Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Evy_JD
#3089996
Goede avond,

Anderhalf jaar geleden druppelde Maxi (kruising basset/cocker) toen 6 jaar bloed na een schijnbaar opwindende ontmoeting met een teefje.
Gelijk naar de Da, diagnose vergrote prostaat en ik kreeg ypozane.
Daarna ging ik mij pas inlezen en bleek het middel niet zonder bijwerkingen te zijn.

Afgelopen week vond ik wat druppels bloed in huis. Echter kon niet plaatsen van wie dit kwam.
Even later vond ik uit dat het uit Maxi zijn penis kwam.
Zarerdag en zondag ongeveer 5 druppels onafhankelijk van het plassen.
Net naar de DA geweest.

Diagnose vergrote prostaat, haar advies eerst urine opvangen voor het geval dat het blaasontsteking is. En zo niet ypozane

1: wist ze niet eens wat ypozane was, noemde het chemische castratie en dat is het niet.
2: zou ik als ik zelf een blaas ontsteking had geen AB nemen maar veel drinken en cranberry slikken
Kan dit ook bij een hond? Hij had geen koorts
3: ze wist niks over prostavit en stond hier ook niet echt enthousiast tegen over

Wat ik graag zo willen doen, urine opvangen. Zelf testen met een c9 (op bloed, eiwit, ontstekingen e.d)
Starten met prostavit 2x daags 1
Na een half jaar terug voor prostaat controle

Volgend de Da was er geen kans dat de prostaat de urine leiders of de darmen snel zou afsluiten, tevens was de prostaat niet bobbelig maar mooi glad. Dus waarschijnlijk echt alleen vergroot door ouderdom.

Wat denken jullie?
Door tt-tjes
#3090015
Ik zou eens een andere DA opzoeken. Bij Balou heeft een vergrote prostaat uiteindelijk voor een dubbele hernia perinealis gezorgd. Bij Balou werd zijn darm wel afgeknepen en ook plassen ging niet heel geweldig. Hij heeft ook ypozane gehad, chemische castratie wn ook een chip, maar het kwam elke keer terug.
Nu is hij gecastreerd.
Door Evy_JD
#3090040
Het is een dierenkliniek met meerdere Da's, degene welke ik normaal heb, heb ik wel veel vertrouwen in en die constateerde anderhalf jaar terug hetzelfde... Vergrote prostaat,zonder bobbels oid en daarom de ypozane. Welke dan ook ruim anderhalf jaar heeft gewerkt.
Ik zelf probeer het echter liever op een natuurlijke manier.
Maaar op een hernia of andere problemen zit ik natuurlijk niet te wachten.
Vind het lastig
Gebruikersavatar
Door doranto
#3090353
Hier (inmiddels oudere) reu die ooit bloed druppelde en waarbij toen een vergrote prostaat werd geconstateerd.
Sindsdien krijgt hij extra drinken en heeft hij nooit meer last gehad van bloed druppelen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3090356
hier eentje met al jaren een vergrote prostaat die krijgt pompoenpitolie en zaagbladpalm heeft nergens last van
zn jongere broer ook een vergrote prostaat en zeg maar een adonis in hart en nieren, na lang nadenken laat ik hem waarschijnlijk toch castreren
Door Evy_JD
#3090376
Extra drinken? Baad het niet dan schaad het niet dat kan natuurlijk altijd. Ook goed voor een eventuele blaasontsteking.

In die bional zit ook zaagbladpalm + Pompoenpitolie maar ook nog wat extra stoffen.
Ik heb hun gemaild en gevraagd of de werkzame stoffen schadelijk kunnen zijn voor honden. Vind het toch altijd eng, wat geven.
Waarom heb je de keus gemaakt om z'n jongere broer waarschijnlijk wel te castreren ipv de Pompoenpitolie/zaagbladpalm? Wegens z'n gedrag of enkelt voor zijn prostaat?
Door tt-tjes
#3090475
Balou is ook een hele viriele, hitsige reu. Heeft maanden zaagbladpalm en pompoenpit olie gehad, maar dat hielp niet. Als je elke keer ypozane of een chip moet zetten kun je beter laten castreren.
Door Evy_JD
#3091056
Misschien is het toch niet die vergrote prostaat. Maar toch een blaasontsteking .
Net zijn urine kunnen opvangen en getest.
Positief op leukos (ontsteking) en bloed.
Zal morgen nog een tweede test doen en n.a.v de uitslag even overleggen met de DA.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3091159
Evy_JD schreef: Extra drinken? Baad het niet dan schaad het niet dat kan natuurlijk altijd. Ook goed voor een eventuele blaasontsteking.

In die bional zit ook zaagbladpalm + Pompoenpitolie maar ook nog wat extra stoffen.
Ik heb hun gemaild en gevraagd of de werkzame stoffen schadelijk kunnen zijn voor honden. Vind het toch altijd eng, wat geven.
Waarom heb je de keus gemaakt om z'n jongere broer waarschijnlijk wel te castreren ipv de Pompoenpitolie/zaagbladpalm? Wegens z'n gedrag of enkelt voor zijn prostaat?
hij word maandag gecastreerd, met name voor zn gedrag
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door