Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chloe
#3083827
Hallo allemaal,

Mijn naam is Anne, en ik heb op dit moment 3 Brits Korthaar katten (Chloe, Hazel en Sadie).
Over een aantal weken hopen wij dat het gezin wordt uitgebreid met de komst van een Zwitserse Witte Herder pup.
De katten krijgen al KVV (Carnibest) en ik zou onze pup ook graag KVV willen geven.
Na veel lezen ben ik weer wat wijzer geworden, maar slaat ook de twijfel toe:
Welke merk(en) KVV moet ik kiezen?

Ik denk dat ik wil beginnen met Natuur&Dier puppy-en kittenmix.
Deze heeft de volgende samenstelling:
"Vlees: konijn, kip, zalm, lam.
Bot: konijn, kip, zalm, lam.
Orgaan: rund en konijn.
Deze mix bestaat uit 60% spiervlees, 20% bot en 20% orgaan"

Als ik uit ga van minimaal 4 diersoorten plus vis, dan zou ik bij deze mix voor vlees en bot nog 1 diersoort erbij moeten geven, en voor orgaan nog 2 diersoorten erbij?
Dit zou ik eventueel ook wel willen aanvullen met barf-producten, wat kan ik dan het beste erbij geven en van welke diersoort(en)?

En om de hoeveel tijd is het aan te raden om af te wisselen van merk(en)?

Groetjes Anne
Door Ruisje
#3083856
Welkom op barfplaats, Anne! :)

Omdat elke KVV-fabrikant zijn eigen 'prakkie' maakt en je nooit precies weet hoeveel en welk orgaanvlees erin zit en welke kwaliteit (spier)vlees er gebruikt is, voer je meerdere merken. Wat het ene merk mist zit er dan bij het andere merk weer in en op die manier voer je zo compleet mogelijk. Met meerdere merken kun je ook gelijk de verschillende diersoorten goed verdelen. ;)

Als je 2 barfdagen in de week zou geven kun je volstaan met (beginners)vleesbot en spiervlees/pens. Ga je meer dagen over op barf dan moet er wellicht ook wat ander orgaanvlees (hart, lever, nier) bijgegeven worden, maar dat blijft altijd wat moeilijk uitrekenen omdat de hoeveelheden daarvan in KVV vaak onbekend zijn.
Op die barfdagen geef je het beste vlees van diersoorten die niet of minder in de KVV zitten.

Hou er ook rekening mee dat een pup veel meer voeding nodig heeft dan een volwassen hond. En verder kijken we graag foto's. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 10 mar 2015, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door