Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3085489
Hoi allemaal,

Na een aantal weken bij de zelfhulp en dierenarts gelopen te hebben, ben ik benieuwd of jullie hier een idee van hebben.
Remus heeft bijna 3 weken geleden een allergische reactie gehad (na geweest te zijn op het strand, we dachten misschien een kwal) waardoor zijn gezichtje opzwol. Met spoed naar de DA en een prikje gehad waarna het weer goed slonk. Toen de injectie was uitgewerkt kwamen de bultjes weer in kleine mate terug maar dat zou nawerking kunnen zijn van de hevige reactie van zondag.

Dit was zondag avond:

Afbeelding
Afbeelding

Twee weken later is een heel klein bijna niet opvallend bultje open gegaan en heeft hij een wondje op zijn neus. Dat geneest goed. Ik dacht oprecht, dit is de laatste nasleep en dan zijn we er vanaf. Nu zag ik net WEER een klein bultje net boven het wondje wat hij nu bij zijn neus heeft..

Iemand enig idee? :/ Ik weet het niet meer. Ik heb medicatie voor hem in huis, maar wil gewoon graag weten wat er aan het handje is met mijn meneer.

Dit was gisteren:

Afbeelding

Het gelige wat je ziet is zalf :)
Hij heeft geen verandering in voeding of wat dan ook gehad. De dierenarts zegt een externe allergische reactie, dus wij dachten kwal of 1 of andere steek. Maar het blijft dus in kleine mate terug keren.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Akeyti op vr 13 mar 2015, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#3085495
Kaatje heeft dit jaren geleden ook gehad en bij haar kwam het door lichamelijk contact met een klimop/hedera plant.
Echter zijn de bulten bij haar niet open gegaan. Wel zwelde heel haar kop/snuit op en was ze net een Bulldog.

Sterkte!
Door miik
#3085497
Mijn windhond vivi heeft dat ook gehad... In plaats van naar de dierenarts heb ik van de honden homeopaat Apis druppels gehad... Ik zag het minder worden ! Bij haar was het een reactie op een medicijn, dus het zal over haar hele lijf...
Haar kop zwol ook op en zat ook onder. Na de druppels werd het zienderogen dus minder en de dag erna was alles weg !
Wel was ze enorm moe daarna.

Afbeelding

Voor jouw hondje zou ik voor nieuwe bulten ook Apis geven.
Maar ik vraag me af of het terug komt omdat de medicatie is uitgewerkt of dat ze weer opnieuw in contact is gekomen met datgene waar ze de allergische reactie van kreeg...
Want dat is natuurlijk wel belangrijk om uit te zoeken, anders blijft het terug komen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3085545
Als ik jouw stukje goed begrijp, hoop je dat iemand de oorzaak weet. Helaas kan ik daarin niets zinnigs zeggen. Wel dat bij Spoiler tegen de enorme reactie die zij altijd kreeg na een enting, Thuja druppels erg goed geholpen hebben.

Succes! Ik hoop dat iemand nog iets zinnigs kan zeggen wat je helpt.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#3085603
Luna heeft dat ook af en toe, wat het is weet ik tot de dag van vandaag niet.
Medicatie zijn we niet happig mee omdat luna vaker niet goed reageert op medicatie.
Wat wij eerst doen is heel goed koelen dmv koele doeken en als ze verder geen last heeft laten we haar zwemmen.
Dan trekken de bulten weg.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3085804
Bedankt allemaal!
Ik was vooral benieuwd of jullie dit eerder gezien hebben, of jullie wisten wat bij jullie de oorzaak was etc..
De kleine bult is alweer verdwenen en was echt minimaal.

Het is open gegaan omdat Remus zijn neus niet thuis hield en hij heeft de gevoelige huid dus zelf opengetrokken, het is niet van binnenuit open gegaan zogezegd :)

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker in dat homeopatisch middel kijken
Door hamada
#3085875
Ik heb goede ervaring met het deppen of soppen met zilverwater bij allergische reacties bij een hond. Moest wel gedurende een dag om de paar uur herhaald worden, maar toen was het ook over.
Inwendig zou ik tegenwoordig ook cbd olie geven, een keer of drie per dag 2 of 3 druppels.
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3086306
Ook die doseringen als het maar 1 piekreactie is?
Voor de rest zie ik er niks van, af en toe een bult, nu weer helemaal niks bijvoorbeeld..

De kleine bult is dezelfde dag nog geslonken en weg gegaan
Door hamada
#3086499
Bij een piekreactie zou ik 1x 2 of 3 druppels geven en dan nog, als het zou wegtrekken een paar dagen 2x 1 druppel. Tot het weg zou blijven. En het deppen met zilverwater herhaalde ik zodra Sam weer jeuk/ pijn leek te hebben en hij weer opzwol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door