Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#3083361
Na ruim 3 jaar gaat Bency langzaam eindelijk een blijere hond worden ;D
Was hij altijd in de woonkamer bang voor ons als we wouden aaien of kroelen. Of we gewoon bv een been verzetten als hij er vlakbij lag, dat gaf als reactie dat hij niet wist hoe snel hij weg moest komen :(  Boven in de hal en bv lift ect was hij niet bang en mocht je alles. Wij denken nog steeds dat bij de fokker in de woonkamer iets eens goed fout gegaan was :-\
Spelen met ons in huis was ook eng. Buiten balletje helemaal geweldig.
Zien we sinds een aantal weken veranderingen. Het begon met dat ik spontaan zoenen kreeg als hij naar buiten wil s morgens om half 10 ronde 2 van een uur is dat.
We hebben hem eens een bal in huis gegeven. Oww dat was leuk zelf met balletje spelen steeds laten stuiteren. Oww vrouwtje zeg er niets van ga ik hem eens aan haar geven. Dus met balletje rollen door de kamer werd favoriet. Had wel vaker bal gehad in huis maar daar deed hij toen niets mee.
Dan eens proberen met een fleece sliert. Wel aan mij geven maar ojee als ik vastpakte dan liet hij gauw los. Dan legde ik hem op zijn kop/nek. Dat was ook leuk ;D want dan kon hij hem zelf weer pakken en geven aan me. Of gooide hem achter de bank en zeg ga zoeken.
Sinds vorige week durf hij hem ook even vast te houden. En zijn fleece kleedje waar hij graag mee rond loop als een tul. Vond hij ook leuk als die over zijn kop werd gegooid en vroeg waar ben je dan. :)
En sinds van de week kom hij naar je toe en geef hem maar houd vast en dan trekken. En ja hoor eergisteren zijn eerste spelgrom eerst voorzichtig nu steeds harder :D

s'Nacht lig hij wel op bed maar als ik bv wakker werd en mijn arm uitstak of wou opstaan vloog hij van bed af. Sinds ruim een week kruip hij dan helemaal tegen mijn rug aan en wil dat ik zo kriebel. Moet nog niet kijken naar hem of willen vast pakken ;)

Mijn dochter was alleen in de auto of buiten leuk. Verder heel erg eng. Hij gaat wel altijd graag mee naar haar toe. Haar vriend mag alles bij hem, maar als zij maar naar hem keek kroop hij weg. Tot onze verbazing gisteravond ging hij naar haar toe gaf echte kusjes en ze mocht hem helemaal kroelen. Ze wist niet wat haar overkwam. :biggrin2:

Ook andere honden zien als je aan de riem zit gaat steeds beter. Bij sommige denk je nog wel hij zou hem verscheuren als hij erbij kan komen.
Maar steeds vaker kan hij er wel naar kijken zonder lelijk te doen. Wel draai ik meestal gelijk weg vergroot dus de afstand en als hij rustig bleef liet ik hem kijken.
Volgens mij weet hij nu vrouwtje zorg wel dat die hond niet bij me in de buurt komt. vanmorgen voor de flat ook een hondje waar hij altijd lelijk tegen deed. ik ging andere kant op en na paar passen ging hij snuffelen en die meneer bleef al stilstaan omdat hij weet hoe Bency reageerd. Ik zei loop maar door naar de flat hoor en idd hij keek even en ging verder snuffelen zonder lelijk te doen.

Ik ben met deze veranderingen zooo verschrikkelijk blij ;D ;D
Voor de meeste honden zijn deze spelletjes en reacties heel gewoon dat je er als baas niet eens bij nadenkt volgens mij.

OOIT hoop ik dat hij ons voor de volle 100% vertrouwd :D
Door - pien -
#3083481
Dat is heel wat, 3 jaar bang zijn.... :-\
Geweldig, dat z'n vertrouwen in jullie groeit en het de goeie kant op gaat  :thumbup:

(hier ook een (beschadigd) hondje wat ons langzaamaan steeds meer vertrouwt  ;) )
Gebruikersavatar
Door Thea
#3083549
Het is niet zo dat hij constant angst had maar als er beweging kwam was hij op zijn hoede.
Nu heb ik hem al een paar x betrapt dat hij in echt diepe slaap was.
Zelfs zo dat we ons afvroegen of hij nog leefde ;D

Ja we genieten echt van deze stapjes ;)
Door hamada
#3083585
Ik vind het altijd ontroerend als een hond langzaam uit zijn schulp kruipt.
Prachtig dat jullie dit hebben bereikt; geniet er maar van,het is echt een uniek proces met een unieke hond.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door