Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3086688
Mijn pupje heeft een beetje last van prutoogjes. Ooghoeken binnenkant zien iets lichtrood, rest ziet gewoon mooi wit. De prut is licht groenig kleverig. Hij is afgespeend op kvv, dus ontgifting kan het niet zijn denk ik. Wel vorige week geent alleen tegen parvo.
Nu zat ik te kijken naar simalasan oogdruppels, in het verleden ook goede resultaten mee gehad, maar die mag je niet gebruiken bij kinderen onder de 2, dus ook niet bij pup denk ik.
Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3086738
Paar keer per dag schoonmaken met gekookt afgekoeld water, eventueel een drupje vit a zalf om te verzachten.
Wanneer het na een paar dagen niet opknapt na laten kijken door een DA.
Door Lizzy
#3086760
Volgens mij kennen de oogdruppels van VSM en de oogdruppels van Heel (Oculoheel) deze beperking niet. Ik zou die proberen.
Gebruikersavatar
Door chery
#3086847
Ik heb inmiddels ogentroost van weleda gehaald, deze kan ook bij baby's. We kijken of het aanpakt. Mijn oude hondje heeft ook een rood oog, misschien wat last van hooikoorts? Krijgt dus ook de druppels....
Door Lizzy
#3087064
Ik denk dat je eerder moet denken aan een bacteriele of virale ontsteking van de oogjes, zeker nu ze beide wat last hebben.
Door Lizzy
#3087259
miik schreef: Plus de verminderde weerstand door de enting....
Ja, vlak die vooral niet uit. Prutogen na een enting is bijna heel normaal.
Gebruikersavatar
Door chery
#3087351
Ik ben nu een dag aan het druppelen bij beiden en het lijkt al iets beter te worden. Als het eind van de week niet beter is ga ik even langs de DA. Ze zijn verder gewoon fit.
Gebruikersavatar
Door chery
#3087747
Vandaag al een stuk minder prut dan de dagen hiervoor, het is ook niet zo "plakkerig" meer....
Gebruikersavatar
Door chery
#3094523
Vandaag weer prutogen. Afgelopen woensdag geënt, dus 1 en 1 is 2. Dus weer aan de ogentroost.
Door Lizzy
#3095016
chery schreef: Vandaag weer prutogen. Afgelopen woensdag geënt, dus 1 en 1 is 2. Dus weer aan de ogentroost.
Ja, dit is echt een kwestie van optellen. Dit is van de enting. En dit zie je dus zoooooo vaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door