Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#308953
De kat van mijn buurvrouw (waar ik een paar weken terug advies over vroeg) blijkt inderdaad diabetes te hebben. Na overleg met de da is ze op kvv (carnibest voor diabeten) en homeopatisch gezet.
Dat ging redelijk goed, bij de eerste controle was haar bloedsuiker gedaald van 15 naar 13.
Poes blijft echter een beetje tobben en na een paar dagen op haar gepast te hebben, maak ik me echt zorgen. Ze eet goed, maar ze is verder lusteloos. Haar ontlasting is heel raar van kleur: heel bleek en gelig, wel stevige drolletjes. Volgens de buurvrouw stinkt ze ook heel erg uit de bek. Ze heeft soms ook een heel borrelend buikje. Kan het zijn dat ze spijsverteringsproblemen heeft? Ze staat nu toch al bijna een maand op alleen kvv (kreeg eerst nog brokken en blik bijgevoerd, maar poes werd daar heel beroerd van)
Spijsvertering, inherent aan diabetes, wijst dit op andere problemen? O ja, poes is bijna 15
Door zurca
#308979
Toen ik mijn kat, toen 16, overzette op cb moest ik ook erg wennen aan de ontlasting...Dat wat je beschrijft qua kleur klopt helemaal. Ook hier zijn het gelige/witte harde keutels ;)

Dat ze zo lusteloos is en uit haar bek stinkt lijkt mij niet normaal...Zijn haar nierfuncties ook gecontroleerd want volgens mij kunnen het symptomen zijn van niervergiftiging....Ruikt ze naar aceton? En ruikt haar urine ook heel sterk/scherp?!
Door Kefraya
#309044
Bedankt voor je reactie!
Ik ben wel gewend dat de onlasting lichter van kleur is (dat istie bij mijn kat ook), maar zo gelig is dus blijkbaar ook normaal. Gelukkig!

Ik heb eerlijk gezegd zelf niet gemerkt dat ze uit haar bek stinkt toen ik voor haar zorgde. De buurvrouw zegt dat ze naar ontlasting stinkt, want dat ze onwillekeurig steeds kijkt of poes niet ter plekke gepoept heeft.

Haar nieren zijn wel gecontroleerd, ruim anderhalve maand geleden. Toen heb ik de buurvrouw aangeraden om naar de da te gaan omdat poes vreselijk veel dronk en at en heel mager werd. Ze is toen gecontroleerd op schildklier, nier en diabetes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309055
Kefraya schreef: Bedankt voor je reactie!
Ik ben wel gewend dat de onlasting lichter van kleur is (dat istie bij mijn kat ook), maar zo gelig is dus blijkbaar ook normaal. Gelukkig!

Ik heb eerlijk gezegd zelf niet gemerkt dat ze uit haar bek stinkt toen ik voor haar zorgde. De buurvrouw zegt dat ze naar ontlasting stinkt, want dat ze onwillekeurig steeds kijkt of poes niet ter plekke gepoept heeft.

Haar nieren zijn wel gecontroleerd, ruim anderhalve maand geleden. Toen heb ik de buurvrouw aangeraden om naar de da te gaan omdat poes vreselijk veel dronk en at en heel mager werd. Ze is toen gecontroleerd op schildklier, nier en diabetes.

Is ze ook getest op haar alvleesklier ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309091
Kefraya schreef: Nee, alleen op schildklier, nieren en diabetes.
Vermoed je dat de slechte adem dan te maken kan hebben met de alvleesklier?
De alvleesklier geeft enzymen af voor de vertering van het voedsel, ik weet niet wat voor kleur geel de ontlasting is , maar is hij meer stopverfkleurig dan zou dat een indicatie kunnen zijn voor een slechte werking van de alvleesklier, maar eigenlijk vroeg ik het me af, omdat er die andere 3 dingen zijn getest of ze dan ook gelijk de alvleesklier hadden nagekeken.

Maar wat ik eerder zou vermoeden is een gebitsprobleem, eigenlijk zou ze even het gebit na moeten laten kijken, als het tandvlees ontstoken is geeft dit ook een vieze lucht.
Door Kefraya
#309109
sylvia schreef:
Maar wat ik eerder zou vermoeden is een gebitsprobleem, eigenlijk zou ze even het gebit na moeten laten kijken, als het tandvlees ontstoken is geeft dit ook een vieze lucht.
Maar ze heeft ook een 'rommelende' buik af en toe, en ze is tamelijk lusteloss, dat lijkt me niet passen bij ontstoken tandvlees, toch?
Door Kefraya
#309111
Lizzy schreef: Kan het niet zijn dat de kat aan een heftige ontgifting is geslagen? Ter controle is het niet onverstandig, denk ik, om ook even naar de DA te gaan.
Misschien wel, ze had laatst ook diarree (buiten de bak), maar toen bleek ze een portie blik gehad te hebben. MAar ze eet nu al bijna een maand kvv, zou ze dan nog steeds ontgiften?
Ze ziet er overigens in een aantal opzichten wel beter uit: haar vacht is nu veel beter en ze heeft geen roos meer , verhaart ook veel minder.

Sorry voor al die vragen, maar ik voel me redelijk verantwoordelijk omdat ik heb gepleit voor kvv!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309113
Kefraya schreef: Maar ze heeft ook een 'rommelende' buik af en toe, en ze is tamelijk lusteloss, dat lijkt me niet passen bij ontstoken tandvlees, toch?
Die rommelende buik hoeft niet iets te maken te hebben met de stinkende adem.
Maar ik zou het even na laten kijken, en ja na een maand kan het ook nog steeds ontgiften zijn, tenslotte heeft ze jaren verkeerd gegeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door