Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#308795
Kai die heeft twee dagen heel erg gebraakt enzo. Dat braken is nu sinds een dag over, maar ik vind dat hij zo veel gras eet. Niet een beetje, maar echt hele plukken gras (dit doet hij al sinds hij pup is, het is echt een gewoonte geworden). Alleen eet hij nu echt nog meer gras dan normaal. Vandaag poepte hij een drol van alleen gras en bruin slijm, echt heel veel. Wat zou dit kunnen zijn? En is dit slecht. Ik kan echt geen stap zetten of hij heeft een pluk gras in zijn bek.
Door danielle1980
#308827
tja ik weet niet of gras eten slecht is, minx eet ook gras, echt tot vervelend aan toe. ::)
zelfs nu ze suplementen krijgt en extra groenten en fruit blijft ze t doen.
ik denk dat ze t gewoon erg lekker vind. :-\
Door Peet
#308831
Beau doet precies hetzelfde, vooral 's morgens...hij lijkt wel een koe >:(...staat gewoon bekken vol te grazen.... ???..Ik hou het er maar op dat hij behoefte aan vezels heeft ofzo..... :-\,...hij braakt er overigens niet van, maar krijgt wel rare poep :-X...met sliertjes gras erin... :-X :-[
Door Laura2004
#308838
Ging ff fout sorry, Kai die braakt normaal ook niet en hij poept meestal ook poep met een paar sliertjes gras erin, maar vandaag was het echt een grasdrol, alleen maar gras en bruin slijm.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#308843
Ik heb ook een koe in huis (een geheel zwarte; zeer zeldzaam). Op advies van Lizzy geef ik 's morgens yoghurt met zemelen en honing, maar de grassprieten worden soms met pollen en al uit de grond getrokken. Dat doet hij altijd in de lente, dus ik denk dat hij het gewoon lekker vindt.
Door Lizzy
#308861
Maar bij Kai klinkt het meer alsof hij niet helemaal lekker is, aangezien zijn ontlasting ook niet helemaal goed is. Misschien een virusje? Misschien wat Probiotica en Okugest geven?

Ik denk dat er wel een onderscheid te maken is tussen honden die gras eten omdat ze het gewoon lekker vinden of omdat ze niet lekker zijn. Ik sluit aangeleerd gedrag overigens ook niet helemaal uit.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#308887
Ze hebben hier beide ook al een paar dagen een virusje.
Diarree, maar verder prima in orde. En inderdaad, normaal eten ze wel eens gras, maar nu hebben ze drollen die bijna geheel uit onverteerd gras bestaan, bij elkaar gehouden door wat slijmerige ontlasting.
Heel herkenbaar dus!
Door Jolly
#308955
Rovanna schreef: Ik heb ook een koe in huis (een geheel zwarte; zeer zeldzaam). Op advies van Lizzy geef ik 's morgens yoghurt met zemelen en honing, maar de grassprieten worden soms met pollen en al uit de grond getrokken. Dat doet hij altijd in de lente, dus ik denk dat hij het gewoon lekker vindt.
nee is niet zeldzaam hoor, hier woont er nog 1 ;D
Door Lizzy
#309062
Hier wordt momenteel ook wel gras gegeten hoor. Ze vinden die verse voorjaarssprietjes gewoon geweldig. Ik laat ze maar. Maar als er ook iets aan de ontlasting mankeert, dan denk ik eerder aan een bijkomend virusje.
Door sambabal
#311064
Hoi,
Gras eten heeft naast het lekkere ook een functie, inderdaad als ze misselijk zijn, kunnen ze zo braken opwekken om de maag te schonen. Dit is een probleem als de maag van je hond al van streek is, want het laatste wat je dan wil is die maag nog meer irriteren.
Mijn hond heeft een chronisch maagprobleem en inmiddels herken ik het als hij misselijk is. Gras eten is dan, hoe spijtig ook, not done. Ik zorg dat hij het niet krijgt en als hij ze wel pakt, trek ik de sprieten uit zn bekkie.
Ik kan me voorstellen dat barf honden wel wat kunnen verdragen en de sprietjes de maag zonder problemen paseren ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door