Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#308730
Tja, wist geen betere manier dan het maar aan jullie te vragen. Het zit namelijk zo: Joep mag graag boven rondscharrelen als ik daar ben. Nu staat daar ook de zonnebank, maar mag Joep wel rondlopen als ik onder de zonnebank lig? Ik bedoel dus, maar de hond bloot worden gesteld aan UV-licht? Ik heb het nog niet gedaan, want ik wilde eerst weten of hij daardoor geen risico loop.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 21 apr 2005, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#308734
Zolang hij niet bij je op die zonnebank ligt 8) of direct in het licht van die lampen staart, is er niks aan de hand hoor...
Door Lizzy
#308860
Kan hij niet in het licht kijken? Of heb je zo'n 'tosti-ijzer'? Want het lijkt me dat als jij zelf een brilletje op moet, dat het voor de hond ook niet goed is om in dit licht te kijken? Of zeg ik iets raars?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#308879
Nee, dat had ik dus zelf ook al bedacht. Ik heb geen brilletje op, maar ik houd altijd wel mijn ogen dicht. Ik neem gewoon het zekere voor het onzekere en zorg dat hij niet in de lampen kan kijken.
Maar dan blijf ik wel denken: hoe zit dat dan met de gewone zon? Ook dan zetten wij een zonnebril op, maar de hond loopt er gewoon zo in.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 21 apr 2005, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#308894
Ik draag eerlijk gezegd zelden een zonnebril. En wij kijken natuurlijk ook niet recht in de zon. Hond ook niet. Ik denk ook wel dat de ogen/oogharen wat bescherming bieden maar dat de zonnebank niet 1, 2, 3 te vergelijken is met de echte zon?
Door Ine
#308898
Of het nu wel of niet kwaad kan, de hond kan toch wel even alleen in de kamer zijn? :-\
Ik bedoel, waarom zou je de hond meenemen, als je op de zonnebank gaat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door