Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat is voor jou het belangrijkst

Je bent ten allertijden beschikbaar als de teef dekrijp is.
8
100%
Je denkt: Nou over 1 of 2 dagen is ze ook nog dekrijp.
Geen stemmen
0%
De aanwezigheid (van jou) tijdens de vergadering van je rasvereniging is belangrijker.
Geen stemmen
0%
Men past zich maar aan mij aan. Teef niet meer gewillig.
Geen stemmen
0%
Ik bepaal wanneer ik een teef laat komen voor een dekking.
Geen stemmen
0%
#3091843
Jantina schreef: Ik begrijp de vraag/stelling niet helemaal...
Ik stel de vraag nogmaals: Ik heb een teef die gedekt moet worden door een door mij bepaalde reu. Genetische vrij van !! Dus MIJN pups ook vrij. De eigenaar vindt een bezoek aan de vereniging belangrijker dan een dekking van 1 van de reuen. Ga je voor die dekking, of is de vereniging belangrijker.
#3091877
*Lia* schreef: Ik stel de vraag nogmaals: Ik heb een teef die gedekt moet worden door een door mij bepaalde reu. Genetische vrij van !! Dus MIJN pups ook vrij. De eigenaar vindt een bezoek aan de vereniging belangrijker dan een dekking van 1 van de reuen. Ga je voor die dekking, of is de vereniging belangrijker.
er zitten 24 uren in een dag... lijkt me dat er altijd iets mogelijk is?
#3092004
De teef is enkele dagen 'dekrijp', dus het moet mogelijk zijn dat op een ander tijdstip te plannen dan tijdens de uren dat de dekreu eigenaar andere afspraken heeft.
Ik vind het op zich prijzenswaardig dat een dekreu-eigenaar zodanig graag deel neemt aan een vergadering v/d rasvereniging (waar de opkomst veelal bedroevend laag is) dat de dekking (= inkomsten) niet zonder meer voor gaat.

Toen ik mijn teefje liet dekken moest ik rekening houden met de tijdstippen dat de reu-eigenaar thuis kon zijn. Zij had in die week persoonlijke afspraken (ziekenbezoek) die een eind van huis waren, dus het was zaak op tijd bij haar te zijn, zodat het tussen de bedrijven door net kon. Ik had daar geen moeite mee.
Ik heb tevens eens contact gehad met een dekreu-eigenaar die ten tijde van de verwachtte loopsheid ineens op vakantie ging (Dus: eerst uitvoerig gecorrespondeerd en op bezoek geweest, enz. enz. Alle afspraken gemaakt en besproken wanneer de loopsheid verwacht werd n waar ik een hotel kon boeken). Ze gaf op het laatst bericht dat ze vakantie gingen vieren en mócht dat onverhoopt samenvallen, 't feest niet door ging. Dát vond ik echt een rot streek. Te meer aangezien ze hier in de buurt vakantie gingen vieren, maar ze wilden pertinent niet op het vakantieadres laten dekken, danwel hierheen komen daarvoor, mócht de loopsheid/dekrijpe dagen net in die week vallen. Dat vind ik ná het maken van de afspraak, het indienen van het fokplan, enz. enz. niet kunnen, als het gaat om de periode waarin je de loopsheid ook verwachtte.

Ik verwacht dat de dekreu eigenaar mij op de dekrijpe dagen gelegenheid geeft de reu te bezoeken, dat hiertoe niet de hele dag gelegenheid is vind ik geen probleem. Ik vind het wel belangrijk dat ik op de dagen dat ze er rijp voor lijkt te zijn kan langs komen én gelegenheid krijg te bezoeken tot ze 2 maal gedekt is.  Dat kán dus betekenen dat - als de progesteronwaarde aanleiding is tot een bezoek, maar de praktijk uit wijst dat het nog niet zo ver is - het meer bezoekjes vergt dan die van de dekkingen.
Gezien de rit of zelfs logeerpartij die daarvoor nodig is, zal ik die dagen toch vrij moeten maken, voor mij ook inherent aan het fokken van een nestje, dus als er geen héél dringende/ernstige dingen spelen die me werkelijk verhinderen, schik ik me hierin graag naar de mogelijkheden van de reu-eigenaar, binnen de vruchtbare dagen.
#3092699
Leuk te lezen dat die 5 stemmen allemaal hetzelfde idee hebben. De eerste 2 dekkingen zijn besproken en uiteraard heb ik gevraagd of er vakantie o.i.d op de lijst staat. Nee dus. Vanaf nu kunnen de meisjes loops worden, dus die dekkingen gaan zo ie zo door. Niet ik ben diegene die bepaalt wanneer de teef gedekt moet worden, dat is zijzelf.
#3092719
In alle redelijkheid;
Ik vraag wel wanneer men de loopsheid verwacht. En kondig daar bij duidelijk aan wanneer ik op vakantie ben.

Hoe leuk ik het ook vind als mijn reu een geschikte teef dekt; met een antwoord; "nou we verwachten de loopsheid ergens in de zomer" kan ik niks. Ik denk graag in oplossingen, maar er zijn grenzen. Als ik toevallig eind augustus op vakantie ga, dan ga ik dat niet omgooien omdat de teef heel misschien in die week gedekt moet worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door