Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3083972
Yara heeft al vanaf pup af aan snel last van haar oren.  Veel oorsmeer en met enige regelmaat ontsteking
Nu week of 3 terug ook weer. AB zalf voor in haar oor gehad

Nu zijn haar oren wéér rood én schilferen ze ( bij oorschelp ). Dat hebben we nog niet eerder gehad.  Het zijn geen beestjes.  Haar oren ruiken wel wat weeïg

Herkent iemand dit ? En wat kan ik eraan doen. AB ben ik wel klaar mee

Yara is een labrador teef van 3 op vlees.
Door sella
#3083973
Dat zouden schimmels kunnen zijn, dan heb je zure oordruppels nodig. Ik haal dan gewoon een flesje bij de da en druppel de oren een weekje dagelijks en dan om de dag en dan wekelijks tot ik weer vergeet een nwe te halen.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3084024
Schimmeltje.. och heden.. Nou daar zitten we op te wachten.

Ik bel wel even met de dierenarts .. dikke kans dat ze haar even willen zien natuurlijk (kassa ;-) ).. Maar ik wil wel dat ze er vanaf komt.. 

Verder nog tips om dit te voorkomen ?
Door Lizzy
#3084027
Ik denk dat je het beste de rommel in het oor eens op kweek kan zetten.

En verder denk ik dat je twee kanten op kunt met dit probleem. Aan de AB en andere regulieren medicatie. Of de holistische kant. Ik weet niet waar jij je het best thuis bij voelt?
Gebruikersavatar
Door Onix
#3084110
Spelen er verder nog andere huidklachten? Bijv roodheid in de liezen, tussen de tenen en in de oksels? Snel jeukerig zijn? Terugkerende oorontsteking kan bijv ook wijzen op een allergie. Mijn ervaring is dat de meeste DA daar niet direct aan denken als honden steeds oorontsteking hebben.
Door tt-tjes
#3084264
[quote="Jantina"]
Net was Lizzy zegt. Ik moet zeggen dat ik heel goede resultaten heb met hypercal oertinctuur met oorproblemen.
[/quote]

Waar koop je dat? De lab van mijn zus heeft ook altijd problemen met de oren.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3084530
Nee , ze heeft verder geen klachten , jeukplekken o.i.d.  Puur haar oren . AB. Heeft ze iedere keer maar het komt ook weer net zo hard terug . En eerlijk is eerlijk , onze dierenarts is prima voor de basics maar verder ook niet . Zijn zijn pro brok en zeker niet alternatieve opties qua medicatie .

Ik ben niet zo goed thuis in de alternatieve honden zorg, maar sta er zeker voor open . 
Door Lizzy
#3084535
Ik vond laatst een filmpje: en dat is best irritant :biggrin2:. Nee, even zonder dollen, het is gemaakt door een dierenarts maar tjonge jonge: had hij nou niet even kunnen wachten met zijn verbouwing aan zijn huis ::) of met dit filmpje... Reuze irritant. Maar hij zegt wel zinnige dingen. En daarom geef ik je toch de link.

Wat ik zelf zou doen is eerst de rommel uit het oor (op het moment dat het opspeelt) op kweek laten zetten. Je weet dan in ieder geval waar je mee te maken hebt. Als het een Pseudomonas bacterie is, heb je toch een ander probleem met het oor dan als er gisten in zitten.

Een weeïge lucht zou kunnen duiden op een Pseudomonas infectie. En daar kun je dan een gewoon AB zalfje in gooien: dat gaat dus niet helpen. Want er is nog maar 1 AB die gebruikt kan worden bij Pseudomonas. En volgens mij zit deze AB in geen van de zalven.

Een weeïge lucht kan ook duiden op de aanwezigheid van gisten. Die ga je met AB al helemaal niet te lijf.

Dus daar zou ik eerst mee beginnen, met een kweek van de prut.

En dan wil ik eigenlijk graag weten wat je hond eet.
Door Lizzy
#3084560
[quote="sella"]
Maar ook de pseudonomas komt uit een kweek toch? Net als gisten/schimmels?
[/quote]

Ja, maar volgens mij (ik weet dat niet zeker) moet je aan de DA wel vragen of ze op bacterieen, schimmels en gisten willen kijken.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3084565
Lizzy schreef: Ja, maar volgens mij (ik weet dat niet zeker) moet je aan de DA wel vragen of ze op bacterieen, schimmels en gisten willen kijken.
Volgens mij heb ik er niet specifiek om gevraagd en hebben ze net wel getest. Maar even benoemen kan zeker geen kwaad!
Door sella
#3084568
Oh ja, dat is nu bij Buffel ook gedaan uit de keel een kweek voor schimmels naast de bacterie en wat afschraapsel van de wand afgehaald. Ook ivm recidiverende hevige keel ontstekingen met reststente bacterien. Maar het waarom niet duidelijk dus kijken of er geen schimmels of gisten zitten te klieren in de keel.

Ik had met de oren van de heren mazzel dat Dorothea mij een oorcleaner gaf voor de honden die zuur was en sindsdien zijn de flappers schoon van Buffel en Shay.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door