gebrek hieraan, van de afgelopen halve eeuw een rol speelt, ja, daar kan ik me absoluut in vinden. En beweging, te veel of te weinig trouwens ook. (Ik zag ook een programma over kindjes die koekjes en cake meekregen als lunchpakketje, vrij standaard, in België was dat.)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door