Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#308669
Hoi allemaal,

Zojuist heb ik me aangemeld, en daar het hele verhaal neergezet over Max met epilepsie, hij werd ineens erg ziek en nu zijn we er achter dat zijn lever niet goed is. Op het moment is hij gewoon vrolijk en energiek, maar soms lig hij erg te gapen en is sloom en vraagt veel aandacht. Voor het uitgebreide verhaal, en tips natuurlijk kan je kijken bij even voostellen.
Groetjes Amber13
Door amber13
#308675
Heb de site al gezien, maar bedankt voor de tip! De afgelopen weken heb ik bijna niks anders gedaan dan zoeken naar iets over epilepsie en leverproblemen, ben alle mogelijke sites al bij langs geweest maar kan niks vinden! ???
Door Timmy
#309433
Ik heb even wat tekst uit je voorstelbericht geknipt. Past wat beter in dit topic.
Dan hoorde de waarde rond de 70 te zitten en bij Max was het dan 240!
Weet je ook misschien welke waarden dit waren (ALT, Alkalische fosfatase, glazuren)?
Volgens de dierenarts heeft Max nu nog geen last van z'n lever (hij vergiftigd zichzelf niet) maar we moeten er wel rekening mee houden dat hij niet oud word.
Dit snap ik niet helemaal. Je dierenarts zegt dat de waarden te hoog zijn, maar Max heeft geen last van zijn lever? Als zijn conditie veroorzaakt wordt door de lever, ben ik persoonlijk van mening dat Max wel degelijk last van zijn lever heeft.
Om de lever te ontlasten hebben we overwogen te stoppen met de medicijnen, maar dat lijkt geen oplossing omdat de aanvallen dan erg toenemen en daar heeft hij dan alleen maar weer last van.
Ik zou aanraden over te stappen op Kalium Bromide. Dit medicijn wordt niet in de lever omgezet en uitgescheiden via de nieren. Je hebt zelfs grote kans dat de leverwaarden dan vanzelf weer normaal worden. Fenobarbital en Epitard staan er om bekend de leverwaarden te verhogen. Het is dus niet raadzaam om toch door te gaan. Dit kan de lever alleen maar verslechteren.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 23 apr 2005, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#310044
Bedankt voor het kopiëren (weet zelf nog niet helemaal hoe het werkte). Ik weet niet meer precies welke waarden van de lever het meeste afweken, maar geen van allen waren ze goed. Deze week moeten we weer naar de DA voor weer een bloedonderzoek om te kijken hoe de waarden nu zijn. Als ik daar de uitslag van krijg, schrijf ik wel even op welke waarden het meeste afweken en dan zet ik het er wel even bij.
Wat betreft dat "vergiftigen"; toen de DA zei dat de leverwaarden niet goed waren, heb ik gelijk gevraagt wat voor gevolgen dit voor Max heeft, omdat ik al vaker heb gehoord dat een hond met een slechte lever zichzelf vergiftigde doordat de afvalstoffen niet meer werden afgebroken. Maar volgens de DA hoefden we ons daar nog niet zo druk om te maken (dat Max laatst zo ziek was, kwam volgens de DA niet van de lever, waarvan wel is nogsteeds niet duidelijk). Wel raadde hij ons dus aan om wel elke maand het bloed te onderzoeken om te kijken hoe het zich nu verder ontwikkeld met de lever. En wat betreft dat de DA zei dat Max niet oud zal worden, kwam door de combinatie van de epilepsie en de slechte lever.
Van kaliumbromide heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, maar wat je er van op internet leest, is erg verschillend, bij de ene site word gezegt dat het een prima middel is bij honden met leverproblemen, bij de andere site lees ik dat er nogal wat bijwerkingen bij zitten, waaronder lusteloosheid en braken, en aangezien Max een zeer gevoelige maag heeft, en al best wel vaak overgeeft, durf ik hem dat niet te geven. Verder ben ik bang dat de aanvallen weer verergeren als Max weer andere medicijnen moet gebruiken. Tsja, het valt nog niet mee, je wilt het beste voor je hond, maar ja, wat is dat!? Als ik van de week weer bij de DA ben, zal ik hem in ieder geval eens vragen naar de kaliumbromide.
Groetjes Amber
Door amber13
#310148
Heb net de DA gebeld voor nieuwe afspraak bloedonderzoek en heb gelijk even gevraagt welke waarde het meeste afweken, dat waren, volgens de assistente(ze wist niet wat het inhield en heeft maar voorgelezen wat er op het scherm stond):AF, GLDH en ALT. Komt je dit bekend voor?
Door amber13
#313452
Ik zou aanraden over te stappen op Kalium Bromide. Dit medicijn wordt niet in de lever omgezet en uitgescheiden via de nieren. Je hebt zelfs grote kans dat de leverwaarden dan vanzelf weer normaal worden. Fenobarbital en Epitard staan er om bekend de leverwaarden te verhogen. Het is dus niet raadzaam om toch door te gaan. Dit kan de lever alleen maar verslechteren.
Bij verschillende mensen (eigen da, da gespec. in acupunctuur bij honden, dr v Nes, honden acupuncturist enz.) heb ik dus gevraagt naar KaBr, dit hebben ze onderzocht en komen allemaal onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusie: KaBr word alleen op onderzoeksbasis gebruikt bij honden die resistent zijn voor Epitard en Feno. Bij deze honden word de KaBr gebruikt in combinatie met Epitard of Feno. Voor Max zal het dus geen optie zijn, omdat dan nog de lever niet word ontlast omdat hij de Epitard dan ook moet blijven gebruiken. ??? ??? ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door