Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#308436
Beetje raar vraagje misschien...maar ik vroeg het me gewoon af....

Denken jullie dat een Carnivoor een andere Carnivoor op zou eten? Ik kan me eigenlijk geen een situatie bedenken waarbij ik een vleeseter een andere vleeseter op heb zien eten (misschien een enkele aaseter uitgezonderd). Nu komt dat waarschijnlijk doordat Carnivoren in de natuur redelijk aan elkaar gewaagd zijn...maar in gevangenschap?
Stel, hele rare stel, ik zou mijn honden morgen een 'bakje kat' voorzetten, zouden ze dat eten? En zo nee, waarom niet?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#308544
Als je ervan uitgaat dat honden opportunisten zijn (zoals al vaker hier beweerd) dan eten ze dus alles wat ze te pakken kunnen krijgen.
Ik ken voorbeelden van honden die katten jagen, doden en (gedeeltelijk) opeten. Al weet ik natuurlijk niet wat die katten gegeten hebben ;)
Door Lizzy
#308645
Peet schreef: Ik weet wel dat mijn vaders kippen dol zijn op:
gebraden kip....... :-\ ;D
Een kip is alleen een carnivoor maar een omnivoor. En volgens mij eten omnivoren alles. Kijk maar naar de mens. Wij eten alles. Wij eten krokodil, da's een carnivoor:-X. En een varken (ook omnivoor) eet ook letterlijk alles :-X.
Door geer
#308647
Maar dan nu een hond...zou die een stuk tijger eten? Of smaakt dat niet? Wij zelf eten ook geen carnivoren (enkele enge Chinezen uitgezonderd ;D), zou het niet smaken?
Door Lizzy
#308649
geer schreef: Maar dan nu een hond...zou die een stuk tijger eten? Of smaakt dat niet? Wij zelf eten ook geen carnivoren (enkele enge Chinezen uitgezonderd ;D), zou het niet smaken?
Volgens mij is krokodil carnivoor en die eten we wel. Waarmee ik maar weer aan wil geven dat vooral omnivoren vieze vreter zijn ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 21 apr 2005, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#308650
Dino's (de enge vleeseters dan hé) vraten alles wat ze tegenkwamen, als je Discovery kan geloven.....en of een hongerige wolf bijvoorbeeld een vos ofzo zou laten gaan.... ???...Wat zou een krok met een dikke slang doen? ....ik weet het niet....maar ik denk dat de krok wel een slang opvreet hoor....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308692
Ik denk dat het er heel erg aanligt wie, wat waar hoe.
Herbivoren hebben een natuurlijk vluchtgedrag wat een carnivoor uitnodigd tot jagen. Ik denk dat sommige carnivoren een andere carnivoor eten als ze deze als prooidier zien, Zoals een krokodil praktisch alles wat aan het water komt drinken als prooi beschouwd.
Door EvitaP
#308735
Is het niet zo dat wanneer er pups zijn, en de roedel krijgt op dat moment een andere alpha reu, de pups worden doodgebeten?
Of ze opgegeten worden weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Dan zouden het kanibalen zijn ....
???
Door geer
#308738
Dat ze elkaar afmaken, dat snap ik wel...maar opeten??? Het zal ook wel niet vaak gebeuren, maar ik heb nog nooit een krokodil een tijger het water in zien slepen om op te eten...
Door Mevroi Kruim
#308743
Laatst een DVD uit de bieb gehaald over de wolven in Yellowstone, en daar vingen en aten ze een jakhals. Dus die in ieder geval wel. En de voice-over meldde dat de jakhalzen op hun beurt jonge wolfjes pakken als ze te kans krijgen.
Wat ik me afvroeg na laatst de website van de Yellowstone wolven doorgevlooid te hebben: eten ze ook elkaar op? Daar gebeurt het nl regelmatig dat wolven een andere wolf doden, bv een uit een andere roedel ofzo. Stond bij de doodsoorzaken vermeld (ik was op zoek naar data over evt. botten als doodsoorzaak, maar die stonden er dus niet bij).
O ja, en akelig verhaal: toen wij met onze toenmalige katten verhuisden naar een landelijk deel van Groningen, kwam onze ex-kater tot twee maal toe thuis met een gedood jong katje :-X :-X :'( Hij at ze niet op, maar haalde wel de koppen eraf :P precies zoals hij altijd met zelfgevangen konijnen en ratten deed. En ik las later in een onderzoek over boerderijkatten dat dat gebruikelijk is als er een nieuwe alfakater komt, die maakt de jongen van zijn voorganger allemaal af. Bij leeuwen is dat geloof ik ook zo.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308775
Kruimel schreef: Laatst een DVD uit de bieb gehaald over de wolven in Yellowstone, en daar vingen en aten ze een jakhals. Dus die in ieder geval wel. En de voice-over meldde dat de jakhalzen op hun beurt jonge wolfjes pakken als ze te kans krijgen.
Wat ik me afvroeg na laatst de website van de Yellowstone wolven doorgevlooid te hebben: eten ze ook elkaar op? Daar gebeurt het nl regelmatig dat wolven een andere wolf doden, bv een uit een andere roedel ofzo. Stond bij de doodsoorzaken vermeld (ik was op zoek naar data over evt. botten als doodsoorzaak, maar die stonden er dus niet bij).
O ja, en akelig verhaal: toen wij met onze toenmalige katten verhuisden naar een landelijk deel van Groningen, kwam onze ex-kater tot twee maal toe thuis met een gedood jong katje :-X :-X :'( Hij at ze niet op, maar haalde wel de koppen eraf :P precies zoals hij altijd met zelfgevangen konijnen en ratten deed. En ik las later in een onderzoek over boerderijkatten dat dat gebruikelijk is als er een nieuwe alfakater komt, die maakt de jongen van zijn voorganger allemaal af. Bij leeuwen is dat geloof ik ook zo.
Dat is ook de reden waarom bij raskattenfokkers de katers niet bij de pasgeboren kittens mogen komen

Katten die hun nest niet veilig vinden maken ook hun kittens dood en soms eten ze zelfs op, dat is niet ongewoon.

Maar ik denk dat dit onder iets anders valt dan een carnivoor die carnivoren op zijn wekelijks menu heeft staan
Laatst gewijzigd door sylvia op do 21 apr 2005, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#308958
Bij ons zitten wilde katten en ik heb mijn doberman ooit betrapt dat ie een kat aan't opeten was, ik had toen een reu en een teef, ik vermoed dat de teef de kat vermoord had maar de reu was ze aan't opeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door