Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3086940
Nu het elimineren even stil ligt, heb ik een nieuwe vraag.
Nelson krijgt nu een nette vijf diersoorten en daarom was ik begonnen met het elimineren van groenten.

Hij kan tegen boerenkool. Hij kan niet tegen worteltjes.

Nu hij jeuk heeft wil ik even niets nieuws toevoegen. Dat betekend dat hij alleen boerenkool krijgt.
Hij verdraagd de kool op zich goed, maar mijn vraag is hoevaak je groenten voert als er maar 1 soort is die je kan geven. Ik weet dat je spinazie beter niet teveel/tevaak geeft. Geldt dit voor nog meer groenten?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3086971
Ik weet dat koolsoorten bekend staan om hun geurtjes, dus als hij teveel scheetjes laat, zowieso stoppen.. Verder niet echt een zinnige bijdrage..
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3086985
Alleen maar een brainwave: kool bevat nauwelijks/geen koolhydraten, wortel wel. Misschien dat het daarin zit? Ik heb echt geen idee, maar dat kwam als eerste bij mij op. Dan zou je het dus bij de groenere soorten moeten houden...
Door Lizzy
#3087060
Hope schreef: Nu het elimineren even stil ligt, heb ik een nieuwe vraag.
Nelson krijgt nu een nette vijf diersoorten en daarom was ik begonnen met het elimineren van groenten.

Hij kan tegen boerenkool. Hij kan niet tegen worteltjes.

Nu hij jeuk heeft wil ik even niets nieuws toevoegen. Dat betekend dat hij alleen boerenkool krijgt.
Hij verdraagd de kool op zich goed, maar mijn vraag is hoevaak je groenten voert als er maar 1 soort is die je kan geven. Ik weet dat je spinazie beter niet teveel/tevaak geeft. Geldt dit voor nog meer groenten?
Dat geldt voor boerenkool ook. Boerenkool is een koolsoort en ook daar moet je niet teveel van voeren, want dan breng je de schildklierwerking in gevaar. Ik zou niet vaker dan 1 keer per week boerenkool voeren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3087123
Lizzy schreef: Dat geldt voor boerenkool ook. Boerenkool is een koolsoort en ook daar moet je niet teveel van voeren, want dan breng je de schildklierwerking in gevaar. Ik zou niet vaker dan 1 keer per week boerenkool voeren.
Kijk, daar heb ik wat aan, dank je!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door