Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3073520
Iemand enig idee hoe je dat kan maken?
Een paar jaar gelden kocht ik ze wel eens voor Tom, hij is niet echt een knager maar deze dingen vond ie zalig!
Helaas zijn ze uit de handel genomen (de snuiten worden aan Azie verkocht hoorde ik van de leverancier) en nu kan ik er rauw wel aan komen, maar hoe krijg ik ze van rauw naar dit:

Afbeelding

Dit is een varkenssnuit maar de rundersnuiten zien er hetzelfde uit....alleen groter ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3073634
ik had van die runder oren rauw ze vonden het niks,ik vermoed dat ze eerst in kokend water gedompeld zijn en dan drogen,anders even google misschien
Door Too
#3085950
Volgens mijworden ze gevriesdroogd net als de witte kippenpoten en varkensneuzen
Of dat ook thuis te doen is zou ik niet weten
Door Martine-Tom
#3085959
Too schreef: Volgens mijworden ze gevriesdroogd net als de witte kippenpoten en varkensneuzen
Of dat ook thuis te doen is zou ik niet weten
ah dat zou idd kunnen....
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3086190
zooplus zegt het volgende over het poffen van varkensneus:
Door een speciaal procedé wordt het vet de varkensneuzen ontnomen. Gelijktijdig zwellen de snoetjes op, waarna de oorspronkelijke vorm en uiterlijk zich verandert. Aansluitend worden de neuzen met zorg gedroogd
Daar zijn ze ook gewoon te krijgen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... ere/213660

edit: zie dat jij het hebt over rundersnuit *oeps*
Maar het proces zal vergelijkbaar zijn?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door