Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#3088898
Maandag worden Buffel zijn amandelen verwijderd, hij blijft giga ontstekingen houden met uiterst restistente bacterie.
Nu kan ik zelf al beredeneren dat ik veel ijsklontjes moet invriezen en fijngemalen pulp moet geven een paar dagen.
Gevoelsmatig zou ik hem ook een geklutst eitje willen geven omdat dit makkelijk naar binnen glijd en energierijk is en weinig energie vraagt van de spijsvertering.
Ik doe dat nu ook en de slippery elm en probiotica erdoor.
Na de ingreep wil ik eens gaan kijken of ik er toch weer kuruma in kan krijgen.
Natuurlijk krijgt hij traumeel en zilverwater, resceuremedie.
Zie ik nog iets over het hoofd?
Laatst gewijzigd door sella op di 31 mar 2015, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3088945
Zou je rauw kunnen geven ivm infectie na het verwijderen van de amandelen? Als mens (volwassene) mag je korte tijd geen rauw ei en filet americain etc etc.
Door sella
#3088990
De dierenarts gaf aan fijngemalen pulp.
Maar wat zou ik dan moeten voeren? De pulp koken?
Rauwe koudgeslingerde honing krijgt hij al, dus die blijft erin, ik dacht dat haakt in de wond zo zoet.
Door Lil
#3088996
Anneloog schreef: koud geslingerde honing zou ik ook geven dat verzacht lekker eventueel gemengd door wat geitenmelk of gewoon zo van een lepel, veel sterkte.
2 weken geen melkproducten! Wekt slijm op en dat ophoesten kan bloeding veroorzaken. Geenmelk/yoghurt etc.
sella schreef: De dierenarts gaf aan fijngemalen pulp.
Maar wat zou ik dan moeten voeren? De pulp koken?
Rauwe koudgeslingerde honing krijgt hij al, dus die blijft erin, ik dacht dat haakt in de wond zo zoet.
Even aan de da vragen of rauw mag?
#3089000
ahh ja stom even niet gedacht aan dat slijm produceren en melkproducten,maar honing zie ik verder geen gevaar in ookal is het idd zoet het smeert ook en verzacht maar natuurlijk niet direct hele schotels vol geven ;) gewoon theelepeltje per  keer.
Door Lil
#3089001
Anneloog schreef: ahh ja stom even niet gedacht aan dat slijm produceren en melkproducten,maar honing zie ik verder geen gevaar in ookal is het idd zoet het smeert ook en verzacht maar natuurlijk niet direct hele schotels vol geven ;) gewoon theelepeltje per  keer.
Honing is prima. Mijn eigen ha adviseert dat ipv hoestdrank etc.
Door sella
#3089011
Dierenarts weet dat ik rauwvoer en gaf aan zijn eten fijngemalen te geven. Dat is hap slik weg en kan haast qua tijd niets achterlaten in de wond.

Als ik zelf een forse keelonsteking heb, stik al bijna in een thl honing, vandaar dat ik daar ook voorzichtig mee ben voor Buffel.

En nee geen melkprodukten, vandaar dat ik nu zijn poeders in een geklutst ei geef.
Door sella
#3089074
Ik heb ervoor gekozen om 1 kg kipfilet ragfijn te snijden en dat met keltisch zeezout en een flinke guts water gekookt.
Dan heb ik lekkere bouillonijsjes voor hem, en voor het lege maaggevoel de gekookte kipfilet.
Hij is al erg verzwakt en ik voel er niet veel voor om meer risico te nemen dan nodig is.
We kunnen altijd nog wat rund halen voor de volgende dag en dat zelf door schijf 4 mm halen.

Vandaag krijgt hij sowieso pens en morgen hertenvlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door