Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3086513
Zucht, Oscar heeft weer zijn riemen te grazen genomen. Bij stress hapt ie in de riem en dat gaat meestal zonder schade. Maar soms gaat ie er lekker met zijn knipkiezen op staan kauwen en dan is het snel gebeurd.

Ik vroeg me af wat voor materiaal niet zo vlug door gekauwd wordt. Een riem van ketting wil ik niet, dat houdt vreselijk vast. Wat wij een ontzettend fijne riem vonden was deze:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... lijn/27610

Maar die knaagde hij zomaar door. Na 3 riemen in 4 weken raak ik door mijn voorraad heen en voordat ik weer kapitalen uitgeef ben ik benieuwd wat het slimste is. Zou leer beter zijn?
#3086522
Voor waterwerk hebben wij geplastifiseerde staalkabels  ::) maarja dat is niet echt iets om mee te gaan wandelen, maar misschien het eerste stukje waarin hij bijt? Geloof me staalkabels krijgen ze echt niet zomaar door  ;)
Of je komt uit op ketting riemen, wat met korthouden weer niet fijn is
#3086525
Lastig probleem zeg. Soms werkt een stukje ketting ertussen, dus musketon aan de halsband, dan een lange slijkerig en daar de lijn weer aan. Maar als je een beetje pientere hond hebt pakt hij de riem boven de ketting. En anders stuk flexibel tuinslag om je riem. Kans dat ie dat wel doorknaagt, maar je riem dan heel blijft. Of zelf wat fabrieken van een kevlar riem?
#3086540
Een ijzeren ketting  :-[
Boris en Femke liggen in de auto aan een ijzeren ketting want Boris heeft al 3 of 4 riemen door gekauwd toen hij in de auto lag.
Nu ligt hij heel tevreden op die ketting te kauwen.
Het is een beetje raar om die kleine vlinders aan de ketting te leggen.
Maar het scheelt mij een boel in de portemonnee.
#3086619
Ik gebruik voor Bora riemen van multilijn die ik zelf maak.
Zij bijt ook in de riem als er andere honden aankomen en kan ook behoorlijk knagen. Zij reageert ook haar stress af op de riem. (wat ze hier ook mag, eerder was het namelijk mn been).
Multilijn kost zo'n 36 euro voor 50 meter en voor 1 riem van 150 cm gebruik ik zo'n 4 meter multilijn. Musketon kan vaak hergebruikt worden.
Afgelopen jaar kon ik het af met 4 riemen, waarvan ik ze sowieso vervang voordat ze echt door zijn.
#3086624
Biothane bijt ie ook zo door, ik gebruik ze zelf erg graag maar dat is niet tandjes proof. Althans niet als ze echt gaan knagen erop. Ik zou een goede leren politielijn nemen en die (laten) omkleden met jute of evt spijkerstof, doorgestikt en wel. Alleen je handvat niet, dat is evt te repareren. Is de jute stuk dan is dar makkelijker te vervangen dan een hele nieuwe lijn, zeker als je zelf handig bent met een naaimachine of iemand in je omgeving hebt die dat kan.
#3086637
Ik heb ooit voor Sofi een politieriem van leer laten maken die extra stevig en extra lang is, ergens in Rotterdam.
Die man maakt alles wat je wilt, echt maatwerk en heel degelijk.
Hij heeft allemaal hondenspul voor pakwerk, heeft zelf politiehonden en fokt mechelaars meen ik.
Echt een vakman.
Je zou hem eens om advies kunen vragen, als ik nou nog wist wie het was....
#3086657
Als leer en biotane niets sterker zijn, dan hou ik het maar op nylon.

Hij bijt altijd op verschillende plekken. En meestal is het niet veel meer als vasthouden, soms sjort hij wat. Maar zo af en toe gaat ie echt even staan kauwen en dan is het zomaar door. En eenmaal een stukje doorgeknaagd vertrouw ik zo'n riem niet meer.

Ik zal eens even naar de multilijn kijken. Zelf maken is verder lastig, ik ben totaal niet handig en heb ook niemand in de buurt die dat wel is.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken! Heb ik in ieder geval niet voor niets een dure leren lijn gekocht om erachter te komen dat dat niet beter gaat  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door