Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Fioon
#3089004
Mijn hond krijgt standaard Carnibest natuur.
Nu kan ik via Herby aan dit komen:

Puur Eend compleet
Puur Puur Parelhoen
Puur Gemalen kalkoennekken
Puur Haas compleet       

Is het goed wanneer ik elke dag een andere worst voer? Dus bv
Ma cb natuur
Di parelhoen
Wo haas
Do cb natuur
Etc etc

Het is altijd beter dan 100% cb natuur, toch?
Door Suzanne
#3089019
Ik ben niet zeker ;-(

CB natuur heeft een pre-mix en dus is dat een complete kvv. Die kun je in principe ongestraft langere tijd voeren zonder dat je hond tekorten oploopt. Dit kun je natuurlijk afwisselen met de andere cb-smaken die ook van zichzelf compleet zijn.

Als je daar "puur" tegenover gaat zetten.. moet je denk ik 100% zeker weten dat ALLES van het betreffende dier in die rol zit, dus orgaan, spier, bot.. gewoon het hele dier, zo hup de molen in.
Als je dan 3 tot 4 diersoorten pakt dan ben je best compleet denk ik.

Maar... hoe zit dat dan met dingen als "overig" en "groenten"? Moet je die dan nog bijgeven? Ga je toch niet al met al de mist in met verhoudingen?
Om die reden zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn om de diverse cb af te wisselen ;-)

Oprechte vraag!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3089043
Ik denk dat het zo prima kan. Alleen de "gemalen kalkoennekken" zou iets zijn die ik niet zo zou geven. Nekken zijn nou eenmaal niet zo dik bevleesd en best kans dat je hond op een bak van alleen dat erop vastloopt.  Zou je die kalkoennekken geven in de vorm van...de helft en de rest vis, groente, stukje vlees, eitje, dan is het wel weer een prima aanvulling.

Gewoon even doen en kijken hoe het gaat.  :)
Door M@rina
#3089267
Naast CB natuur kan je van alles erbij geven. eens met Angelique over de kalkoennekken, maar verder kan je divers merken of diersoorten er aan toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3090076
[quote="Angelique"]
Ik denk dat het zo prima kan. Alleen de "gemalen kalkoennekken" zou iets zijn die ik niet zo zou geven. Nekken zijn nou eenmaal niet zo dik bevleesd en best kans dat je hond op een bak van alleen dat erop vastloopt.  Zou je die kalkoennekken geven in de vorm van...de helft en de rest vis, groente, stukje vlees, eitje, dan is het wel weer een prima aanvulling.

Gewoon even doen en kijken hoe het gaat.  :)
[/quote]
Bedankt voor je antwoord. De gemalen nekken vervang ik door bevleesde nekken, aangevuld met spiervlees, die nekken krijgt hij af en toe al als extraatje en dat gaat goed.
Ik ga er mee aan de slag!

[quote="M@rina"]
Naast CB natuur kan je van alles erbij geven. eens met Angelique over de kalkoennekken, maar verder kan je divers merken of diersoorten er aan toevoegen.
[/quote] Dank je  :)[quote="Suzanne"]
Ik ben niet zeker ;-(

CB natuur heeft een pre-mix en dus is dat een complete kvv. Die kun je in principe ongestraft langere tijd voeren zonder dat je hond tekorten oploopt. Dit kun je natuurlijk afwisselen met de andere cb-smaken die ook van zichzelf compleet zijn.

Als je daar "puur" tegenover gaat zetten.. moet je denk ik 100% zeker weten dat ALLES van het betreffende dier in die rol zit, dus orgaan, spier, bot.. gewoon het hele dier, zo hup de molen in.
Als je dan 3 tot 4 diersoorten pakt dan ben je best compleet denk ik.

Maar... hoe zit dat dan met dingen als "overig" en "groenten"? Moet je die dan nog bijgeven? Ga je toch niet al met al de mist in met verhoudingen?
Om die reden zou ik persoonlijk eerder geneigd zijn om de diverse cb af te wisselen ;-)

Oprechte vraag!

Suzanne
[/quote] Zelf twijfelde ik ook maar heb me ook bedacht dat de hoofdmoot CB blijft (save) en dan als aanvulling wat andere merken.
Misschien heeft de antwoorden op mijn vraag jou ook geholpen.
[quote="Lil"]

Strak plan!

Als je nog een ander merk erbij kunt vindennog beter.
[/quote] Ga ik doen, waarschijnlijk Tamminga of Tamro. Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door