Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3085350
Het SHKD-asiel in Istanbul is bijzonder van opzet, omdat de honden in groepen leven in grote delen van het bos. Ze hebben hokken die hen beschermen tegen regen en sneeuw en ze kunnen zich in een groot gebied vrij bewegen. De opvang heeft een open zijde naar het bos toe zodat de honden meer vrijheid en ruimte hebben. Omdat het ministerie van Bosbeheer het SHKD weg wil hebben, probeert men het aantal honden af te bouwen. De plaatsbare honden worden in Nederland en Duitsland bemiddeld. In Nederland werkt men samen met Animal Care Projects. Eind januari ging ik voor ACP 3 honden ophalen.

Het gros van de honden die op de foto's staan, komt in aanmerking voor adoptie. Ik zeg het maar even :-) .

Afbeelding

Tarcin en Ebony

Afbeelding

Sengul

Afbeelding

Ozgül

Afbeelding

Driepoot Garip

Afbeelding

Kevsan

Afbeelding

Miskin

Afbeelding

Gahan

Afbeelding

Miskin heeft zich vast aangemeld om te worden meegenomen naar Nederland

Afbeelding

Afbeelding

Thirza

Afbeelding

Miskin

Afbeelding

Afbeelding

Kiraz

Afbeelding

Afbeelding

Roberta

Afbeelding

Afbeelding

Freek

Afbeelding

Kate

Afbeelding

Joep

Afbeelding

Aslan

Afbeelding

Beau (inmiddels geadopteerd)

Afbeelding

Babsy

Afbeelding

Zoe

Afbeelding

Lara

Afbeelding

Chevalier

Afbeelding

Afbeelding

Dakloze Achmed en zijn hond Carlos wonen in dit bushokje langs de Bosporus.

Afbeelding

Straathonden langs de Bosporus.

Afbeelding

Een kippevleugeltje ging er in als koek. Straathond in Kemerburgaz.

Afbeelding

straathond in Kemerburgaz

Afbeelding

straathond in Kemerburgaz
Laatst gewijzigd door petrap op vr 13 mar 2015, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#3085442
Wat zitten er prachtige honden tussen, vooral dat Amstaff/pitbull teefje .  Ik hoop dat ze allemaal geadopteerd worden. Mooi ook die foto van Achmed en zijn hondje, fijn dat er mensen zijn die wel goed voor hun hondje zorgen.

Wat schandalig trouwens dat dit soort dingen worden tegen gewerkt door de overheid ipv dat ze iets proberen te doen aan de problematiek. 
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 13 mar 2015, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#3085484
Laura2004 schreef: Wat zitten er prachtige honden tussen, vooral dat Amstaff/pitbull teefjeAfbeelding .  Ik hoop dat ze allemaal geadopteerd worden. Mooi ook die foto van Achmed en zijn hondje, fijn dat er mensen zijn die wel goed voor hun hondje zorgen.

Wat schandalig trouwens dat dit soort dingen worden tegen gewerkt door de overheid ipv dat ze iets proberen te doen aan de problematiek.
Er zitten verschillende pitbulls in het asiel, waarvan de meesten super sociaal zijn en in de groep rondlopen van vrije honden bij de ingang van het asiel. Het zijn de lievelingetjes van het personeel :-) .

Ja, ook voor de hond van zwerver Achmed wordt gezorgd. Als het vriest, worden daklozen opgehaald en ergens ondergebracht. Zijn hond Carlos mag dan logeren in een dierenkliniek en krijgt dan gelijk pillen voor zijn astma. Er is een dierenbeschermer die deze kosten betaalt.
#3085693
Sher schreef: Prachtige foto's weer Petra.  8)
Hier is voorlopig nog jarenlang geen plaats meer voor een hond er bij, maar ik heb mezelf beloofd dat ik een volgende keer een zwarte hond neem. Die hebben het ook zo moeilijk vaak.  :-\
Wij zijn ook gek op zwarte honden. Maar de zwarte hond die we ontzettend leuk vinden, zit bij een Amerikaanse rescue organisatie en die plaatsen niet buiten de V.S.
#3085694
Lara, Chevalier en Sengul  :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Zou bijna willen zeggen pak ze maar in, ik hoef er geen strikje om  :biggrin2:
Helaas komt het hoofd weer even om de hoek kijken, heel misschien als we dadelijk verhuist zijn  :g:

Maar dan moet ik vriend lief wel nog over halen  ::)

O stom  :doh: net even op je website gekeken en Chevalier gevonden, o god wat klinkt hij leuk  :-\
En hij lijkt ook nog eens verschrikkelijke op mijn eerste hond, ik ben een beetje verlieft geloof ik  :shy:
Laatst gewijzigd door jasmijn op vr 13 mar 2015, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#3085703
jasmijn schreef: O stom  :doh: net even op je website gekeken en Chevalier gevonden, o god wat klinkt hij leuk  :-\
En hij lijkt ook nog eens verschrikkelijke op mijn eerste hond, ik ben een beetje verlieft geloof ik  :shy:
Ja, zo gaan die dingen. Door die mooie foto's van Petra heb ik nu ook alweer vijf jaar een buitenlandse hond. Niet een hond die Petra had gefotografeerd, maar zonder haar foto's merkte ik opeens dat ik een tweede hond nodig had en dat dit een buitenlandse hond moest zijn.  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door