Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3083629
Tja ouder wordende hond en ik zie toch helaas veranderingen ondanks dat meneer zelf totaal niet naar gedraagd.
Hij is tegenwoordig net een paar kilo te zwaar en het lijkt allemaal bij zijn borst te zitten. Maar ik vermoed ook dat zijn achterhand smaller is geworden. Met name bovenop.
Hij is wel zwakker. Auto inspringen gaat soms net verkeerd achter, nee meneer wil echt geen loopplank  ::)
Als er bijv een lange lijn ( van de andere hond) achter zijn achterpoten blijft steken en wat trekt gaat ie onderuit.
Ik denk dat het wel safe te zeggen is dat we wel met spieratrofie te maken hebben  :(
Er zijn natuurlijk allerlei middeltjes, homeo, regulier etc om wat te ondersteunen. Ik zou graag willen weten wat jullie ooit hebben gegeven, en de ervaringen ermee. Want Kaio is natuurlijk geen uitzondering, is alleen onze eertse hond en ben nog totaal niet thuis met  oudere honden  ;)
Door Lizzy
#3083630
Ik heb Brutus, toen ie oude man was, een keer een testosteronprik laten geven. Wat een drama :-X. Hij werd er totaal klierig van. Ik ben daarna Spier Support van de Groene Os gaan gebruiken. Dat werkte goed. Maar hij werd ook daar algemeen wat bleh van. Hij werd er vooral onrustig van.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3083632
Oo onrustig,nee dat moeten we nu niet hebben. Meneer is nog steeds in love, en al onrustig zat, gepiep, hijgen, ijsberen, voraal smorgens is het raak. Als ik er een filmpje van maakte denkt iedereen pfff blij dat dat mijn hond niet is. Testosteron lijkt me dan ook niet alles, helaas.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3083640
Dat met onrustig worden van groene os, hebben dat meer honden? Of is het iets individueels?
Door ellenned
#3083643
Van de week bij Leida Visée geweest. Zij raadt me aan voor Kyran de Kurkumapasta te maken omdat zij bijzonder veel goede resultaten hoorde over het bewegingsapparaat bij het gebruik van deze pasta. Misschien het proberen waard?
Door Erna
#3083653
Wij zijn chinese kruiden gaan gebruiken, de Body sore en de Hindquarter weakness met hele goede resultaten. Het zijn poeders die door het eten moeten dus je hebt wel een iets minder kieskeurige hond nodig want het ruikt sterk.
Gebruikersavatar
Door kira
#3083657
Sanne kreeg spiersupport groene os. Bronny krijgt die van phytonics, die van groene os is voor niet oke (als je de samenstelling nakijkt zie je ook dat er verschil in zit in samenstelling). Met Sanne iedere dag heuveltjes gelopen. Als het erger wordt zou ik bij een newfy van 11/12 overigens mij verdiepen in  reguliere prikken met spierversterkers. Ik ben daar echt geen fan van, maar ik heb toch liever een beer die op 12 overlijd en al die tijd met zijn lijf heeft kunnen doen wat zijn geest wil (en bij die van jullie is dat toch echt gek doen volgens mij), als een die 12,5 wordt maar waarbij het lijf de geest niet meer kan volgen. De moeder van Sanne, die is overigens al 14,5 heeft nu twee keer een anabolen spuit gehad. Daarmee kan ze weer een stuk beter in de benen komen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3084041
Ok ik ga eens alles bekijken.
En kijken wat bij de middelen past die hij al krijgt, glucosamine krijgt hij al, maar sinds kort weer die van vetra, beetje duurder maar werkt echt wel het beste bij hem.
Hij heeft nu ook net een kruid om hem wat sterker algeheel te maken, want na dat verlamt oog incident ging het ineens snel achteruit met zijn algehele conditie en vrolijkheid, maar dat is in de loop der manden wel weer flink vooruit gegaan, en hij is weer gekke happy hond.

[quote="kira"]
Sanne kreeg spiersupport groene os. Bronny krijgt die van phytonics, die van groene os is voor niet oke (als je de samenstelling nakijkt zie je ook dat er verschil in zit in samenstelling). Met Sanne iedere dag heuveltjes gelopen. Als het erger wordt zou ik bij een newfy van 11/12 overigens mij verdiepen in  reguliere prikken met spierversterkers. Ik ben daar echt geen fan van, maar ik heb toch liever een beer die op 12 overlijd en al die tijd met zijn lijf heeft kunnen doen wat zijn geest wil (en bij die van jullie is dat toch echt gek doen volgens mij), als een die 12,5 wordt maar waarbij het lijf de geest niet meer kan volgen. De moeder van Sanne, die is overigens al 14,5 heeft nu twee keer een anabolen spuit gehad. Daarmee kan ze weer een stuk beter in de benen komen.
[/quote]
Ja dat vinden wij ook, kwaliteit boven kwantiteit. Vraag me alleen af wanneer is het punt dat je bijv. anabolen toedient. Nu nog absoluut niet. Maar ja pas als ze tijdens gewoon lopen doorzakken? Daar is gelukkig geen sprake van.
Ik weet niet of fysiotherapie ook nog zou helpen? Gewoon voor zijn hele lichaam?
Door Lil
#3084102
slechte ervaringen met spiersupport van groene os (hyper gedrag), maar hele goede ervaringen met muscle support van phytonics.

Dat hielp zichtbaar en heel goed, maar na zo'n jaartje ook niet meer. Nu is het hommeles en anabolen durven we niet gelet op maagdarm bloedingen en nierwaardes.
Door sella
#3084289
Toen ik niet beter wist anabole gegeven.
Nu zou ik fysio inzetten omdat je dan gericht oefeningen krijgt om spiergroepen te versterken. En mogelijk toch iets meer eten geven.
Een ouder lichaam heeft gewoon meer energie nodig om het verval tegen te gaan zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3084324
Hij is net iets te dik. Heeft altijd 58 gewogen en nu 63. Maar grootste kenmerk is dat zijn ruggegraat niet goed voelbaar is. Dus we geven hem nu juist minder.
Fysio ga ik donderdag kijken, dorpje verderop her zit er eentje  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3086799
Inmiddels bij de fysio geweest. Helemaal gechecked, van top tot teen  ( andersom eigenlijk ze begon bij de tenen)
Hij heeft nog enorme mobiliteit in zijn gewrichten zeker voor een oude hond. ( ik wist niet dat je een newf zo in de knoop kon leggen  :biggrin2: )
Wel heeft ie hier en daar spieren heel vast zitten met name schouder nek en spronggewrichten.
Hij heeft al 1 behandeling gehad, hij gaf wel pijn aan tijdens de behandeling, maar tegenlijkertijd vond ie het ook wel lekker geloof ik. Het is nog niet los, spieren zitten erg vast, springen ook., Maar serieus ik merk al verschil met opstaan, ook wat losser tijdens het lopen.
Oja en hij mocht wel wat afvallen, gezien zijn gewicht voor zit en zijn schouders vastzitten, te dik is echt niet goed voor de oudjes, maar dat wisten we al  :biggrin2:  gelukkig houdt meneer ongeveer net zo veel van groenten als van vlees, dus krijgt ie wat minder vlees en meer groenten.
Heb trouwens ook het idee dat ie minder onrustig is
Door Lizzy
#3086828
[quote="Kaio"]
Inmiddels bij de fysio geweest. Helemaal gechecked, van top tot teen  ( andersom eigenlijk ze begon bij de tenen)
Hij heeft nog enorme mobiliteit in zijn gewrichten zeker voor een oude hond. ( ik wist niet dat je een newf zo in de knoop kon leggen  :biggrin2: )
Wel heeft ie hier en daar spieren heel vast zitten met name schouder nek en spronggewrichten.
Hij heeft al 1 behandeling gehad, hij gaf wel pijn aan tijdens de behandeling, maar tegenlijkertijd vond ie het ook wel lekker geloof ik. Het is nog niet los, spieren zitten erg vast, springen ook., Maar serieus ik merk al verschil met opstaan, ook wat losser tijdens het lopen.
Oja en hij mocht wel wat afvallen, gezien zijn gewicht voor zit en zijn schouders vastzitten, te dik is echt niet goed voor de oudjes, maar dat wisten we al  :biggrin2:  gelukkig houdt meneer ongeveer net zo veel van groenten als van vlees, dus krijgt ie wat minder vlees en meer groenten.
Heb trouwens ook het idee dat ie minder onrustig is
[/quote]

Al met al redelijk positief, toch! Zeker dat hij al minder onrustig is vind ik erg positief!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door