Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3084450
naam: cyc
leeftijd; onbekend maar al ouder
geslacht; gecastreerde kater
medisch: lichte artrose (krijgt hij glucosamine voor), licht verhoogde nierwaarden (gaat goed op vers) en traanbuizen die niet werken

Cyc woont sinds afgelopen september 5jaar bij mij. Tussen hem en wolf gaat het al jaren slecht. Er is vanalles geprobeerd tot een gedragstherapeut en gedragsmedicatie toe, maar het gaat alsmaar slechter. Wolf leeft al een tijdje op de keukenkast om zo veel mogelijk de aanvallen te vermijden, maar ondanks alles neemt cyc hem toch dagelijks te grazen. Ze zitten nu gescheiden, maar ik woon veel te klein om dit op langere termijn te kunnen. Met Joran gaat het wel vrij goed, ze spelen samen, maar hij is er ook wel humeurig tegen. Wolf en cyc zullen nooit in het zelfde huis kunnen wonen hoe graag ik het ook zou willen, dus hopelijk kan ik een goede thuis voor hem vinden.

Cyc is heel lief tov mensen, hij knuffelt heel graag en doet dit dan ook vol overgave. Alhoewel hij ook wel is ergens in een krabpaal licht te slapen is hij een kat die veel aandacht wil. Spelen doet hij ondanks dat hij wat ouder is ook graag en dan vooral catnip kunstleren muizen, een stokje waar je mee over de vloer gaat en verenhengels doen het goed. Naar mensen zal hij nooit uithalen, als hij bang is verstijfd hij en met ratjes kan hij ook prima, hij heeft jaren met mijn ratjes samengeleefd en die zaten zelden in hun kooi. Toen hij bij mij kwam wonen was hij een heel schuwe kat, maar daar zie je nu niet veel meer van terug tov mij, bij vreemde mensen is hij wel bang al zal hij als hij ze wat beter kent en ze rustig zijn wel komen knuffelen.

Ik denk dat hij best een thuis zonder katten krijgt, al kunnen katten die niet dominant zijn en niet snel onder de indruk vaak wel. Een appartement is geen probleem (wij wonen nu ook op een appartement) al denk ik dat hij een afgezette tuin wel leuk zal vinden.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3084510
Ik denk dat ik iemand weet!
Mijn collega is op zoek naar een oudere kat, die liever alleen is en die in een appartement (+binnentuin van het complex) kan wonen.
Gebruiksaanwijzing geen probleem (haar woorden), ze heeft haar hele leven katten gehad.
Ik stuur je een pb!
Door Anne in Zweden
#3084511
Lizetta schreef: Ik denk dat ik iemand weet!
Mijn collega is op zoek naar een oudere kat, die liever alleen is en die in een appartement (+binnentuin van het complex) kan wonen.
Gebruiksaanwijzing geen probleem (haar woorden), ze heeft haar hele leven katten gehad.
Ik stuur je een pb!
Dat zou geweldig zijn, Lizetta! Ik hoop voor Cyc en de andere katten dat hij snel een nieuw baasje vindt!
Door frodo quin
#3084575
Gebruiksaanwijzing vind ik goed meevallen bij hem, maar ik heb de indruk dat andere mensen daar toch net wat anders over denken. Die vinden het raar dat hij niet tegen drukte kan en graag de hele tijd bij mij is, op de arm wil als ik mijn tanden aan het poetsen ben,...
Door Mowgli
#3084635
Wat een snoepie om te zien :smitten: Ik hoop dat het lukt met de collega van  Lizetta, dat zou geweldig zijn!
frodo quin schreef: Die vinden het raar dat hij niet tegen drukte kan
Ik vind het eigenlijk normaal dat een kat niet van drukte houdt. Mijn vorige kat Pugsley hield absoluut niet van drukte en ook Mowlgi houdt er niet van. Ook andere katten die ik ken gaan er bij drukte vandoor.
Door sella
#3084674
Ik heb toch in al die jaren die ik met katten heb samengewoond nog nooit een kat gehad die van drukte hield.
Een feestje prima ik ga wel op je bed tukken. Waaah daar ligt een mensenbaby. Oh dat doet niks, dan ga ik daar wel bij tukken.
visite weg en ik had weer 5 katten.
Door frodo quin
#3084895
Het verschil met vele andere katten is dat hij niet in een andere kamer een dutje gaat doen, maar in alle paniek de zetel onder rent om daar met grote ogen doodstil te blijven zitten tot hij zeker is dat ze weer weg zijn. Of bv die keer dat in mijn vorig appartement dat hij de balustrade oversprong (zo'n vier meter naar beneden) omdat hij dacht dat er iemand naar boven kwam. Of zes weken niet op de bak gaan omdat de buren ruzie hadden (was wel een serieus gekrijs). Nuja wolf is nog erger, joran daarentegen vind zelfs mensen die gaten boren interessant. Maar de buren bespieden doet hij dan weer wel graag. Die weten niet dat hij er is en kunnen niet aan hem dus zijn die gewoon interessant op de observeren.

Hier komt bezoek per stuk (tenzij het binnen en buiten is) dient zich rustig te gedragen en hem te negeren tenzij hij op schoot komt en kinderen zijn niet toegelaten (nichtje een tijdje geleden over de vloer gehad en die komt er niet meer in). Meestal komt hij dan wel kijken en als hij ze wat beter kent komt hij knuffels halen.
Door frodo quin
#3084990
Ja hij ziet er schattig uit hé en tov mensen is hij ook zo'n schatje. Tov andere katten dan weer een bullebak. Mijn da vind hem trouwens een geweldige patiënt, ze hadden nog nooit zo'n makkelijke kat gehad. Dat had ik wel verwacht, maar hij heeft me toen ook enorm verbaasd, hij was niet bang van hen en was lekker aan het kroelen met mij toen ik bij hem op bezoek kwam (hij is opgenomen geweest met een nierbekkenontsteking en gelukkig er weer helemaal bovenop). Soms schrik ik er van hoeveel hij veranderd is, hij is nog steeds bang van vreemden, maar hij is absoluut niet die doodsbange kat van jaren geleden meer.

Het apart houden werkt trouwens voor geen meter, wolf gaat hem telkens bevrijden als ik vergeet de deur op slot te doen en anders is er wel gezeur aan de deur. Als ik alleen met cyc op de slaapkamer ben vind hij dat wel leuk, dan geniet hij zo van de aandacht dat die dichte deur hem niet uitmaakt. Laat ik ze toch bij elkaar dan duurt het niet lang voor Cyc weer begint te fixeren en ontploft het weer.
Door **Jillaroo**
#3085578
mijn collega is ook op zoek naar een oudere kat, die wel bij een hond kan. Zij heeft net een nieuw huis en zoekt een kat die het geen probleem vind dat ze 40 uur werkt. hoeft niet een echte knuffelkat te zijn
Door frodo quin
#3085846
Van grote honden is hij  bang, van kleintjes niet al heb ik geen idee hoe hij dat op termijn zou doen. De hond van mij die toen ik ging studeren niet mee kon en mijn moeder wou het ook niet is een week bij mij komen logeren toen ze vast zat in barcelona en daar was hij bang van. Ze mocht niet rondlopen in huis om de katten niet te bang te maken (ging er vier uur per dag mee wandelen om haar wat beweging te geven) en was bijna volledig doof toen (was toen al 12à 13jaar), dus keek ook nauwelijks op als er iemand rond liep. Ze was 59cm schofthoogte, dus redelijk groot. Van de stafford van een vriendin was hij heel bang, maar van haar chi niet echt, niet op zijn gemak, maar na een paar uur durfde hij wel in de buurt komen en ook op de grond voor een snoepje aan te nemen.

Hij heeft er weinig ervaring mee, misschien zou hij er aan kunnen wennen, maar dat zal denk ik van de hond af hangen. 40u werken is geen probleem, maar hij heeft wel veel aandacht nodig, dus het zal er van af hangen hoe zij de rest van de tijd besteed.
Door frodo quin
#3087095
Nog niets gehoord van de collega van lizetta, dus hij is nog steeds op zoek naar een nieuwe thuis, al hoop ik dat ik toch nog een positieve reactie krijg want het klinkt wel heel goed.

Dit weekend wel een telefoontje gehad, een vriendelijke vrouw, maar met een kind van 2,5 jaar en een pup van drie maand. Op zich niet noodzakelijk een probleem, maar volgens haar zou de pup hem de hele tijd opjagen en ze wou ze van in het begin in de zelfde ruimte zetten de hele tijd, dus ook als ze niet thuis was. Geen strak plan voor geen enkele kat en zeker niet voor hem.

Ik hoop dat we heel snel een goed plekje voor hem vinden, want de tijd raakt op.
Door Sultan
#3087513
Mocht er geen plek gevonden worden, is deze mooie rooie welkom bij ons. Ja, wij hebben 2 mega honden. Maar al onze katten zijn gek op hen, inclusief onze laatste herplaatser die op 11 jarige leeftijd met een enorme angst/hekel aan honden sinds een paar maanden bij ons is. Onze katten kunnen dag en nacht vrij hun buiten ren in. In huis overal hoge plekjes waar de honden niet bij kunnen.
Mocht het nodig zijn of als er interesse is, is een pb meer dan welkom om zo te overleggen of wij de juiste plak kunnen bieden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door