Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3091601
Een jongetje uit mijn taxibus is met zijn ouders bezig aan een speciaal soort training.
Het manneke zou vanwege zijn sociale beperkingen heel erg geholpen zijn met een hond als maatje.
Dus geen officiele hulphond,maar een buddy.
Dan is het zo dat het kind een ongelooflijke angst heeft voor honden.
Nu gaat hij twee maal per week naar een opleidings club,die hem stapje voor stapje leren om zonder angst met honden om te gaan. Inmiddels durft hij al een beloninkje uit zn hand te geven!!
Pas als hij redelijk vrij is met de honden daar op de club,gaan ze pas over tot het kiezen van een pup of volwassen exemplaar.
Een lange weg met hopelijk voor het kind een goede uitkomst,en een fijne buddy!
Door Borke
#3091713
Wat bijzonder om zoiets van nabij mee te maken.
Fijn voor de eventuele hond, dat ze het goed voorbereiden.

Hoe oud is dat jongetje?
Door inge58
#3091780
Borke schreef: Wat bijzonder om zoiets van nabij mee te maken.
Fijn voor de eventuele hond, dat ze het goed voorbereiden.

Hoe oud is dat jongetje?
Het jongetje is 6,dus de hulp van de ouders is natuurlijk heel belangrijk.En dat doen ze goed!
De hond die ze gaan kiezen zal een labradoodle of goldendoodle zijn.
Er was een nestje met australian doodles,maar dat is afgeraden omdat die mix nogal wat actie vraagt, en het kind meer gebaat is bij rust en stabiliteit.
Door san :)
#3091821
Mooi he! Ik werk zelf bij MEE in dordrecht en mag ook mijn hond inzetten bij trainingen voor kinderen. Dit is zo mooi en we boeken echt mooie resultaten!  Echt fijn hoor voor kinderen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3091894
Prachtig! Zo heeft een van onze laatste pups een jong baasje met een beperking. Ouders begeleiden het fantastisch en iedere keer als er weer nieuwe positieve berichtjes komen ben ik blij en heel trots dat we daar aan mee hebben mogen werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door