Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lucky
#308592
Ik heb een vraagje over een kruizing Mechelaar van 11 maanden. Sinds een paar weken is zij na een paar balletjes gooien helemaal 'buiten adem', ze blijft wel een kwartier lang hijgen alsof ze een marathon gerend heeft, terwijl ze eerst urenlang kon spelen zonder dat het veel effect had. Heeft iemand een idee waardoor dat kan komen? Ik begin me een beetje ongerust te maken dat een jonge hond zo erg hijgt. Ze is net loops geweest, het weer begint warmer te worden (we wonen in Spanje) en ze is met barfen begonnen. Zou een van deze er iets mee te maken kunnen hebben?
Door diana
#308608
ja, dacht ik ook aan
ff laten checken hoor
een jonge hond is meestal niet zo snel buiten adem .
Door Lizzy
#308609
Ik zou ook even naar de DA gaan. Nu denk ik dat opgewonden honden ook hijgen en als het dan een beetje warmer is, dan hijgen ze wel langer. Maar zekerheidshalve zou ik het ook even na laten kijken!
Door Lucky
#308712
Nou, helaas hebben jullie bevestigd waar ik zelf ook al aan zat te denken. Dan wordt het toch een ritje dierenarts en maar hopen dat het niet ernstig is.
Door Lizzy
#308859
Sterkte! Ik zal voor je duimen! Waarschijnlijk is het niks ernstigs, maar je kunt dit maar beter uitsluiten! Laat je het ons even weten?
Door diana
#308942
ik duim al hoor
, maar ook voor jezelf is het prettiger te weten dast het waarschijnlijk niks ids
en altijd je gevoel volgen
als je je er zelf niet lekker bij voeld , altyd gaan
Door Lucky
#310367
Bedankt! We hebben Lucky als test gisteren meegenomen naar een 'meer' hier in de buurt, daar heeft ze gerend en gezwommen als een gek. Maar overmatig hijgen, ho maar, die stak nog geen eens de tong uit haar bek. Dus ik ben weer een beetje gerustgesteld. Voor de zekerheid ga ik nog wel even naar de dierenarts. Maar, als het verder niets ernstigs is, zie ik de zomer met angst en beven tegemoet: nu is het zo'n 25 graden, hoe moet het als het kwik straks de 45 weer haalt?
Door danielle1980
#310395
als het niet komt omdat ie niet tegen de warmte kan, dan is dat erg balen.
ik hoop dat t niets ergers is. :-\

mijn bull kan trouwens niet goed tegen warmte(ook niet tegen kou)
ik laat dr dan ook nooit uit als t te warm is.
alleen s ochtends vroeg en s avonds als het koeler is.
tussendoor alleen plassen.
overdag heeft ze altijd een eigen zwembadje ter beschikking zodat ze als ze t warm heeft af kan koelen.
ze ligt dan op beton, want dat word niet zo warm.
ik moet altijd zorgen dat t koel is en ze nooit in de zon zit.
Door oebaya
#310482
Lucky schreef: Bedankt! We hebben Lucky als test gisteren meegenomen naar een 'meer' hier in de buurt, daar heeft ze gerend en gezwommen als een gek. Maar overmatig hijgen, ho maar, die stak nog geen eens de tong uit haar bek. Dus ik ben weer een beetje gerustgesteld. Voor de zekerheid ga ik nog wel even naar de dierenarts. Maar, als het verder niets ernstigs is, zie ik de zomer met angst en beven tegemoet: nu is het zo'n 25 graden, hoe moet het als het kwik straks de 45 weer haalt?
Als er nu verder niets aan de hand blijkt met je hond, dan zou ik hem met het hele warme weer een koele plek geven in huis en alleen met hem wandelen in de avond en de vroege morgen. Kijk ook eens rond op internet. Er zijn verschillende dingen te koop om de hond te koelen, zoals b.v. een halsband, maar ik dacht ook een mat.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door