Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Evy_JD
#3091454
Goede avond,
N.a.v de uitslag van de urine (bacteriële infectie) een kuur Sulfatrim gekregen.
Geen bijsluiter erbij en niks dus zelf maar wat gegoogeld.
En een bijwerking kan een niet septische artritis zijn met name bij dobermans.

Ondanks dat ik liever geen AB geef wel gestart want op een opgestegen infectie zit ik niet te wachten.
Maxi krijgt normaal van puur Glucosamine Compleet echter ik zit nu in een stop periode omdat dat werd aanbevolen door de fabrikant.
Hij krijgt de Glucosamine omdat hij na een boswandeling met konijnenjacht zichzelf voorbij loopt en gaat manken.

Om 17:30 heb ik de tabletten ingegeven met voer zoals voor geschreven. Ik ben nog even gaan slapen (nachtdienst) en hij sliep bij me op bed. Net sprong hij er vanaf en hij liep hartstikke mank.
Kan natuurlijk verkeerd gesprongen zijn (hoog bed) maar ik heb die bijsluiter in gedachten en schiet gelijk in paniek.

Kan die bijwerking al van 1 dosis optreden?
#3091513
Septische artritis is toch een bacteriele infectie en soms door schimmels of virussen? Dat heeft je hond niet :-*. Tuurlijk ben je niet blij met AB maar ik ben bang dat je even geen keus hebt. Komt goed! Je kunt wel probiotica aan hem geven!
#3091534
Evy_JD schreef: Ondanks dat ik liever geen AB geef wel gestart want op een opgestegen infectie zit ik niet te wachten.
Maxi krijgt normaal van puur Glucosamine Compleet echter ik zit nu in een stop periode omdat dat werd aanbevolen door de fabrikant.
Hij krijgt de Glucosamine omdat hij na een boswandeling met konijnenjacht zichzelf voorbij loopt en gaat manken.
Je hebt al geruststellende antwoorden op je vraag gekregen. Maar ik pik deze er toch even uit.

Het lijkt mij slim om je hond niet meer op konijnenjacht te laten gaan. Allereerst gaat ie er zelf van manken en dat lijkt me niet de bedoeling. Ten tweede is het voor de konijnen zeer onaangenaam om door jou hond achterna gezeten te worden. Het is ook nog bij de wet verboden om je hond te laten jagen. Redenen genoeg dus om die activiteit te staken.

Beterschap voor je hond!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door