Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3088908
De vorige bewoners hielden van lui tuinieren: men zet een bamboe struik in je tuin en voor je het weet staat alles vol.

Ik sleur me al twee jaar een ongeluk maar het blijft terugkomen.
Iemand een goede tip om voorgoed van dat spul af te komen?
Door monster
#3088912
Nee! In ons oude huis hadden de buren, die zeker 5 meter verder woonden 1plant. Maar onder de oprit door kwam ie bij ons en is nooit meer weggegaan. Rotspul.
Door Mandarijn
#3088920
Geen goede tip.
Maar als je van de bamboe af wilt zul je elke uitloper moeten uitgraven, want elke stukje groter dan 3cm springt weer uit. En vergif erop spuiten heeft geen zin. Bamboe is een grassoort.
Je zult het herl rigoureus moeten aanpakken en alles eruit moeten graven.
Door Roef & Hidde
#3088933
wij hebben gif in belgië besteld  :-[ Panic heet het en het is in Nederland niet te bestellen.
En nee dat sproei ik niet als een dolle in mijn tuin maar ik doe een heel klein beetje in een daar voor bestemd bekertje en neem een penseeltje en ga alle uitlopers van de bamboe te lijf(doe al jaren met een klein flesje van 200 ml).ik bestrijk alle blaadjes met een beetje gif(niet te veel anders gaat alleen het blad dood en de wortel blijft leven) zo nodig na 2-3 weken nog een keer.
nu na 3 jaar steekt er nog 1 a 2  uitlopers zijn lelijke kop op) :biggrin2:
ik houd hoop dat ik ooit een keer van die krengen afkom ::)

ik heb overigens wel de niet woekerende bamboe geplant nadat we de woekerende eruit gegooid hadden,ik vind bamboe nl erg mooi.
Door Mowgli
#3088934
Mandarijn schreef: Geen goede tip.
Maar als je van de bamboe af wilt zul je elke uitloper moeten uitgraven, want elke stukje groter dan 3cm springt weer uit. En vergif erop spuiten heeft geen zin. Bamboe is een grassoort.
Je zult het herl rigoureus moeten aanpakken en alles eruit moeten graven.
+1 Mijn zus en haar man hebben ook door hun hele achtertuin de uitlopers moeten uitgraven. Ze wonen er nu 2 jaar en zijn er nog niet van af, maar het wordt al een stuk minder.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3088954
Dank voor de tips!

Grootste punt is dat het langs het tuinhuisje gepland staat. Als je aan de wortels trekt, trek je de stoep los  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3088961
Kim_S schreef: Ik zou best wel een woekerende bamboe willen hier  ::) :biggrin2:
Je mag hem gratis en voor niks komen halen  :biggrin2:
Door Ruisje
#3089032
Hope schreef: Dank voor de tips!

Grootste punt is dat het langs het tuinhuisje gepland staat. Als je aan de wortels trekt, trek je de stoep los  :-\
Als je aan de wortels trekt en deze breken dan groeit het weer vrolijk terug. Helemaal uitgraven tot de laatste bamboekruimel en hij blijft weg. Maar als hij naast een tuinhuisje staat, zullen daaronder ook wel wortels zitten en dan wordt het heel moeilijk.

Niet woekerende bamboe is trouwens erg mooi, zomer en winter! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3089045
monster schreef: En lampionplantjes.
Da's toch niet zo moeilijk, die was ik in één seizoen kwijt. Zorg dat ze geen zaadjes uitstrooien. Ze houden niet van onze winters ook al zijn die niet echt koud.
Door BusKay
#3089052
Hope schreef: Ik sleur me al twee jaar een ongeluk maar het blijft terugkomen.
Iemand een goede tip om voorgoed van dat spul af te komen?
Huis verkopen.... :nono2: :nono2:

Helenaveen is ook leuk wonen...  :o :o
Gebruikersavatar
Door Hope
#3089064
BusKay schreef: Huis verkopen.... :nono2: :nono2:

Helenaveen is ook leuk wonen...  :o :o
Hahaha, ach ja, in het ergste geval neem ik de bamboe maar voor lief.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door