Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Shivy
#3090491
Hoi!
Ik zal even mijn hondjes voorstellen.
Shilo (vier jaar) is een mixje tussen een mini pincher en een terriër. Hij is een reutje en ik heb hem van pups af aan.
Ons net nieuwe hondje Ivy is één jaar oud en komt uit Griekenland. Ze is een teefje, ras onbekend.

Ik heb onlangs al eens een bericht gepost met de vraag of ik het kant en klaar vers vlees goed voer, nu heb ik een ander probleem. Ik voer KVV sinds ongeveer twee weken geleden. Ik ben begonnen met Carnibest en dat ging prima, maar omdat Darf biologisch is en ik de hoeveelheden (plakken van 300gr) waarin ze het verpakken fijner vindt ben ik nu dat aan het voeren. Inmiddels zijn we een week verder en eerst ging het heel goed maar sinds gisteravond eet Ivy haar eten niet. Ze neemt er een hapje van en begint dan met haar neus over de grond te wrijven. Ik vind het moeilijk uit te leggen maar ik maak me wel een beetje zorgen. Is dit een allergische reactie of vindt ze het niet lekker? Moet ik weer terug naar Carnibest?
Door Lizzy
#3090622
Lastig! Ik kan vanuit hier natuurlijk niet zien wat voor reactie het is. Meestal zie je bij een allergische reactie toch ook wel wat op de huid/in de bek. Misschien vindt ze het gewoon niet lekker. Of weet ze niet zo goed wat ze er mee moet. Wat gebeurd er als je haar Carnibest geeft, ik ben daar wel benieuwd naar?!
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3090677
Mijn hond heeft eerst ook een tijd Darf gegeten voordat ik Barf leerde kennen en ik herken me helemaal in je verhaal.
Ze at het in het begin super goed en deed het er ook goed op en ineens liet ze volle bakken staan (en mocht zelfs mn kat van haar voer jatten terwijl ze die altijd wel ff wegjaagt als die bij haar in de voerbak komt kijken)
Toen ben ik andere merken erbij gaan pakken en steeds weer wat anders gaan geven (dus zeg maar elke dag een andere smaak voor haar) en toen at ze het wel, maar liever niet zeg maar ze vond andere merken lekkerder.

Maar toen ik problemen met haar kreeg werd me barf geadviseerd en toen heb ik me daar goed in verdiept en nu vind ze elke dag haar voerbak een feest :)
Gebruikersavatar
Door Shivy
#3090878
Hoi Lizzy, bedankt voor je reactie.
Ik heb nu net weer een worst Carnibest gekocht, kijken wat ze daar vanavond meedoet.
Omdat ik met mijn andere hondje naar de dierenarts moest vandaag heb ik gelijk even gevraagd wat zij denkt.
Ze zij toch een vermoeden te hebben dat ze allergisch voor iets is en dat ze haar neus zo over de grond wrijft doordat het geïrriteerd raakt/kriebelt.
Ik laat vanavond weten hoe ze het doet met Carnibest!

Hoi LottJess, ook bedankt voor jou reactie.
Ivy laat nu inderdaad ook ons andere hondje haar eten opeten terwijl ze dat normaal nooit zou toelaten!
Ik wissel wel veel af in diersoorten enzovoort dus ik ga het even aankijken met een ander merk en smaak.
Ik vind Barf zelf best wel ingewikkeld moet ik eerlijk zeggen (van wat ik ervan weet dan).
Ik ga me er toch ook maar eens in verdiepen mocht ik geen oplossing kunnen vinden voor het probleem met KVV.
Gebruikersavatar
Door Shivy
#3091108
Wist ik niet! Ik ga even kijken of we dat ook hebben bij de dierenwinkel waar ik het haal.
Bedankt voor de info. Ik heb haar Carnibest gegeven en haar hele bakje was weer leeg dus dat is fijn.
Het duurde wel even voordat ze begon met eten en eerst liep ze eigenlijk vrijwel meteen weg maar na een kwartiertje heeft ze het opgegeten.
Ik blijf dus maar bij Carnibest en ga zeker even achter die bio versie aan!
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3091291
Hoi Shivy, wij hebben hier precies hetzelfde probleem. Wij voeren onze boomer nu ongeveer een jaar Darf, maar vorige week ging ze ook in protest. Ook met de neus over de grond en tegen d'r etensbak aanduwen... Van het weekend was ze uit logeren en toen heeft ze 4 dagen helemaal niks gegeten aan Darf dus wij dachten in de eerste instantie dat ze zich niet lekker voelde. Toen hebben we snel een ander kvv soort gehaald in de hoop dat ze in ieder geval wat ging eten (Farmfood Fresh)... Nou dat is een groot succes, ik heb haar maanden niet meer zo lekker zien eten...

Gelukkig at jouw hond gisteren de Carnibest goed! Dan zou ik als ik jou was daar lekker bij blijven! ;) Wij beginnen ook maar weer aan een zoektocht wat we onze boomer kunnen gaan geven aan kvv...
Door BlissSpirit
#3091297
Dat schuren over de grond, doet ze dat vlak bij haar voerbak? Hier is het bijv. zo dat als ze iets qua eten niet meer willen, ze het dan proberen te begraven. In hun mand proberen ze dan het kleedje met hun neus over de snack e.d. te frotten. Maar met hun barfmaaltijd, proberen ze dan hetzelfde, alleen werkt dat niet op een tegelvloer . Maar ze schuren dan wel met neus/bek over de grond. Ze proberen het dus te laten verdwijnen.
Gebruikersavatar
Door Shivy
#3091298
@Gizmo, vanochtend at ze de Carnibest ook niet op! :( Zelfde reactie als met Darf...
Ik vind het erg lastig. Ik heb wel het één en ander over Barf opgezocht maar ben zelf vegetariër en sta niet te springen om bijvoorbeeld een eendennek in mijn handen te hebben. Met KVV is dit toch wat minder confronterend, misschien wel een beetje stom maar ja... 
Ik zou toch liever KVV voeren... Maar een ander merk zoeken dan of terug op brokken? Die eet ze namelijk wel.
Gebruikersavatar
Door Shivy
#3091300
@BlissSpirit, nou normaal zit ze in haar mandje en geef ik daar haar bakje maar dan gaat ze echt met haar neus over het kussentje in haar mand, alsof het kriebelt of zo. Soms ook wel eens tegen de bak aan maar meestal gewoon zo op het kussen.
Gebruikersavatar
Door Gizmo
#3091330
Vervelend! Eet ze verder wel normaal andere tussendoortjes/snacks? En doet ze overdag dat wel vaker met haar neus zo over de grond? Of is dat alleen met eten zo? Als het alleen met eten zo is dan denk ik echt dat ze het gewoon wil begraven.

Ik heb d'r niet heel veel verstand van verder, maar wel ondertussen wat 'ervaring' aangezien die van ons ook erg kieskeurig is...  :P
Misschien kan je later op de dag het eten nog eens aanbieden als ze het 's ochtends niet meteen eet? Of gewoon 's avonds weer. Ik heb hier zelf ook wel eens tijden gehad dat onze hond 's ochtends niks hoefde... En anders zou ik als ik jou was nog eens een ander merk kvv proberen.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Door Shivy
#3091613
@Gizmo, ze eet zo ongeveer alles wel normaal haha! Overdag doet ze dat niet, alleen bij het eten. Vanochtend heeft ze haar bakje helemaal leeg gegeten en zelfs afgelikt. Het was weer net zo snel op als vanouds dus dat is wel positief. Ik heb er wat stukjes ham doorgedaan om het wat aantrekkelijker te maken. Vanavond weer gewoon proberen en misschien dat het nu goed blijft gaan! :)

Anders inderdaad een andere kvv proberen, bedankt voor je hulp!
Door tt-tjes
#3091617
Misschien is het zo dat ze gewoon geen honger heeft en dan haar eten wil verstoppen. Darf is tov Carnibest behoorlijk vet geloof ik.
Kijk uit dat je haar niet te veel gaat verwennen door er elke keer iets anders doorheen te doen. Ze hebben het zo door hoor! En dan kun je aan de gang blijven.

Ik zou eens gaan proberen om haar porties wat kleiner te maken en kijken of ze dan wel haar bak leeg wil eten. Als dat dan goed gaat kun je de hoeveelheid weer verhogen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door