Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TTtje
#3089941
Ik ben Mariska en ik ben samen met mijn vriend de trotse eigenaar van een Tibetaans Terrier teefje van bijna 15 maandjes. Na veel lezen over kvv krijgt zij sinds een maandje kvv.
Ik heb begrepen dat het goed is om smaken en vooral de merken af te wisselen om aan een compleet menu te komen. Wij zijn begonnen met Carnivoer en Barfmenu omdat deze eigenlijk geen toevoegingen bevatten en omdat ze hier makkelijk te krijgen zijn. Nadeel vind ik dat deze aardig aan de prijs zijn. Daarom wil ik deze merken gaan afwisselen met Lotgering (het vlees ziet er goed uit bij dit verkooppunt en het is een stuk grover gemalen dan de rest) en Dogmeat(voorheen degomeat geloof ik? Deze moet ik nog uitproberen) Nu heb ik een menu samengesteld met wat ik nog in de vriezer heb liggen voor 4 weken en ik zou graag jullie mening daarover horen. Kan je ook TEveel diersoorten afwisselen of is dat alleen maar goed? Ze krijgt ongeveer 200gr per dag.

Week 1:
Ma Barfmenu Natuurlijk
Di Lotgering totaal vis
Wo Lotgering Rund/Lam/Kip
Do Dogmeat Haas
Za Carnivoer Paard
Zo Carnivoer wild

Week 2:
Ma Lotgering totaal pens
Di Lotgering Rund/Lam/Kip
Wo Carnivoer Kip mix
Do Carnivoer eend mix
Vrij Carnivoer vis mix
Za Barfmenu Hert
Zo Barfmenu konijn

Week 3:
Ma Dogmeat Haas
Di Dogmeat Fazant
Wo Carnivoer Rund mix
Do Lotgering totaal pens
Vrij Lotgering totaal vis
Za Carnivoer Kip mix
Zo Carnivoer Paard

Week 4:
Ma Barfmenu Hert
Di Barfmenu Konijn
Wo Barfmenu Natuurlijk
Do Lotgering totaal vis
Vrij Dogmeat Fazant
Za Carnivoer Rund mix
Zo Carnivoer Eend mix

Ps: Van de Dogmeat heb ik per ongeluk (verkeerd gekeken :shy: )de complete versie meegenomen. De volgende keer wil ik de enkelvoudige.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3089957
Welkom Mariska!
De merken ken ik niet van samenstelling; ik voerde barf  :) Maar zo op het oog ziet het er super uit; afwisseling in merken en smaken, top.
Veel afwisselen is alleen maar goed O0
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3089979
Bedankt voor je reactie Inge en Bono!
Dan heb ik toch nog een vraagje;  heeft een hond groente nodig?  Volgens mij zit dat in geen enkele smaak die ik  hier boven heb staan en ik wil niet dat ze een tekort krijgt.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#3089980
welkom, veel plezier hier. volgens mij ziet je menu er prima uit. Ik laat advies over groentes aan anderen over die hier meer verstand en ervaring mee  hebben  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3089999
Groente kan nooit kwaad en bevat allerlei nuttige nutriënten die niet in vlees zitten. Je kan ijverig een mix maken van rauwe groente, je kan ook per dag wat van de groente zie je zelf eet aan het menu toevoegen. Veel afwisseling is prima, maar het is handig om een vleessoort achter de hand te houden voor als er een keer wat is en je moet elimineren.
Menuutje ziet er lekker afwisselend uit!
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3090046
Zou ik dan 1x in de week bv barfmenu groente mix kunnen geven?

Ze eet alles met veel smaak,  alleen ik twijfel over de lotgering totaal pens. Ze heeft deze gisteren gehad en vandaag dunne ontlasting. We zijn gisteren ook naar het strand geweest dus misschien komt het wel van die hap zeewater.  Ik ga er de volgende keer goed op letteen en al heeft ze er dan weer last van gooi ik die eruit.
Door san :)
#3090418
He wat leuk, nog een tt tje over op vers!
Dogmeat vond ik zelf de ontlasting steeds harder (tot te hard) worden dus ben daar vanaf. Tinlo eas ik ook tevreden over. Gewoon lekker gaan testen wat je dame lust en waar ze t goed op doet

Groetjes sandra en de tt jongens!
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3090462
[quote="san :)"]
He wat leuk, nog een tt tje over op vers!
Dogmeat vond ik zelf de ontlasting steeds harder (tot te hard) worden dus ben daar vanaf. Tinlo eas ik ook tevreden over. Gewoon lekker gaan testen wat je dame lust en waar ze t goed op doet

Groetjes sandra en de tt jongens!
[/quote]

Qua vlees is het net een kliko, eet tot nu toe alles! Donderdag krijgt ze voor het eerst dogmeat dus ik ben benieuwd!
Geef jij er ook nog groente bij? Wat voor groente geef je dan? En hoe,  rauw, gekookt, gepureerd?
Sorry voor de vele vragen!

ben jij van lummel en sjaggy?
Door M@rina
#3090526
Je kvv menu is ruimschoots voldoende gevarieerd!

Met carnivoer en Tinlo Barfmenu hele goede ervaringen, alleen at 1 van mij  honden het niet graag (dat lag echt niet aan ht voer), kwalitatief zag het er wel heel goed uit.

Ik voer nu tammenga spykie, dogmeat, darf en kiezenbrink. Aan de dogmeat voeg ik groente toe dan wordt de ontlasting ook wat smeuiger, door de vezels. Geen van de andere kkv's bevat groente dus een beetje meer groente als ik dogmeat voer is prima.

Lotgering heb ik te veel nare verhalen over gehoord, al zijn er ook leden die er bij zweren. De negatieve reactie waren voor mij zodanig dat ik niet eens de behoefte heb Lotgering te proberen. Ik zou nog liever smuldier compleet geven als het gaat om het drukken van de kosten.
Door san :)
#3090682
[quote="TTtje"]
Qua vlees is het net een kliko, eet tot nu toe alles! Donderdag krijgt ze voor het eerst dogmeat dus ik ben benieuwd!
Geef jij er ook nog groente bij? Wat voor groente geef je dan? En hoe,  rauw, gekookt, gepureerd?
Sorry voor de vele vragen!

ben jij van lummel en sjaggy?
[/quote]

Hoi!!

klopt helemaa! :D

Ik gaf bij dogmeat wel groentes want daar werd de ontlasting echt knoerthard van. ik pak dat verschillende soorten (bieten, wortel, courgette, zoete aardappel, sla, pompoen, andijvie etc) met een beetje kokosolie en met de staafmixer pureer ik dat en verdeel dat in een ijsblokjes houder (of hoe noem je dat) . ze krijgen dan 1 a twee blokjes door de maaltijd. 

fijn het als ze nu lekker eet! herkenbaar verhaal.
Door Tobi Kooiker
#3090734
Hoi!
Ik wissel ook veel af, de merken die je noemt (behalve Lotgering, nooit geprobeerd) bevallen mij allemaal goed. Ik 'gebruik' nog meer merken. De ene keer haal ik hier wat, de andere keer daar. Qua diersoorten heb ik ook heel veel afwisseling (nog wel meer dan jij beschrijft ;) ) Maar dat heb ik ook niet allemaal tegelijk in huis, dat is ook maar net waar ik dat moment bestel en wat het aanbod is.
Nu zijn mijn 2 hondjes heel makkelijk denk ik, want op bosduifmix na eten ze alles en zie ik nooit echt grote verschillen in ontlasting.
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3090829
Bedankt voor alle reacties!
Voor mij de bevestiging dat ik goed bezig ben.  :biggrin2:
Dan ga ik zo een prutje groente ( iets van wortel broccoli witlof en doperwten)pureren en invriezen en dan zijn we als het goed is aardig compleet!
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3091796
[quote="Flamingo"]
Wortel zou ik eerst eventjes koken, en de broccoli misschein ook. Dan pureert het wat makkelijker!
[/quote]
Ik heb de groentes gekookt en daarna gepureerd,  dat vond ze erg lekker!

Waar ik in een paar reacties terug nog heb gezegd dat het net een kliko was qua voer, heeft ze vanochtend de fazant laten staan :-\
net met het avondeten heb ik er wat groente doorheen gedaan en toen het ze het wel met hele lange tanden opgegeten, maar fazant is dus niet zo'n groot succes. Hebben meer honden dit met fazant dat ze het niet lekker vinden?
Gisteren heeft ze haas op van dogmeat en de ontlasting was gewoon goed!
Door san :)
#3091818
Fazant is net als patrijs en kwartel vrij typisch qua smaak. Ik heb er ook een die dat niet lekker vind!  Gelukkig genoeg andere smaken


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door