Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3086169
Ik zag op een forum dit staan:
Ik voer barf vooral omdat het natuurlijker is dan gemalen vlees en ze ook nog wat te knagen hebben, maar het is ook goedkoper.
Gaat hier 2,5 tot 4 kilo doorheen, afhankelijk van hoeveel opvangers ik heb. Met merken kvv wat 3,5-5 euro p kilo kost wordt ik daar nogal naar van :P
Zoals ik nu voer kost het me 1-1,25 per kilo zo ongeveer.
Ben ik nou gek? 1,25 de kilo?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3086171
Als je goede barfadresjes hebt zou dat best kunnen. Heb je minder goede adressen en voer je meuk, dan kan het ook.  Ooit haalde ik dit ook met gemak, maar tegenwoordig lukt dat niet meer.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3086175
Angelique schreef: Als je goede barfadresjes hebt zou dat best kunnen. Heb je minder goede adressen en voer je meuk, dan kan het ook.  Ooit haalde ik dit ook met gemak, maar tegenwoordig lukt dat niet meer.
Huh? Een kilo rundvlees of paard kost al meer dan 3 euro! Voor spiervlees betaal je toch altijd meer dan dat?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3086176
Gaat daar dan toch om de gemiddelde prijs per kg. Als er zaken zijn die je gratis krijgt, of ver onder die €1,25/kg dan kan je wellicht die prijs/kg betalen, gemiddeld
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op za 14 mar 2015, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#3086182
1 x per week een pensdag = ca 1,00 per kg.
1 x per week een visdag,  sommigen krijgen zalmkoppen gratis
(kip) karkassen 1,00 tot 2,00 per kg lukt ook vaak nog wel.
af en toe een mazzeltje (gans/haas of konijn van de jager)
groente 1 euro per kg ( of nog goedkoper uit eigen tuin)
1,25 per kg gemiddeld is wel erg weinig, maar als je de juiste adresjes hebt, en niet teveel nodig hebt zou het gemiddeld toch voor 2,00 per kg moeten kunnen,  als je niet teveel (geen)  eisen stelt. Mij lukt het niet voor zo'n prijs en ik heb toch wel goede adresjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3086184
Lazy Garfield schreef: Huh? Een kilo rundvlees of paard kost al meer dan 3 euro! Voor spiervlees betaal je toch altijd meer dan dat?
Voor jou, voor mij meestal niet, zeker niet als er meer geslacht is dan er vraag is dan dropt de prijs heel hard naar beneden. Dan zijn ze al blij het kwijt te zijn en er nog iets voor te beuren.

Maar ik ken ook hele volksstammen die enkel kip en pens voeren en dan is 1,25 nog aan de ruime kant.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3086186
Lida. S schreef: 1 x per week een pensdag = ca 1,00 per kg.
1 x per week een visdag,  sommigen krijgen zalmkoppen gratis
(kip) karkassen 1,00 tot 2,00 per kg lukt ook vaak nog wel.
af en toe een mazzeltje (gans/haas of konijn van de jager)
groente 1 euro per kg ( of nog goedkoper uit eigen tuin)
1,25 per kg gemiddeld is wel erg weinig, maar als je de juiste adresjes hebt, en niet teveel nodig hebt zou het gemiddeld toch voor 2,00 per kg moeten kunnen,  als je niet teveel (geen)  eisen stelt. Mij lukt het niet voor zo'n prijs en ik heb toch wel goede adresjes
Had nu voor het eerst barf, ongeveer 7,5 tot 8 kilo voor 34 euro bij versvoer.nl
Heb er een aantal van vergeleken maar ontlopen elkaar niet veel in prijs.
En ja een pensdag per week en een visdag met zalmkoppen drukt de prijs wel.
Maar dat durf ik nog niet omdat ik een gevoelig hondje heb en eerst eens wil aankijken wat ze wel en niet verdraagt.
Die lijntjes is me te veel werk, zijn vaak grote hoeveelheden, heb maar een heel klein hondje.
En vaak kunnen ze met een lijntje ook niet alles leveren. Als ik dan met verschillende lijntjes moet meedoen en vragen wie er wil delen wordt het me te veel werk.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3086188
Angelique schreef: Voor jou, voor mij meestal niet, zeker niet als er meer geslacht is dan er vraag is dan dropt de prijs heel hard naar beneden. Dan zijn ze al blij het kwijt te zijn en er nog iets voor te beuren.

Maar ik ken ook hele volksstammen die enkel kip en pens voeren en dan is 1,25 nog aan de ruime kant.
Ja jouw voordeel is dat je meerdere honden hebt en dan is het slachthuis idd een optie.
Maar ze zien mij al aankomen voor een kilo paard, rund of iets dergelijks.  ;D
En alleen pens of kip geven zal ik maar niet aan beginnen.  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3086196
Lazy Garfield schreef: Ja jouw voordeel is dat je meerdere honden hebt en dan is het slachthuis idd een optie.
Maar ze zien mij al aankomen voor een kilo paard, rund of iets dergelijks.  ;D
En alleen pens of kip geven zal ik maar niet aan beginnen.  :)
Nee, voor jou zal het moeilijk worden en bulk inkopen heeft zo z,n voordelen. Maar in principe kan het dus wel om gemiddeld op een lage kiloprijs uit te komen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3086198
Lazy Garfield schreef: Had nu voor het eerst barf, ongeveer 7,5 tot 8 kilo voor 34 euro bij versvoer.nl
Heb er een aantal van vergeleken maar ontlopen elkaar niet veel in prijs.
En ja een pensdag per week en een visdag met zalmkoppen drukt de prijs wel.
Maar dat durf ik nog niet omdat ik een gevoelig hondje heb en eerst eens wil aankijken wat ze wel en niet verdraagt.
Die lijntjes is me te veel werk, zijn vaak grote hoeveelheden, heb maar een heel klein hondje.
En vaak kunnen ze met een lijntje ook niet alles leveren. Als ik dan met verschillende lijntjes moet meedoen en vragen wie er wil delen wordt het me te veel werk.
Had ik wr maar eentje en dan nog zo'n ukkie dan deed ik ook niet moeilijk hoor, dat eet zo weinig dat zelfs als je duurder vlees hebt de prijs per maaltijd nog steds laag is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3086199
Angelique schreef: Nee, voor jou zal het moeilijk worden en bulk inkopen heeft zo z,n voordelen. Maar in principe kan het dus wel om gemiddeld op een lage kiloprijs uit te komen.
Zou handig zijn als ik iemand wist in de omgeving hier die grote voorraden heeft.
Door Lil
#3086207
Angelique schreef: Had ik wr maar eentje en dan nog zo'n ukkie dan deed ik ook niet moeilijk hoor, dat eet zo weinig dat zelfs als je duurder vlees hebt de prijs per maaltijd nog steds laag is.
ik zie dat bij pa de duurste kvv's ook nog in mini verpakking en per maand vele euro's minder, terwijl ik een veel en veel lage kilo prijs heb.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3086208
Lazy Garfield schreef: Zou handig zijn als ik iemand wist in de omgeving hier die grote voorraden heeft.
Moet die het ook nog willen verkopen.  Ik doe dat iig niet.
Door Suzanne
#3086280
Grote kans dat die mensen ook bedeolen dat ze iets als Smuldier geven. Dat noemen veel mensen ook "barf" of "vers".  Die termen worden door ons wel uit elkaar gehouden maar als ik op sommige forums of FB-groepen zie welke onzin wordt verkondigd ;-) kan ik me voorstellen dat er voor zo'n bedrag per kg gevoerd wordt. Of dat dat uitgebalanceerd of juist is....??? nee ;-(

Suzanne
Door Lizzy
#3086296
Lazy Garfield schreef: Ik zag op een forum dit staan:
Ben ik nou gek? 1,25 de kilo?
Dat lukt hier soms ook wel ja. Als ik 200 kg koop. Maar ik betaal ook gerust 4 of 5 euro per kilo. Niet te vaak, liefst daar iets tussen in. Maar zeker kwalitatief goed spiervlees is duur en zeker als je alleen kleine hoeveelheden koopt.

Maar ja, je kunt natuurlijk voor weinig kopen en een oogje op kwaliteit toe knijpen en bijvoorbeeld MDM kopen voor 1 euri nog wat (ofzo). Maar ja, dan voer je je hond dus serieus bocht, meuk. En da's niet waarom ik zelf ben gaan samenstellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door