Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3083906
helaas helaas..mijn sapcentrifuge heeft het begeven....terwijl ik net groentemix aan het maken was...

Ouderwets verder gegaan met raspen, blender in en staafmixer erdoorheen. hoop werk, maar wel oke geworden, alleen jammer dat mijn  blender echt alleen klein gesneden dingen wil, en eigenlijk bang dat ie overbelast wordt (oud ding, en werd ook redelijk warm)

beetje op internet gespeurd, en toch eens gaan kijken bij de slowjuice, wat is dat nou eigenlijk...Verbaasd over de claims die er gemaakt worden over de slowjuice. Er zouden veel meer vitamines en mineralen bewaard blijven dan bij sapcentrifuge die erg heet wordt.

Zou het echt zo erg zijn? Dacht dat alleen vitamine C verloren ging met zuurstof? En die heeft hond niet echt nodig...

Ieg wel iets nieuwd nodig, zijn er ook blenders die wel met stukken rauwe wortel en biet omkunnen gaan? Of toch maar weer een sapcentrifuge? was wel makkelijk...

Tja...of gewooon 1x in de maand bikkelen met raspen, blenderen en staafmixen..misschien is een keukenmachine ook nog een optie..

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mensen die met keukenmachine aan de gang gaan...werkt dat?
#3084065
hannabelgje schreef: Watvoor sapcentrifuge had je? Met mijn philips nooit problemen gehad. Je zou eens wat filmpjes moeten kijken van het verschil tussen sap uit een slowjuicer en een gewone juicer. Dan schrik je toch wel.
Denk jij dat dat voor een groentenmix heel belangrijk is of zou t grote voordeel alleen voor t juicen tellen?
#3084275
hannabelgje schreef: Ik vind het voor groentenmix totaal niet belangrijk nee. Het gaat wel veel makkelijker met een slowjuicer. Dat dan weer wel.
waarom gaat het makkelijker? Had een sapcentrifuge bij de aldi gekocht :(...tja...vroeger was kwaliteit van gereedschap daar nl erg goed...deutsche grundlichheit of zoeiets...en waarom vind je het voor de groentemix niet belangrijk?
#3094762
Sap smaakt prima, maar ik merk dat ik het schoonmaken van de zeef echt een ellende vind...daarbij begin ik ook te twijfelen aan wat nou gezonder is voor MEZELF...ja, voor de hond gooi ik toch alles bij elkaar....

maar voor mezelf sapjes zonder vezel...ik weet het niet..misschiend dat een blender en smoothies toch beter zijn met al die vezels...

Maarja, volgens mij kun je in de meeste blenders dan weer geen wortel/biet/bladgroenten doen..
#3094832
doe je daar ook rauwe wortel,. pompoen en biet in?

Net mijn 10jaar oude blender even geprobeerd, niet echt gladjes resultaat, maar wortel lukt wel...

alleen wel weer meer werk met in stukken hakken, maar voor mijn eigen sapje vind ik dat geen probleem...voor die kg groentemix 1x per maand ook niet, maar dat trekt ie niet, wordt ie te warm...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door