Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hetty_
#3087745
Ik was vandaag even bij mijn pro-verse dierenarts en zij vertelde dat ze gisteren een lezing had bijgewoond van medisynxvets.
Ze was er zeer enthousiast over en wil deze MD test ook in de praktijk gaan aanbieden.

Kent iemand deze test, heeft iemand hier al ervaring mee?

http://www.medisynxvets.org/
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3087799
Ik vraag me af of een barf gevoerde hond daar iets aan heeft, als er getest wordt op vlees wat verhit is geweest?
Er staat dat er getest wordt op vlees wat kortdurend (wat is kort?) is verhit op 70 graden. Dan is de eiwitstructuur toch veranderd?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3087816
Juul schreef: Zou dat verschil maken?
Dat vraag ik mij dus af.
Je hoort immers wel dat als een hond allergisch reageert op bv kip in brokken dat niet zo hoeft te zijn op verse kip.
Door Hetty_
#3087886
Ze wil haar eigen vers gevoerde hondje, dat slecht op rundvlees en lam reageert, ook laten testen.
Ik mag aannemen dat de test dan ook voor barf gevoerde honden geschikt is.
Door Lizzy
#3087923
Gekookt vlees en rauw vlees zijn niet 1 op 1 vergelijkbaar. Er verdwijnen twee essentiële aminozuren en de structuur van het eiwit veranderd. Dus geen idee of deze test handig is voor zelf samenstellers. Waar testen ze nou op, want dat is me niet duidelijk?
Door Hetty_
#3087976
Ik lees hier regelmatig over vacht, maag- en darmproblemen en toen ik mijn DA zo enthousiast over deze test hoorde praten, dacht ik dat dit misschien ook interessant zou kunnen zijn voor Barfplaats.

Deze materie gaat mij ver boven mijn pet dus ik kan geen antwoord geven op jullie vragen, maar zal aan mijn DA vragen of zij dat wil.  ;)
Door Lizzy
#3087978
Hetty 1 schreef: Ik lees hier regelmatig over vacht, maag- en darmproblemen en toen ik mijn DA zo enthousiast over deze test hoorde praten, dacht ik dat dit misschien ook interessant zou kunnen zijn voor Barfplaats.

Deze materie gaat mij ver boven mijn pet dus ik kan geen antwoord geven op jullie vragen, maar zal aan mijn DA vragen of zij dat wil.  ;)
Ja, dat is het ook hoor Hetty! Dank je wel voor het delen van de link. Ik ben benieuwd naar de bevinden van jouw dierenarts dus ik hoop dat ze je op de hoogte houdt.

Mocht ze onze vragen willen beantwoorden: zou dat top zijn.

Ik verhuis dit topic later naar categorie medisch zodat we het niet kwijt raken.
Door Laura2004
#3087987
http://www.medisynxvets.org/9.php

De MD Test is een bloedonderzoek op 41 voedingsstoffen: •Vis soorten*1): Europese Heek, haring, tonijn, zalm,
•Vlees en gevogelte*1): duif, kalfsvlees, kalfslever, kalkoen, kip, konijn, lam, paardenvlees, rund, runderlever, runderpens, varkensvlees
•Groenten*1): aardappelen, mais, rode biet, sperzieboon, tomaat, worteltjes
•Peulvruchten*1): doperwten, linzen, soja (vruchtvlees)
•Noten, zaden, olie: lijnzaad (olie), zonnebloempit (olie)
•Granen glutenbevattend en gliadine bevattend*2): gerst, haver, tarwe
•Granen glutenvrij en gliadine vrij: boekweit, cassave-maniok, gierst, quinoa, rijst, wilde rijst
•Diversen: gluten, gliadine, kippenei eiwit*1), kippenei eigeel*1), Candida albicans


*1) de geteste vis, vlees en gevogelte zijn kort durend verhit bij 70° Graden Celsius
*2) de glutenbevattende granen in ons onderzoek zijn door een speciaal proces glutenvrij en gliadine-vrij gemaakt en dan 'kaal' getest.                                Een glutenbevattende graansoort mag alleen worden genomen, indien zowel de graansoort 'kaal' als ook de gluten en de gliadine toegestaan te zijn.        Dit omdat glutenvrij nooit helemaal echt glutenvrij is, de voedingsindustrie mag dan altijd nog iets van gluten en gliadine erin doen en het dan toch          glutenvrij benoemen.


Bovenstaande voedingsstoffen onder voorbehoud.

Volgens mij hebben ze een vergelijkbare test bij Tequila gedaan. Alleen iets minder vleessoorten. Tequila is allergisch gebleken voor alle graansoorten behalve haver, en ook voor soja en peulvruchten, ook doperwten en mais. Ruim 300 euro. Ik weet niet of het betrouwbaar is, maar sinds ik gestopt ben met het geven van probiotica met gluten (solgar) en erop let dat Tequila geen kruimel brood binnenkrijgt gaat het super goed.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 19 mar 2015, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#3087996
Laura2004 schreef: http://www.medisynxvets.org/9.php

De MD Test is een bloedonderzoek op 41 voedingsstoffen: •Vis soorten*1): Europese Heek, haring, tonijn, zalm,
•Vlees en gevogelte*1): duif, kalfsvlees, kalfslever, kalkoen, kip, konijn, lam, paardenvlees, rund, runderlever, runderpens, varkensvlees
•Groenten*1): aardappelen, mais, rode biet, sperzieboon, tomaat, worteltjes
•Peulvruchten*1): doperwten, linzen, soja (vruchtvlees)
•Noten, zaden, olie: lijnzaad (olie), zonnebloempit (olie)
•Granen glutenbevattend en gliadine bevattend*2): gerst, haver, tarwe
•Granen glutenvrij en gliadine vrij: boekweit, cassave-maniok, gierst, quinoa, rijst, wilde rijst
•Diversen: gluten, gliadine, kippenei eiwit*1), kippenei eigeel*1), Candida albicans


*1) de geteste vis, vlees en gevogelte zijn kort durend verhit bij 70° Graden Celsius
*2) de glutenbevattende granen in ons onderzoek zijn door een speciaal proces glutenvrij en gliadine-vrij gemaakt en dan 'kaal' getest.                                Een glutenbevattende graansoort mag alleen worden genomen, indien zowel de graansoort 'kaal' als ook de gluten en de gliadine toegestaan te zijn.        Dit omdat glutenvrij nooit helemaal echt glutenvrij is, de voedingsindustrie mag dan altijd nog iets van gluten en gliadine erin doen en het dan toch          glutenvrij benoemen.


Bovenstaande voedingsstoffen onder voorbehoud.

Volgens mij hebben ze een vergelijkbare test bij Tequila gedaan. Alleen iets minder vleessoorten. Tequila is allergisch gebleken voor alle graansoorten behalve haver, en ook voor soja en peulvruchten, ook doperwten en mais. Ruim 300 euro. Ik weet niet of het betrouwbaar is, maar sinds ik gestopt ben met het geven van probiotica met gluten (solgar) en erop let dat Tequila geen kruimel brood binnenkrijgt gaat het super goed.
Oh jee, weet je zeker dat er gluten in zit, want volgens di site zou het glutenvrij zijn:
Free of: gluten, wheat, dairy, soy, yeast, sugar, artificial flavor, sweetener, preservatives and color
http://www.wegmans.com/webapp/wcs/store ... &langId=-1
Door Laura2004
#3087999
Ik heb met Tequila voor zo´n test gekozen, omdat ik op dit moment niet met hem kan elimineren, omdat we intensief bezig zijn met gedragstherapie en hij slecht te motiveren is met voeding en ik dus heel gevarieerde snacks aan hem moet geven, maar ik had verwacht dat er op meer diersoorten getest zou worden voor die prijs.
Door Laura2004
#3088003
Er zit maltodextrine in en volgens mij is dat van mais afkomstig, ik weet niet of dit niet onder gluten valt :-[, maar Tequila is allergisch gebleken voor mais.
Door Laura2004
#3088005
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine

Maltodextrine kan gemaakt worden uit willekeurig welk zetmeel, bijvoorbeeld uit aardappelen of maïs. In Europa wordt het vaak uit graan gemaakt, en daarom kan maltodextrine soms gluten bevatten, wat ongunstig is voor mensen die lijden aan coeliakie.

Ik ben voor de zekerheid dus gestopt met het geven van deze probiotica, wellicht komt het puur door de flinke antibiótica kuur die hij de laatste keer met zijn klachten heeft gehad, maar het is eigenlijk voor het eerst in zijn leven dat hij geen bulten en wonden in zijn poten heeft en de kuur is al ruim een maand geleden. En wellicht heeft het ook geholpen dat ik heel strikt let op wat hij binnenkrijgt, want ik was de laatste tijd wat makkelijk geworden met bijvoorbeeld pasta die op de grond viel of een stukje brood.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door