Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chery
#3089342
Mijn pup van nu ruim 10 weken heeft soms toch wel last van wat hardere ontlasting. Ik voer verschillende kvv merken, ook met pens erdoor. Hij groeit goed, lijkt er geen last van te hebben, maar moet soms toch even flink persen. Ik geef zo nu en dan ook extra groentenmix(zoete aardappel, boontjes, iets bloemkool, wortels, erwtjes, sla en alfalfa met wat huttenkase erdoor voor het mixen) en vette vis, is er nog iets wat de ontlasting iets zachter kan maken?
Door Lil
#3089385
Ik zou gaan bijhouden wanneer de ontlasting te hard is. Waarschijnlijk vind je dan uit bij welk merk/ welke soort van dat merk.
Dan kun je die of niet meer voeren en vervangen door wat anders waar de ontlasting wel goed is (wel voldoende blijven afwisselen) of je kunt bij die soorten extra spiervlees geven.
Door fransbulletje
#3089420
Ik heb ook voor het eerst TamRo gegeven van de week , compleet, en merkte dat de ontlasting harder is dan normaal.
Gisteren daarom theelepeltje kokosolie gegeven en vanmorgen kwam het makkelijker naar buiten.
TamRo heeft een wat hoger botpercentage .
Gebruikersavatar
Door chery
#3089813
Vanmorgen ging het soepeler. Gisteravond ook carnibest gehad. Maar ben niet zo'n fan van carnibest ivm de premix.... Maar had nog e.e.a. in de vriezer.
Door fransbulletje
#3090187
[quote="chery"]
Vanmorgen ging het soepeler. Gisteravond ook carnibest gehad. Maar ben niet zo'n fan van carnibest ivm de premix.... Maar had nog e.e.a. in de vriezer.
[/quote]

Ik heb jaren Carnibest gevoerd en was er heel tevreden over. Hugo is zelfs groot geworden op Carnibest. Er zit inderdaad een premix in en daar zijn de meningen over verdeeld of dat het wel of niet goed is.
Carnibest bestaat al zo lang en heeft zich wel bewezen en voor mij is de premix nooit een negatief punt geweest sterker nog zo weet ik zeker dat hij alles binnenkrijgt.
Er zijn inmiddels zoveel kvv merken op de markt gekomen en ze zijn niet allemaal even stabiel. Dan weer vetter, dan weer veel pens erin kortom je weet niet wat je geeft.
Nederlands vlees, buitenlandsvlees, bio industrievlees, biologisch vlees etc
Voor mij is Carnibest de enige kvv waarop ik de bullen stabiel had alleen vind dat ze wat weinig diersoorten/afwisseling hebben. Nu wisselen we dus af , niet dagelijks maar om de paar dagen ander merk kvv met diersoorten en dat gaat wel goed.
Door Jantina
#3090323
Zelf vind ik ontlasting pas te hard als het echt witte krijtpoep is. Een beetje moeite doen mag best! Juist wel prettig voor de anaalklieren e.d.
Door Lil
#3090617
[quote="fransbulletje"]
Ik heb jaren Carnibest gevoerd en was er heel tevreden over. Hugo is zelfs groot geworden op Carnibest. Er zit inderdaad een premix in en daar zijn de meningen over verdeeld of dat het wel of niet goed is.
Carnibest bestaat al zo lang en heeft zich wel bewezen en voor mij is de premix nooit een negatief punt geweest sterker nog zo weet ik zeker dat hij alles binnenkrijgt.
Er zijn inmiddels zoveel kvv merken op de markt gekomen en ze zijn niet allemaal even stabiel. Dan weer vetter, dan weer veel pens erin kortom je weet niet wat je geeft.
Nederlands vlees, buitenlandsvlees, bio industrievlees, biologisch vlees etc
Voor mij is Carnibest de enige kvv waarop ik de bullen stabiel had alleen vind dat ze wat weinig diersoorten/afwisseling hebben. Nu wisselen we dus af , niet dagelijks maar om de paar dagen ander merk kvv met diersoorten en dat gaat wel goed.
[/quote]

Na 10 jaar veel gezien te hebben en gehoord bij kvv ben ik er ook van overtuigd dat Carnibest tenminste betrouwbaar en goed genoeg is om geen tekort te krijgen. Nu doe ik ook veel zelf samenstellen en malen, maar nu Boris echt stok en stok oud is met de nodige klachten krijgt hij nu weer heel vaak carnibest, de gelijkmatige kwaliteit en de vitaminepil (premix) doen hem goed en het is overduidelijk erg lekker voor hem.
Door fransbulletje
#3090680
[quote="Lil"]
Na 10 jaar veel gezien te hebben en gehoord bij kvv ben ik er ook van overtuigd dat Carnibest tenminste betrouwbaar en goed genoeg is om geen tekort te krijgen. Nu doe ik ook veel zelf samenstellen en malen, maar nu Boris echt stok en stok oud is met de nodige klachten krijgt hij nu weer heel vaak carnibest, de gelijkmatige kwaliteit en de vitaminepil (premix) doen hem goed en het is overduidelijk erg lekker voor hem.
[/quote]

Dat is mijn gevoel ook bij Carnibest.
We hopen dit jaar een engelse bulldog pup te mogen verwelkomen en ik denk dat ik hem als basis Carnibest ga geven met af en toe een dagje ander merk/diersoort.
Zo weet ik zeker dat hij alles binnenkrijgt en stabiel opgroeit wat ik zeker heel belangrijk vind.
Ik heb hier genoeg gezien met afwisselen, van het ene merk vallen ze af en van het andere worden ze te dik.
Ontlasting dan weer te hard dan weer te zacht.
Gebruikersavatar
Door chery
#3090783
OK! Ja op zich doen ze het prima op de CB, neem wel altijd de diabeet versie. Ik denk dat ik ga afwisselen met darf en dan de hert, eend, konijn, lam. Dan heb ik een hele andere mix.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door