Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088080
Kreeg net een waarschuwing van een buurvrouw uit de straat dat zij via haar FB een bericht had gelezen over gebakken spons in de straat achter ons (Berkel en Rodenrijs).
Nu heb ik zelf niets gezien, maar hou de honden wel uit voorzorg aan de lijn.

Hoe gaan jullie om met meldingen dat het eventueel bij jullie in de buurt aan de gang is ? Laten jullie je honden dan ook helemaal niet meer loslopen ?
Ik vind het eng, maar ook lastig .... Want hoe weet je dat het in een bepaald gebied wel/niet ligt ?

Nu laten mijn honden vrijwel alles liggen op straat, maar durf mijn handen er niet voor in het vuur te doen dat ze de spons ook laten liggen (geen idee wat voor aantrekkingskracht dat heeft op honden)
Denk wel dat al die FB berichten een hoop mensen op ideeën brengt  :-X

Wat doen jullie met een melding via via, dus niet via de officiële kanalen ?
Door Lizzy
#3088084
[quote="Monique77"]
Kreeg net een waarschuwing van een buurvrouw uit de straat dat zij via haar FB een bericht had gelezen over gebakken spons in de straat achter ons (Berkel en Rodenrijs).
Nu heb ik zelf niets gezien, maar hou de honden wel uit voorzorg aan de lijn.

Hoe gaan jullie om met meldingen dat het eventueel bij jullie in de buurt aan de gang is ? Laten jullie je honden dan ook helemaal niet meer loslopen ?
Ik vind het eng, maar ook lastig .... Want hoe weet je dat het in een bepaald gebied wel/niet ligt ?

Nu laten mijn honden vrijwel alles liggen op straat, maar durf mijn handen er niet voor in het vuur te doen dat ze de spons ook laten liggen (geen idee wat voor aantrekkingskracht dat heeft op honden)
Denk wel dat al die FB berichten een hoop mensen op ideeën brengt  :-X

Wat doen jullie met een melding via via, dus niet via de officiële kanalen ?
[/quote]

Ik denk dit dus ook. In Voorburg heeft een DA een hond laten braken en daar kwam inderdaad gebakken spons uit de maag van de hond :-\. Dus het wordt wel neergelegd en volgens mij door heel NL inmiddels.
Door Martine-Tom
#3088085
Ik ga zelf eens spons bakken zien of tom t aantrekkelijk vind, kan t me niet zo voorstellen eigenlijk.
Maar heel eerlijk doe ik er niks mee met die meldingen, Tom eet nuet van de grond en lost alles op commando dus ik houd er geen rekening mee, niet jeer als anders in elk geval, ook hier in de buurt al meldingen voorbij zien komen.
Door nikèdog2000
#3088087
in leiderdorp ook
ik werd ook gewaarschuwd over gebakken spons
ik ben linea recta weer omgekeerd naar huis
er waren 2 honden aan overleden
en ja die aandacht brengt idioten op een gedachten
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088089
[quote="nikèdog2000"]
in leiderdorp ook
ik werd ook gewaarschuwd over gebakken spons
ik ben linea recta weer omgekeerd naar huis
er waren 2 honden aan overleden
en ja die aandacht brengt idioten op een gedachten
[/quote]

Maar dan ? De honden moeten toch uit ??
Het is wel een beetje wat Martine zegt ..... Je wordt gek gemaakt met alle berichten, en weet op een gegeven moment niet meer wat je wel/niet serieus moet nemen
Hier laten de honden over het algemeen ook los op commando, maar ja .... Stel dat dit héél lekker is, dan weet ik het nog zo net niet, maar om mijn honden nu constant aangelijnd te houden ? Ik weet het niet
Laatst gewijzigd door Monique77 op do 19 mar 2015, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3088094
Mss ook een spons bakken...weetvje of ze t lekker vinden en kan je er nog op trainen ook als je zou willen :)
Door miik
#3088096
TOen Mickey een jaar of 3 was heeft ze een keer een schoonmaak spons opgegeten uit de badkamer....
Er lagen wat stukjes en ik kon daar geen hele spons meer van maken, dus laten braken, en toen kwam er een soort van uilebal achtig ding uit, flink groot.... Mik heeft er niets aan overgehouden. Maar weet zeker dat mijn honden gebakken spons zullen eten...
Maar weet ook niet zo goed wat te doen, probeer ze in ieder geval in het zicht te houden zoveel mogelijk.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3088102
werd vanmorgen door de mevrouw van de thuiszorg gewaarschuwd dat bij ons in het park ook weer gebakken spons is gesignaleerd. Er schijnen een aantal honden hier toch al aan overleden zijn. Ze mogen van mij voorlopig toch niet meer los. Better safe than sorry. Je kunt wel zeggen dat het paniek zaaien is al die meldingen, maar ik heb hier een Cairn die graag in de bosjes loopt struinen naar iets lekkers en meneertje wit heeft dat nu ook overgenomen. Ik zou niet weten of ze gebakken spons zouden eten, maar ik neem ook niet graag de proef op de som hier buiiten.................. :-X
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088104
[quote="Martine-Tom"]
Mss ook een spons bakken...weetvje of ze t lekker vinden en kan je er nog op trainen ook als je zou willen :)
[/quote]

Dat is wel een idee ja !!
Door Martine-Tom
#3088106
Ik zie het niet als paniek zaaien, maar meer als die idioten aandacht geven en dat is denk ik precies wat ze willen, hier in de buurt gaat alles via de mondelinge tamtam, werkt ook prima en denk dat t sneller ophoud als het niet meer overal zo breed word uitgemeten op fb en in de pers...
Ik snap t opzich wel maar vermoed dat t juist averechts werkt :-\
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088107
[quote="Dian"]
werd vanmorgen door de mevrouw van de thuiszorg gewaarschuwd dat bij ons in het park ook weer gebakken spons is gesignaleerd. Er schijnen een aantal honden hier toch al aan overleden zijn. Ze mogen van mij voorlopig toch niet meer los. Better safe than sorry. Je kunt wel zeggen dat het paniek zaaien is al die meldingen, maar ik heb hier een Cairn die graag in de bosjes loopt struinen naar iets lekkers en meneertje wit heeft dat nu ook overgenomen. Ik zou niet weten of ze gebakken spons zouden eten, maar ik neem ook niet graag de proef op de som hier buiiten.................. :-X
[/quote]

Dat zeg ik toch nergens ? Ik zeg dat je gek wordt van alle meldingen, maar als ik er gek (lees bang) van wordt, dan lezen die gekke die honden haten die berichten ook allemaal, en brengt het die mensen alleen maar op gedachte om af te komen van de honden in de buurt

Want heel eerlijk, hoe weet jij dat je op een bepaald (nieuw) gebied niets tegenkomt ? En ik vertik het om mijn honden alleen nog maar aan de lijn uit te laten in Nederland  >:(
Gebruikersavatar
Door Dian
#3088110
[quote="Monique77"]
Dat zeg ik toch nergens ? Ik zeg dat je gek wordt van alle meldingen, maar als ik er gek (lees bang) van wordt, dan lezen die gekke die honden haten die berichten ook allemaal, en brengt het die mensen alleen maar op gedachte om af te komen van de honden in de buurt

Want heel eerlijk, hoe weet jij dat je op een bepaald (nieuw) gebied niets tegenkomt ? En ik vertik het om mijn honden alleen nog maar aan de lijn uit te laten in Nederland  >:(
[/quote]

nee, ik bedoel jou niet persoonlijk, maar je in zijn algemeenheid. Sommige mensen vinden het allemaal maar onzin, maar als ik, net als jij, gewaarschuwd word dan neem ik dat wel serieus. Dat bedoelde ik te zeggen. Platte tekst is soms moeilijk ;)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3088147
[quote="Dian"]
nee, ik bedoel jou niet persoonlijk, maar je in zijn algemeenheid. Sommige mensen vinden het allemaal maar onzin, maar als ik, net als jij, gewaarschuwd word dan neem ik dat wel serieus. Dat bedoelde ik te zeggen. Platte tekst is soms moeilijk ;)
[/quote]

Das waar, tekst leest soms anders dan dat iemand bedoeld  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3088154
Op dit moment weet ik niet goed meer waar ik moet lopen. Clingendael is zeker weten verkeerd terrein, dat is ook bevestigd door de duinwachterij ter plaatse. Dat geld ook voor Katwijk, Noordwijk, Noordwijkerhout, Wassenaarse Slag, Klinkebergerplas en "onze achtertuin" Meijendel. Er komen zeer regelmatig meldingen uit deze hoek, maar dit is ook het gebied waar wij graag en veel wandelen. We lopen nu iedere dag op het strand omdat daar eventuele rotzooi wel wegspoelt met eb en vloed. En we gaan wat vaker naar Delft en dagjes weg. met mijn wandelende kliko neem ik geen risico.

Ik denk wel dat door al dat gedeel op fb er slapende malloten wakker zijn geworden. Delen is prima om anderen te waarschuwen maar het maakt ook dat er mensen op totaal verkeerde ideeen worden gebracht. :-X En helaas gaat het momenteel van kwaad tot erger.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3088159
Mocht het zo zijn dat je weet dat je hond spons heeft gegeten. Kan je er dan iets aan doen om het proces tegen te gaan?

Meteen naar de dierenarts, natuurlijk niet laten drinken maar heeft het nog zin om er bijvoorbeeld meteen iets van peperkoek in te gooien?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door