Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3091644
Het valt me op dat na het switchen van brok naar KVV dat mijn hond groen/gelige druppeltjes aan z'n jachtgeweertje heeft hangen. Het is niet in grote overvloed maar een paar keer per dag toch zeker!  Misschien dat het komt door de cranberry's die in de brokken waren vermengd?

Nu had ik hier en daar al gelezen dat het een veel voorkomend iets is en met castratie dus weg is maar dat vind ik iets te overdreven om meteen zo'n ingreep te doen.

Hij heeft er verder ook geen last van en ik maak het ook gewoon schoon zodra ik het zie alleen zou het toch fijn zijn als ik dit kan verminderen.

Zo zijn er namelijk de volgende dingen:

Puur geslachtsdrift
Vitamine C
Cranberry's

Nu wil ik dus cranberry's geven aangezien je met vitamine c vaak al snel te veel kan geven. Cranberry heb je in allerlei vormen maar ik wou het in sap vorm geven omdat je hier nog kan kiezen voor een biologische, maar welke moet ik hebben want er zijn namelijk verschillen! Je hebt, sap gezoet en ongezoet, siroop en ingedikte sap.

Welke moet ik hebben en waar moet ik eventueel op letten welke stoffen er niet in horen te zitten!
Door Lizzy
#3091665
Shidou schreef: Het valt me op dat na het switchen van brok naar KVV dat mijn hond groen/gelige druppeltjes aan z'n jachtgeweertje heeft hangen. Het is niet in grote overvloed maar een paar keer per dag toch zeker! Misschien dat het komt door de cranberry's die in de brokken waren vermengd?
Dat kan goed. Cranberry maakt de urine zuurder bacterieen houden niet van zuur.
Nu had ik hier en daar al gelezen dat het een veel voorkomend iets is en met castratie dus weg is maar dat vind ik iets te overdreven om meteen zo'n ingreep te doen.
Ja, mijn ding ook niet om een reu voor wat groenige druppels maar direct te castreren. Je zou ze de kost moeten geven die dat ruim voldoende vinden!
Hij heeft er verder ook geen last van en ik maak het ook gewoon schoon zodra ik het zie alleen zou het toch fijn zijn als ik dit kan verminderen.
Snap ik, die groene klodders zijn nou ook weer niet fijn ofzo :biggrin2:
Zo zijn er namelijk de volgende dingen:

Puur geslachtsdrift
Vitamine C
Cranberry's

Nu wil ik dus cranberry's geven aangezien je met vitamine c vaak al snel te veel kan geven. Cranberry heb je in allerlei vormen maar ik wou het in sap vorm geven omdat je hier nog kan kiezen voor een biologische, maar welke moet ik hebben want er zijn namelijk verschillen! Je hebt, sap gezoet en ongezoet, siroop en ingedikte sap.

Welke moet ik hebben en waar moet ik eventueel op letten welke stoffen er niet in horen te zitten!
Ik denk dat je hond echt geen cranberrysap gaat drinken. Ongezoet is het te goor. En gezoet is het ongezond. Ik zou kiezen voor Cranberry capsules. En ik zou zijn jachtgeweertje schoon gaan maken met een oplossing van Echinacea Extra Forte druppels van Bloem en water (50:50).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 27 mar 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3091682
Ik maak het schoon, na de tip van Lizzy die ze hierboven ook geeft, met Echinacea Extra Forte druppels van Bloem en water (50:50). Als het heel erg is 2 keer per dag een aantal dagen achter elkaar. Zo is het van eigenlijk continu vies naar af en toe en dan maak ik het een paar dagen schoon. Werkt super.
Door Shidou
#3091730
Kijk hier heb ik wat aan!!

Nou op dit moment maak ik het af en toe schoon met afgekookt water en met een klein spuitje zoals op de foto te zien is.

Ik wilde het deels door z'n KVV gaan mengen dus niet zo direct in de bek doen. Overigens denk ik dat hij het ook gewoon zou opdrinken aangezien hij echt alles lust! Zelfs medicatie van de DA vind die lekker!


Maar ik moet dus dan ongezoet hebben? Eventueel nog andere dingen waar ik op moet letten dat het er niet in zit?

Betreft die capsules.. vaak is het of een hoge dosis kuur of er zit weer andere rommel doorheen en ik wil gewoon alleen cranberry want Puur verkoopt ook die capsules maar daar zit weer vitamine C in wat ik niet wil, vandaar de keuze voor zo natuurlijk mogelijk of eventueel zelf tot pulp maken? Nadeel daarvan is dat hier niet altijd cranberry's verkrijgbaar zijn.
Door Ruisje
#3091744
Je kunt ook 100% cranberry poeder kopen. Maar cranberries zijn rijk aan vitamine C dus dat zit er altijd in. ;)
Van cranberrysap moet je zo veel geven om het genoeg werkzaam te laten zijn, dat ik sowieso voor een gedroogde en geconcentreerde vorm zou gaan.
Door fransbulletje
#3091777
Hugo kreeg regelmatig de cranberry balans van Bloem, tabletten, en dat werkte goed.
Een andere tip die ik hier las was schoonmaken met Teatree olie en dat heb ik de laatste keren gedaan, werkt prima.
Twee druppels in wat water en dan met een spuitje erin spuiten.
Door Shidou
#3091966
Nou de meeste cranberry poeders zit dus extra vitamine C in en dat hoeft van mij niet!

Zoek dus een volledige biologische poeder zonder extra toevoegingen en de tuinen verkoopt geen poeders alleen in pillen en ik wil juist poeder hebben.

Weet niet of ik dit mag linken maar hier hebben ze wel iets wat 100% cranberry poeder is maar heb daar verder geen ervaring met dit merk. Komt uit de USA: http://www.pejediertotaal.nl/cranimals-original iemand bekend met dit?

Waar zou ik anders nog meer kunnen kijken voor 100% biologische poeder zonder extra toevoegingen?
Door Shidou
#3095852
Ik spoel het op dit moment 2x per dag met kamille thee en er is wel een verbetering waarneembaar (doe het nu iets meer dan een weekje) maar daarbij wil ik dus ook nog Cranberry erbij geven maar welke poeder/capsules moet ik hiervan nemen?

Graag een biologische variant als dat kan en zou ik hiervoor terecht kunnen bij een gezondheidswinkel?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door