Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3091224
Hi all, ik ben erg nieuw met vers voeren en heb een nu een dringende vraag,  :o ik heb net zalm gehaald bij de visboer, jemig wat is een zalm groot!! :D had ik er ook nog vijf besteld! Hahaha wist ik veel! Beetje blond :) maar goed nu weet ik niet of ik de hele zalm( wel in proporties natuurlijk) kan voeren, dus met graat en al of alleen de kop?
Weet hier iemand, vrij snel aangezien de vissen al hier buiten liggen,  :D :D het antwoord op? Ik hoop het ,
Dank jullie voor de moeite!
Groetjes
Door Too
#3091228
Je gaat gelijk goed van start

Van de zalm mag je alles voeren dus zowel de graat als de kop, je kunt dus alvast wat kleinere porties maken.
Ik zou niet gelijk een hele maaltijd vis geven als je hond t niet eerder heeft gehad,
teveel vis in 1 keer kan makkelijk tot platte poep leiden.
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3091231
Dank je too! Voor je snelle reactie! Super :)

Sorry lizzy dat ik de vraag in de verkeerde topic had geplaatst!

Mag je honden ook gerookte makreel kop geven?
Door Lizzy
#3091236
Renate Laska schreef: Dank je too! Voor je snelle reactie! Super :)

Sorry lizzy dat ik de vraag in de verkeerde topic had geplaatst!

Mag je honden ook gerookte makreel kop geven?
Geeft niks hoor :)

Nee, je hond mag geen gerookte makreelkop. Deze makrelen zijn verhit geweest door het rookproces en daardoor verhard het graat en wordt dat moeilijk zo niet slecht verteerbaar.
Door Lizzy
#3091238
Renate Laska schreef: Hi all, ik ben erg nieuw met vers voeren en heb een nu een dringende vraag,  :o ik heb net zalm gehaald bij de visboer, jemig wat is een zalm groot!! :D had ik er ook nog vijf besteld! Hahaha wist ik veel! Beetje blond :) maar goed nu weet ik niet of ik de hele zalm( wel in proporties natuurlijk) kan voeren, dus met graat en al of alleen de kop?
Weet hier iemand, vrij snel aangezien de vissen al hier buiten liggen,  :D :D het antwoord op? Ik hoop het ,
Dank jullie voor de moeite!
Groetjes
Hahahaha, heb je echt 5 hele zalmen besteld? :biggrin2:. Ik vind het grappig! Ik zou als ik jou was zelf zoveel mogelijk mooi zalmvlees eraf snijden en dat lekker zelf op eten :biggrin2:. En de rest mag je allemaal aan je hond geven. Ik zou het wel eerst invriezen. Je mag ook alles aan je hond voeren natuurlijk. Je kunt het goed in porties verdelen (ook het graatwerk) en invriezen en per portie voeren.
Door Lizzy
#3091249
[quote="Renate Laska"]
Ik moest 1,50 betalen per zalm...ik ga ze nu verwerken en als er inderdaad heel veel aanzit eten we vanavond lekker pasta met ZALM
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3091317
Ja echt, ik probeer een foto toe te voegen maar weet niet hoe dat gaat! Er zat niet zoveel zalm aan dat ik genoeg had voor een pasta  :)
Ik heb de zalm gewoon op de graat laten zitten
Door ywa100
#3091335
Dat lijkt me toch sterk ;)
Het goedkoopste wat ik hier aan zalm heb kunnen kopen in Zuid-Limburg is € 11,50 per kilo!
De makrelen of wijting zijn meestal € 7,50 per 2 kg.
Maar ik woon helaas natuurlijk niet in een "vis"gebied.

Groetjes,
Yvonne
Door BlissSpirit
#3091358
Renate Laska schreef: Ja echt, ik probeer een foto toe te voegen maar weet niet hoe dat gaat! Er zat niet zoveel zalm aan dat ik genoeg had voor een pasta  :)
Ik heb de zalm gewoon op de graat laten zitten
Denk dat je een zalmlijf met kop hebt gekocht. Dus de zalmfillet is er al afgesneden. Als het wel de hele complete vissen zijn, dan wil ik heeeeel graag het adres van je visboer. Ben dol op zalm Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3092219
Ja klopt, zalmlijf met kop, dat is een goede benaming blissSpirit hihi anders begon ik mijn eigen viswinkeltje wel :) maar er zat nog best wel wat zalm aan! Dus lekker voor de hond, nu eerst ff twee weken in de vriezer laten liggen voordat ze mag smullen :-X
Door Lizzy
#3092305
Renate Laska schreef: Ja klopt, zalmlijf met kop, dat is een goede benaming blissSpirit hihi anders begon ik mijn eigen viswinkeltje wel :) maar er zat nog best wel wat zalm aan! Dus lekker voor de hond, nu eerst ff twee weken in de vriezer laten liggen voordat ze mag smullen :-X
Ohww, ik dacht serieus dat je de hele zalm had gekregen!  ;D
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#3092696
Mag ik hier even inhaken ipv een nieuw topic te openen.
Ik heb helemaal een super visboer.
Ik krijg gewoon voortasn de zalmlijven met koppen gratis.  :D

Heb er vast een meegekregen en die ligt in de vriezer. Zat nog een hoop vlees aan.

Nu heb ik natuurlijk niet van die hele grote honden, dus een hele zalmlijf en kop is wat veel.
En als beginnende barfers zal ik met de kop nog even wachten.
Maar hoeveel geef ik nu ongeveer van de zalmlijf?
In gewicht ongeveer net zo veel als ik in hun zalm kvv gaf normaal toch?

Raar genoeg heb ik de neiging iets meer te geven bij barf dan bij kvv.
Mag wel op passen, straks kan ik ze rollen.  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door