Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ruisje
#3083984
We hebben een 'heerlijke' week achter de rug met 3 katten die na elkaar ziek werden en slechts een beetje tot niks aten.. Dierenartsbezoek met Bubbles en B'Elanna leverde niet zoveel op, geen koorts en geen 'rare dingen'. Eigenlijk kwam de DA ook niet verder dan een virusje ofzo... Ze waren ook (nog) niet echt uitgedroogd, maar hebben voor de zekerheid wel aan het infuus gehangen. Eén dag later begonnen ze weer met eten! Maar als Gucci morgen nog niets wil gaan we weer.
Inmiddels eten Bubbles en B'Elanna weer goed, alleen Bubbles (en nu ook Gucci) hebben nog spuitpoep. B'Elanna heeft geen dunne ontlasting gehad, maar wil wel gesnotterd wat die andere 2 niet doen, dus wat er precies aan de hand is/was... Ik heb geen flauw idee ???

Bubbles en Gucci (als hij weer eet) zou ik graag een probiotica willen geven. Wat denken jullie? De Solgar Advanced 40+ Acidophilus zou goed zijn, maar geldt dat ook voor katten en hoeveel moet ik ze geven?

Edit: Ik vond op internet ook onderstaande, speciaal voor huisdieren. Misschien beter of handiger voor katten? Kent iemand deze?
http://www.medpets.nl/protexin+prosoluble/
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 10 mar 2015, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3084097
Tja, kan je helaas geen advies hierin geven.
Kan alleen zeggen dat bij Loulou* de diarree toen niet over ging nadat we met AB-kuur waren gestopt (doxoral).
Toen het na aantal dagen na stoppen nog niet beter werd naar DA geweest en pro-biotica meegekregen (weet niet meer hoe het heette maar was wit goedje en zat in een spuit om toe te dienen). Ook hiervan werd het totaal niet beter dus terug naar de DA.
Toen heeft Loulou* een injectie gekregen om de darmen tot rust te brengen (zo lang terug dat ik niet meer weet wat) maar dat hielp toen gelijk.

Kan dus alleen zeggen dat hier toen de probiotica niet hielp
Door Ruisje
#3084206
Vanmorgen had Gucci reuze honger en heeft ie een half dagportie op! :D De spontane vastenactie lijkt dus over, afkloppen...
De katten hebben geen antibiotica van de DA gehad, alleen een infuus. En ondanks dat ze zich nu weer 'normaal' gedragen en eten, hadden Bubbles en Gucci vanmorgen toch nog beide spuitpoep. Ik wil dus toch probiotica gaan geven, maar welke en hoeveel ???
Door Droppie
#3084521
Bij onze katten gebruik ik probiotica van puur. Is zo goed als geurloos. Geloof dat aanbevolen wordt om het niet door het eten te mengen, ik doe dat wel anders zou ik niet weten hoe ik het erin moet krijgen. Door hun kvv eet zelfs onze grootste zeurpiet met geuren zijn kvv zonder problemen.
Deze heb ik toen ook gekocht op aanraden van de dierenarts.
Door Ruisje
#3084728
De spuitpoep is inmiddels verleden tijd, er worden weer mooie barfdrolletjes gedraaid. :D Zonder probiotica, want die heb ik nog niet. Verder eten de katten ook weer normaal. :)

De urgentie is dus wat minder, maar ik wil het wel in huis hebben. De SymbioPet kan ik in Nederland niet vinden. Blijft over de probiotica van Puur en de Protexin Pro-soluble. Allebei voor hond en kat, wat wel handig is.
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 11 mar 2015, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3084889
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Oh mooi joh, dat het gewoon vanzelf over is gegaan!!
[/quote]
Ja, ze zijn blijkbaar zelfgenezend. ;D Maar ik 'kneep' 'm wel een beetje, hoor. Drie stuks achter elkaar en natuurlijk allemaal oudjes... En gelukkig heeft onze oudste Mientje nergens last van gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door