Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door malinois.
#3087086
Ik wissel af met div kvv merken en daarin diersoorten. Deze week hebben ze 2 verschillende merken kvv met vis gehad (dus 2 dagen). Is dus wel kvv met vis en niet alleen bestaande uit vis.
Zou t teveel worden om zaterdag dan nog een sardine te geven op hun barfdag?
Door Lizzy
#3087090
[quote="malinois."]
Ik wissel af met div kvv merken en daarin diersoorten. Deze week hebben ze 2 verschillende merken kvv met vis gehad (dus 2 dagen). Is dus wel kvv met vis en niet alleen bestaande uit vis.
Zou t teveel worden om zaterdag dan nog een sardine te geven op hun barfdag?
[/quote]

Dat zou je zelf ongeveer kunnen berekenen. Een menu mag absoluut niet meer dan 10% rauwe vis bevatten. Meer informatie over het hoe en waarom vind je hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2981174
Gebruikersavatar
Door chery
#3087093
Dat is ook weer duidelijk voor mij. Hier ook een combi kvv. Ik wist dit niet van vis! Maar begrijp dat als er extra vis wordt gegeven en je zit al bijna aan je max je het beste zalm kan geven.
Door Ruisje
#3094269
[quote="malinois."]
Kan dat ik t over t hoofd heb gezien maar die 10% van het menu, wordt daarmee t weekmenu of dagmenu bedoeld?
[/quote]
10% van je dagmenu per dag of 10% van je weekmenu per week. Dat blijft hetzelfde. ;)
Dus eet jouw hond 3 kilo per week, dan mag 150- 300gr (5-10%) daarvan vis zijn.
Door malinois.
#3094271
Maar in sommige kvv's zit al 30% vis bijv. Als dan de rest van de week geen vis meer gevoerd wordt is t toch minder dan per dag? (Ben nooit een wiskundig wonder geweest hoor ben meer van de talenkant dus ik kan nu iets heel raars zeggen )
Door Ruisje
#3094286
[quote="malinois."]
Maar in sommige kvv's zit al 30% vis bijv. Als dan de rest van de week geen vis meer gevoerd wordt is t toch minder dan per dag? (Ben nooit een wiskundig wonder geweest hoor ben meer van de talenkant dus ik kan nu iets heel raars zeggen )
[/quote]
Stel je hond eet 500gr per dag, dat is 3500gr per week. 175-350gr (5-10%) van dat weektotaal mag dan vis zijn.
Als in 1kg kvv rol 30% vis zit, is dat 300 gram. Voer je die kilorol op in die week (dus 2 dagen) dan geef je meer dan genoeg vis. Voer je maar 1x per week van die rol, dan heeft ie maar 150gr vis op en zou je nog een losse haring of sardien die week kunnen voeren, zolang het totaal vis die week maar niet meer wordt als 350gr.
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 02 apr 2015, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door