Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3089695
Balou is de hele tijd aan het spugen. Hij heeft een zwart stuk plastic uitgespuugd wat ik niet kan verklaren. Vanochtend heeft hij gepoept, heeft gewoon gegeten en vanavond begon hkj gal te spugen. Na het uitlaten zijn eten gegeten en in 1x begon hij te spugen, toen kwam dat stuk plastic er uit. Ik weet niet wat en wanneer hij dit opgegeten heeft, en weet ook niet of er nog meer in zijn maag zit.
Hij is duidelijk niet lekker en staat constant in bidhouding, wil niets eten. Hij drinkt wel.
Wat moet ik hier nou mee. Ik heb hem okugest gegeven maar dat spuugt hij ook uit. Buiten wil hij alleen maar gras eten.
Door Ruisje
#3089701
Ik zou de DA bellen en even met hem langs gaan. Vanavond nog!
Als alleen dat stuk plastic de boosdoener was, zou hij zich nu beter moeten voelen, maar dat is dus niet zo.

Sterkte!!!
Door tt-tjes
#3089717
Zo, toch maar weer ff een weekendconsult er tegen aan gegooid. Gelukkig geen rare of harde dingen gevonden, buik was gewoon soepel. Temp was goed. Waarschijnlijk toch dat stuk plastic wat aardig in de weg gezeten heeft. Hij heeft een prik tegen misselijkheid en braken gehad. Nu ff afwachten of het morgen weer beter gaat.
Door Ruisje
#3089719
tt-tjes schreef: Zo, toch maar weer ff een weekendconsult er tegen aan gegooid. Gelukkig geen rare of harde dingen gevonden, buik was gewoon soepel. Temp was goed. Waarschijnlijk toch dat stuk plastic wat aardig in de weg gezeten heeft. Hij heeft een prik tegen misselijkheid en braken gehad. Nu ff afwachten of het morgen weer beter gaat.
Gelukkig geen enge dingen.

Onze Gucci heeft een tijd terug een keer wat uit de kliko gesnaaid (plastic en zo'n vleesvochtmatje). Ik zag hem op de stoep met wat er nog over was van zijn buit. :o Die avond heeft hij flink overgegeven: stukje plastic en het vleesmatje. De volgende dag wilde hij minder eten dan anders, maar nog een dag verder was alles weer normaal.

Ik heb je dit net niet verteld omdat Gucci een kat is en ik wist wat hij gesnaaid had -- het kon alleen maar zacht en naar vlees geroken hebben. Honden zijn een ander verhaal als het om vreemde dingen eten gaat. ;)

Beterschap voor Balou!!
Door tt-tjes
#3089731
Wat ik wel raar vond toen ik vroeg of ze een foto ging mamen, was dat ze zei dat je dat niet kon zien. Ik dacht dat je dit soort dingen wel zag.

Hij heeft net wat gedronken en krijgt zo zijn eten. Hopen dat dit er in blijft.
Door tt-tjes
#3089742
Hij heeft gegeten, gedronken en slaapt nu. Hopelijk geen rare dingen meer.  Het stuk plastic lijkt wel een sierdop van iets. Het is wel maar de helft.  :-\
Door Lil
#3089748
tt-tjes schreef: Wat ik wel raar vond toen ik vroeg of ze een foto ging mamen, was dat ze zei dat je dat niet kon zien. Ik dacht dat je dit soort dingen wel zag.

Hij heeft net wat gedronken en krijgt zo zijn eten. Hopen dat dit er in blijft.
plastic zie je niet op rontgen. Voor veel dingen moeten ze een echo maken willen ze het kunnen zien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3089760
tt-tjes schreef: Wat ik wel raar vond toen ik vroeg of ze een foto ging mamen, was dat ze zei dat je dat niet kon zien. Ik dacht dat je dit soort dingen wel zag.

Hij heeft net wat gedronken en krijgt zo zijn eten. Hopen dat dit er in blijft.
Hope was eens erg ziek. Hij was toen een jaar of drie.
Hij gaf zoveel over dat hij door alle medicatie heen kwam. De hadden foto's gemaakt maar zagen niks en dachten aan een infectie.
Uiteindelijk bleek, toen ze hem open maakte omdat hij dood lag te gaan bij de da, dat er iets in zijn darmen zat en was er een stuk darm afgestorven. Op de foto was niets te zien geweest, en er waren er toch een hoop gemaakt!

Als ze iets uitbraken ga ik na dit avontuur standaard naar de da. Ik wil gewoon zeker weten dat er niets is achtergebleven en vraag liever een keer teveel om een echo dan te weinig.
Als ze blijven spugen ondanks de medicatie van de da ga ik ook terug naar de kliniek.
Door Lizzy
#3089771
Lil schreef: plastic zie je niet op rontgen. Voor veel dingen moeten ze een echo maken willen ze het kunnen zien.
En ook op een echo zie je niet alles....
Door Lizzy
#3090160
Goedzo. De andere helft heeft hij misschien toch niet op gegeten. En verder moet je dit voorval onthouden, mocht hij nou toch over een aantal weken weer niet lekker worden, kan het zijn dat het andere stuk plastic nog steeds in zijn maag zit. Maar, ik denk het niet :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door