Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3086426
Zo'n normaal filmpje, maar voor ons zo bijzonder!

Op een dijkje vlakbij de hondenschool loop ik heerlijk rustig. Op de heenweg check ik of er wild zit. Zo niet, mag hij terug een stukje los. Oscar heeft een bloedhekel aan water, dus de sloten zijn voor hem een goed hek. We hebben maar heel zelden een situatie die geschikt is om hem los te laten, maar nu al een paar keer mazzel gehad. Ik merk ook dat ik het zelf ook iets minder overdreven spannend begin te vinden, ik durfde hem een heel eind zijn gang te laten gaan vanmorgen. Uiteindelijk gaat het maar om een goede 5 minuten loslopen, maar toch. We oefenen braaf verder met de briljant recall en hopelijk gaan we dan de goede kant op zodat er meer van dit soort momentjes zullen zijn!

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3086449
Knappe Oscar, gelijk reageren op zijn naam  O0 Ik wilde dat één van mijn terriërs dat deden... Ik mag al blij zijn als ze opkijken  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3086466
Wat fijn voor Oscar!! Heerlijk als er van die plekjes zijn waar hij lekker kan snuffelen en op zijn tempo rennen.. Ga maar vaak naar de hondenschool, gewoon voor het lopen, niet voor de les  ;)
Door DJ_Doerak_Tucker
#3086526
Mooi! Herkenbaar ook, dat zijn ook de plekjes waar we Doerak los kunnen laten lopen, inderdaad fungeert het water dan mooi als hek. We scannen de omgeving altijd als we rondrijden, op zoek naar dit soort plekjes  :).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3086658
Fenixjuh schreef: Wat fijn voor Oscar!! Heerlijk als er van die plekjes zijn waar hij lekker kan snuffelen en op zijn tempo rennen.. Ga maar vaak naar de hondenschool, gewoon voor het lopen, niet voor de les  ;)
Donderdag mag ie alweer  :biggrin2:.

De les op zondag is ook fijn, dan mag ie ook los over het veld sporten. Precies de reden waarom ik hoopers zo fijn vind om te doen met hem. En hij was gister heel knap, hij rende vanuit de oefening naar het (niet al te hoge!) hek waar de pony langs aan het lopen was. Op 1 woord van mij kwam hij ook weer terug. Was zo trots! Dat zijn de afleidingen waar hij mee om moet leren gaan om vaker los te kunnen lopen.
DJ en Doerak schreef: Mooi! Herkenbaar ook, dat zijn ook de plekjes waar we Doerak los kunnen laten lopen, inderdaad fungeert het water dan mooi als hek. We scannen de omgeving altijd als we rondrijden, op zoek naar dit soort plekjes  :).
Ik wil je wel verklappen waar dit is, maar het is ongetwijfeld te ver weg voor jullie! Fijn dat er nog zulke plekjes zijn voor onze hondjes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door