Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3083928
Hoi allemaal ,
ik ben hier terug van heel lang weg geweest , wel altijd meegelezen over onderwerpen die me interesseerden maar nadat Mei-Li haar Atopie jarenlang terug onder controle was niet meer actief geweest hier .

Mei-Li is nu inmiddels bijna 8,5 jaar en sinds 5 januari weet ik dat zij Artrose heeft in de knietjes .. eigenlijk nooit wat gemerkt totdat ze in dec erg weinig beweging kreeg ivm de gladheid buiten ,ze ging moeilijk lopen en heb haar toen laten onderzoeken inclusief foto's waar de artrose op te zien was .

De dierenarts had een plan : eerst van de Moderin af (wat ze kreeg voor de Atopie ) ,en ook spierslapte veroorzaakte

daarna over op Atopica voor haar atopie ,dit werkt goed !

de D.A. wil haar op een pijnstiller / ontstekingsremmer Onsior en maagbeschermer Omeprazol 20mg zetten maar daar vind ik haar nog veel te goed voor bewegen voor deze
toch wel heftige NSAID'S ..

en geef haar Puur Plus ( nu even in de stopperiode ,dat is na 6 tot 8 weken ) en op dit moment op duivelsklauw

ook krijgt ze smiddags Kurkuma

tegen de spierslapte krijgt ze van Phytonics Muscle Support

en qua Glucosamine Chrondoitine ktijgt ze Cosequin DS , op zich gaat het goed ook de hydrotherapie gaat goed

ze krijgt al wel jaren Doils Oil ivm haar Atopie

nu is mijn vraag , de soort gluco / chrondo die ik heb is het verstandig om bijvoorbeeld na 2 potten , dat is dan na ongeveer 5 maanden te wisselen met een andere soort of merk ? zodat het zo optimaal mogelijk blijft werken , zo wissel ik de duivelsklauw en Puur Plus ook af steeds na 6 weken ?

en wat is echt het beste middel wel speciaal voor honden (dus geen humaan supplement ) op het gebied van glucosamine en chrondoitine ?

ik zag al verschillende keren Corta RX uit de usa voorbijkomen ? Iemand die misschien weet via welke site ik hier aan kan komen en welke soort ik dan het beste kan nemen?

alvast heel erg bedankt voor jullie tijd  :)
#3084049
Wij gebruiken dit nu jaar of 2 denk ik. Ik heb hiervoor iig Primeval en Sasha's blend geprobeerd maar het hoeft niet zo te zijn dat het bij jouw hond niks doet. Hierop loopt de onze weer en ga ermee door zolang het werkt. Tis wel de ene dag verder dan de andere dag en de afstanden zijn niet altijd indrukwekkend maar ze is toch 1-1,5 uur buiten.Het gaat om een Golden Retriever van bijna 11 die nooit echt een kilometervreter is geweest. Maar ze loopt netjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door