Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door xx__Bhodi
#3083779
Hoi hoi,

Ik heb me enige weken geleden aangemeld hier, maar nog niet de tijd gehad om echt goed te kunnen lezen en een berichtje te posten.

Ik ben 22 jaar en heb een sheltiemeisje (Bhodi) van anderhalf. Na het vermoeden van een voedselallergie (kip) ben ik van brokken (Orijen) overgestapt op KVV (Haaksbarf). Ze eet nu bijna 4 weken enkel paard (we volgen het eliminatiedieet) en vanaf zaterdag komt er een tweede diersoort bij. Nu is Haaksbarf vrij duur (voor een student ;-)) en heb ik beperkte vriezerruimte. Bij mijn ouders heb ik de meeste voorraad liggen en als ik doordeweeks op m'n kamer ben, neem ik het in porties mee en past het net voor de week.

Ik hoop van de zomer te verhuizen naar een eigen studiootje en dan wil ik ook meteen een vriezer aanschaffen (want het vriesvakje in mijn tafelmodelkoelkast biedt nou niet bepaald veel ruimte  :( ).

Ik vroeg me af welke merken, vergelijkbaar met Haaksbarf maar wellicht wat goedkoper, aan te raden zijn voor een hondje dat nogal kieskeurig is met eten en een vrij gevoelig maag/darmstelsel heeft?

Groetjes,

Melissa & Bhodi
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3083798
Er zullen hier vast mensen zijn die meer ervaring hebben!! Het enige wat mij niet zo handig lijkt, wanneer je een hondje hebt met een gevoelig verteringsstelsel en die een eliminatiedieet volgt om zomaar verschillende merken te gaan voeren... Als zij het nu goed doet op HB, zou ik dit even aanzien... Langs de andere kant raden ze aan om verschillende merken KVV te gaan voeren om geen te korten te krijgen... Wou dit even toelichten, maar zeker ben ik er niet van... Hopelijk vindt je wel een passend antwoord en oplossing!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door xx__Bhodi
#3083799
Thanks voor je reactie Inouchka. Het gaat me ook niet direct om het nu, maar ik begreep ook dat HB niet altijd even goed te krijgen is en ik wil dus voorkomen dat ik vast zit aan één merk, het niet te krijgen is en m'n meisje weigert om te eten. Ik heb inderdaad ook gelezen dat verschillende merken voeren nodig is om geen tekorten te krijgen, dus vandaar mijn vraag.

Ik wil me ook vooral oriënteren op eventueel later, als ik weet welke diersoorten ze verdraagt en welke niet, welke merken ik dan zou kunnen afwisselen zodat het en betaalbaar blijft voor me en ik me geen zorgen hoef te maken over het eventueel niet lusten van een ander merk.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3083865
[quote="xx__Bhodi"]
Thanks voor je reactie Inouchka. Het gaat me ook niet direct om het nu, maar ik begreep ook dat HB niet altijd even goed te krijgen is en ik wil dus voorkomen dat ik vast zit aan één merk, het niet te krijgen is en m'n meisje weigert om te eten. Ik heb inderdaad ook gelezen dat verschillende merken voeren nodig is om geen tekorten te krijgen, dus vandaar mijn vraag.

Ik wil me ook vooral oriënteren op eventueel later, als ik weet welke diersoorten ze verdraagt en welke niet, welke merken ik dan zou kunnen afwisselen zodat het en betaalbaar blijft voor me en ik me geen zorgen hoef te maken over het eventueel niet lusten van een ander merk.
[/quote]
Helemaal begrijpelijk :) toen ik met vers voeren begon was dit Smuldier, totdat ik op dit forum terecht kwam en barf leerde kennen :D heb hier ook veel informatie vandaan gehaald en de Smuldier werd al heel snel HB, Carnibest, etc etc. Ik denk dat in jou geval het belangrijkste is om KVV te vinden die wat dezelfde samenstellingen hebben. Ik weet dat er hier ergens op BP een lijst staan met verschillende merken, even zoeken...
http://www.voerwijzer.com/rauwe-vleesvoeding
Via deze link kan je veel info ophalen, denk als je hier op BP bij zoek optie: "beste KVV" invoert je ook vele topics hierover kan vinden!!... Je moet het eigenlijk zo zien, dat de beste kvv, de kvv is waar jou beestje het best op doet!! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door xx__Bhodi
#3083965
Thanks! Ik ga nog heel veel lezen denk ik hihi :-) Ik vind het zo interessant ook allemaal en nu door omstandigheden even een paar weken vrij van m'n studie dus tijd zat om me overal in te verdiepen! Uiteindelijk overstappen op BARF lijkt me helemaal tof maar voordat ik dat ga doen, ga ik me nog veel meer verdiepen en nog heel veel meer lezen!
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3083970
[quote="xx__Bhodi"]
En eigenlijk nog een andere vraag: als een hond allergisch is voor kip, is er dan ook een allergie voor kippenei?
[/quote]
Euhm.. Ik vermoed van wel...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3084029
[quote="xx__Bhodi"]
En eigenlijk nog een andere vraag: als een hond allergisch is voor kip, is er dan ook een allergie voor kippenei?
[/quote]

Vaak wel. Maar dat een hond allergisch is voor brok met (doodgekookte) kip, wil nog niet direct zeggen dat verse kip een probleem is.

Ik zou inderdaad voorlopig even met haaksbarf verder gaan tot ze minstens 4 diersoorten kan verdragen. En dan zou je andere merken erbij kunnen doen. Goede merken hebben bot al calciumbron en geen premix. Met een gevoelig hondje zou ik kiezen voor smaken met 1 diersoort per rol, zodat je altijd kan herleiden waar eventuele klachten vandaan komen (dat gaat lastig als er in 1 rol 4 diersoorten zitten).
Ik zou dan denken aan merken als tinlo-barfmenu, degomeat eigen merk kvv en zo zijn er wel meer. Een wat grotere vriezer is dan wel handig, maar met een sheltie hoeft dat gelukkig ook weer niet heel groot te zijn voor in je studio. Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door