Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#3087306
Hai hai.

Ik geef mijn oudste inmiddels alweer bijna 3 jaar kvv en mijn jongste 2 zijn er mee op gegroeid.
Toen ik hier ruim twee jaar terug mijn eerste info over barf begon te lezen vond ik het reuze interessant maar schok er toch erg van toen mijn oudste een flinke kippen nek in een keer door slikte.  ???
Heel laf ben ik er toen meteen weer mee gestopt.

Wel ben ik heel enthousiast gaan drogen en droog ik me inmiddels suf. Geelhaar, runderluchijp, bullepees, ga zo maar door.
En zo steeds weer met vlees uit het slachthuis en weer een grotere vriezer en weer hier lezen bleef dat barf maar bij me kriebelen.  ;)

Dus, nu niet meer laf zijn, meer lezen, en eerst het een en ander in de vriezer lades hebben voor ik de meiden dus op barf dagen ga zetten.

Ik wil het eerst nog afwisselen met kvv.
Bv, 5 dagen kvv en in het weekend barf.
Gaat dit goed, dan meer barf.
En als het echt bevalt misschien wel helemaal over.
Maar eerst maar eens een begin maken.

Eerst wilde ik dus graag weten of ik zo een beetje in huis heb om een mooi menu of iig, mooie barf dagen samen te stellen? En wat jullie me aan raden om er eventueel bij te halen.
Groente mix en ei geef ik al.

Van kvv geef ik tammenga eigenlijk alle varianten door elkaar en darf eco en zo nog wel wat merken.
Dus diersoorten en afwisseling genoeg wat kvv betreft. Ook vis.

Orgaan: kippen lever, hart. Konijnen lever en hart. Herten lever, hart en nier.
Spiervlees: kip, kalkoen, lama, rund, konijn,
Bot: kwartel karkas, parelhoen karkas, haas rugstuk, eenden vleugel, geiten rib, ree rib.

Ik denk dat ik wat bot betref de eenden vleugels, geiten rib en ree rib waarschijnlijk nog even mee moet wachten?
Wellicht nog aanvullen met kippennekken en konijn karkas een idee?

O en ik begreep dat zalmlijven en haring een goed idee was voor een vis dag eens in de twee weken.

Als jullie denken dat ik zo wel wat heb om mee te beginnen dan ga ik eens een paar menu tjes proberen te maken.
Drie dames dus 3 menutjes. Oeffie.
Laatst gewijzigd door teckeltaart op di 17 mar 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#3087375
Als je (voorlopig) nog vijf dagen kvv wilt (blijven) geven dan zou ik er geen extra orgaan bij geven in het weekend .
In kvv zit al meer dan genoeg orgaan .
En je hebt maar kleine hondjes . En dan kan bijvoorbeeld een 5 of 10 gram extra lever of hart al gauw teveel zijn /worden .

Spiervlees : Deze soorten kunnen prima . Nu weet ik niet welke diersoorten kvv je precies geeft ? Je kan er nl ook voor kiezen om juist spiervlees soorten te nemen die niet in de kvv zitten
Dan voer je weer een extra soort vlees .

Bot : Kwartel en parelhoen is een prima keuze . Vleugels kan ook , maar die moet je in het bochtje wel even inknippen . Als je hier op de website van BP kijkt zie je een tekening van een vleugel en de techniek van het inknippen .

Verder denk ik dat je voorlopig beter even kan kiezen voor konijn karkas in plaats van haas rugstuk en ribben
#3087458
Dank je wel.
Dan laat ik de rug en ribbetjes nog even in de vriezer.
Dat dacht ik eigenlijk wel al.

Mijn oudste heeft heel vlug last van krijtpoep. Dus die heeft vaak wat extra orgaan of spiervlees nodig.
Dat geef ik ook regelmatig bij haar kvv. (Tinlo of spykie) 
Dus dan is wat orgaan misschien weer wel goed?

Het inknippen van de vleugels had ik idd gelezen.
Wat kippen nekjes erbij kopen is dus wel verstandig?

En ik heb in de kvv echt van alles aan smaken, maar geen lama of kalkoen, vandaar dat ik die juist ook besteld had. Die droog ik ook grasg dus dasr had ik het ook voor in huis en vinden ze rauw erg lekker.

Met drogen willen ze natuurlijk wel alles ook even rauw proeven he.  ;)
Dus ik weet dat ze het allemaal lekker vinden.

Ben alleen benieuwd hoe die kleine het er vanaf gast brengen, dat is geen geweldige knager.
En anders gaat haar portie bot door de vleesmolen.
Een stuk spiervlees zo eten vind ze wel erg lekker.
Is het toch wat meer te kauwen dan kvv.
Laatst gewijzigd door teckeltaart op di 17 mar 2015, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3087644
Wendy ik zou extra spiervlees voeren en geen extra orgaan. Idd bij 5 dagen kvv hoef je je over je barfmenu nog niet zo druk te maken, maar goed is goed toch?

Hazenrug en reerib gaat hier goed, ben wel benieuwd of die van jou het kapot gaan krijgen.

Zou eerder proberen konijn te pakken te krijgen, da's toch echt zachter. Geitenrib is hier geen succes, vaak veel te hard of het moeten de babygeitjes zijn die ik hier via een lijntje bestel dan gaat het prima. Lamsribben van echte lammetjes gaan ook prima. En verder ziet je variatie er prima uit!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door