Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door yara2013
#3085308
Hoi,
Mijn hond lust blijkbaar geen vis (meer).
Ik heb haring, sprotjes, zalm en makreel geprobeerd. alles ook in kleine stukjes geprobeerd, de zalm zelfs in de blender maar het helpt allemaal niet.

Yara heeft LPC en artrose en ik heb gehoord dat vis dan juist een erg goede toevoeging is ivm omega 3.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen qua vis? Of kan ik beter op zoek gaan naar een goede visolie?

Alvast bedankt!
Door Ruisje
#3085354
Volgens mij heb je de meeste vette vissoorten wel zo'n beetje geprobeerd. Als ze het echt niet eet zou ik overgaan op een goede visolie.
Als ze wel wild lust, zou je naast visolie ook meer wild kunnen voeren. De balans tussen omega 6 en 3 is bij echt wild vlees beter dan bij vlees van dieren uit de bioindustrie.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3085364
Heb je een droger? Scott lust behalve zalm ook niets. Toevallig deze week een restant sprot gevonden in de vriezer, gedroogd en dat vliegt erin.

Heb van Lizzy begrepen dat de voedingsstoffen bewaard blijven als je op lage temperatuur droogt.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3085376
@ruisje, er zit maar weinig wild in haar menu (moeilijk aan te komen in juiste samenstelling en leveranciers). Ik was al bang dat ik ze allemaal wel gehad had nu. Ik ga nog even de vette vismix van kiezenbrink proberen en anders idd een goede visolie.

@pluk, ja alleen een bomann, dus kan niet op lage temperatuur helaas. Maar ik krijg er van het weekend nog een en die kan als het goed is wel op lagere temperatuur.
Geef jij het dan gedroogd als maaltijd of als snacks?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3085402
En als je nou een hele vis (een haring bijvoorbeeld) even heeeel kort aanbakt?
Ik had laatst kippenlevertjes, erg smerig volgens Xavi.. Die eventjes aangebakt in een pan waar ons vlees in had gezeten. Toen was het ineens het lekkerste ooit volgens hem  ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#3085460
[quote="yara2013"]
@pluk, ja alleen een bomann, dus kan niet op lage temperatuur helaas. Maar ik krijg er van het weekend nog een en die kan als het goed is wel op lagere temperatuur.
Geef jij het dan gedroogd als maaltijd of als snacks?
[/quote]

Ik ben van plan om t eens per week toe te voegen aan het menu. Moet alleen eerst weer even vis halen  :)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3085528
[quote="yara2013"]
Het is te proberen Afbeelding . En dan blijven de voedingsstoffen gelijk aan rauw?
[/quote]

Ja, want je verhit het amper. Echt heel eventjes zodat het velletje niet rauw meer is en dat er bijvoorbeeld een beetje smaak van hamburger aan zit  :biggrin2:
Eerst zelf je vlees bakken en dan die vis er eventjes in. Al was het maar 30 seconden op laag vuur.
Gebruikersavatar
Door chery
#3085746
Hier ook 1 die nono tegen vis zegt. Maar sardines uit blik gaan er zo in! Ik neem die op water, goed afspoelen en eten maar.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3085753
[quote="chery"]
Hier ook 1 die nono tegen vis zegt. Maar sardines uit blik gaan er zo in! Ik neem die op water, goed afspoelen en eten maar.
[/quote]
daar was ik zelf nooit op gekomen, Bedankt voor de tip! Dit is nog makkelijk om te proberen ook, dus morgen haal ik blikjes makreel, sardientjes en haring.
Wie weet krijg ik haar dan langzaam (stukjes toevoegen) zo gek om het weer vers te eten.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3086519
De sardientjes zijn een hit!
haar bak was binnen no time leeg.

Nu ook nog even de haring en makreel proberen. En anders blijft het voorlopig lekker even bij sardientjes.

Vallen sardientjes ook onder de vette vis?
Gebruikersavatar
Door chery
#3086582
Super! Ja als ze geen verse vis willen, moet je een alternatief verzinnen. Bij de jumbo heb je ook sardientjes op eigen nat.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door