Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3086742
Is er iemand hier met verstand van satelliet installaties? Ook met de evolutie van de LNB? IK heb nl een verdelerbox hier met in sat A,H, A,V, B,A, B,V en dan naar 5 receivers toe. Heb alleen het idee dat er op de nieuwe LNB de polarisatie inzit en dan de 4 aansluitngen, die op een quad zitten dan, direct op 4 receivers moeten komen?
Dus als ik de LNB vervang ik dus ook die verdelerbox niet meer kan gebruiken?
(ik heb goed ontvangst op alle 3 de astra's maar kan echter alleen 19,2 aan, dus denk dat ik een duo (of triple ) kop nodig heb, maar ik begrijp dan dus dat de polarisaties en omschekelen van frequentie in de LNB's zitten en dus die schakelkast de er nu zit niks meer zal doen? )
Leuk zoiets, koop je een ander huis, is er een bestaande installatie waarvan je niet weet hoe of wat, maar werkt niet zoals ik wil, loop je ineens vanalles uit te zoeken over de satelietinstallaties en dat is wat minder makkelijk dan kabel-tv  ;D ;D Oja ik wil ook nog gaan opnemen met mijn receiver. Dus alle hulp is welkom  ;D
Door sella
#3086977
Succes, wij hebben dat ooit allemaal uitgezocht maar niet gedaan, toen wat veranderingen en niet meer ter zake kundig.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3086992
:biggrin2:
Ik denk dat ik het begrijp : alles vervangen, hopeloos verouderd
Heb al een 'mork' forum gevonden  :biggrin2: morgen daar eens kijken
Ik dacht check eerst even bp, wie weet of er hier een of andere gek zit die het begrijpt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3086997
Gek meldt zich  :biggrin2:
Maar ik snap er niks van hoor  ;D

Wij hebben (in Duitsland) een schotel en receiver van Canal Digital. Werkt prima.
(Heb je niet van mij, dat mag namelijk alleen op een NL adres, ssssstttt!)
Door cj
#3087025
geluid
Echt absurd, doe het altijd voor de hele campings. Ik kan het gewoon horen zonder satfinder
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3087057
Kim_S schreef: Ja NL HD zenders. En 1 receiver. 1 tv ook  ::) :biggrin2:
Ssssttttt  :-X :D
Heb je de installatie toen nieuw gekocht? Ik denk dat ik aan een 'nieuwe' moet, moet alleen dan iets goeds vinden om kabels aan elkaar te 'knopen'.
cj schreef: Waar zit je, heb een autogehoor en kan alles instellen op geuid.
Saskia
Ssssssst

Probleem is dat ik astra 3 niet gelijktijdig met astra 1 kan ontvangen, ( en geloof dat je altijd 1 moet hebben) dus een nieuwe lnb die wel 2 tegenlijk aankan nodig, maar de aansturing is dus ook hopeloos ouderwets, dus dat moet dan ook veranderen. En dan voor weinig extra heb je ook een nieuwe schotel want het is niet gezegd dat de lnb weer op de oude schotels past.  ::)En dan dus pas gaan uitrichten :nerves: ( wow, is wel fijn dat jij dat op gehoor kunt! ) , dat wordt ook nog leuk  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door