Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083666
Hallo Allemaal,

Ongeveer een half jaar geleden begon Sita regelmatig te slikken/smakken. In eerste instantie dachten we door de droge lucht. We hebben van die bakjes aan de kachel gehangen, het leek daarna over te zijn. Eigenlijk maanden langs niks meer gezien. Nu sinds 2/3 weken is het weer terug, continue smakken/slikken. Al het e.e.a. gegoocheld en waar ik zelf op uit kwam was Maagzuur. Het valt op dat het vaak op een lege maag is. Op het moment dat ze iets heeft gegeten lijkt het wel wat beter te worden. Ik kan zelf helaas geen patroon vinden wanneer het juist meer/minder is of dat het bijvoorbeeld altijd 's ochtends is of 's avonds. Ik ben vorige week naar de DA geweest. Die heeft een algemeen onderzoek gedaan en kon in eerste instantie niets vinden. Omdat ze onlangs ook wat diarree heeft gehad en niet helemaal lekker was, zij de DA het kan best zijn dat ze wat last heeft van maagzuur en door een soort buikgriepje wordt het dan wat erger. Omdat ze eventueel wat last zou kunnen hebben van maagzuur adviseerde de DA om naar 3 keer per dag voeren te gaan. Nu ging dat afgelopen maandag en dinsdag wat beter en het slikken werd ook wat minder, dus ik dacht wie weet gaan we de goede kant op. Helaas donderdag weer overgegeven en vanochtend ook na het eten, ik kan er geen pijl op trekken of het na bepaalde soorten vlees juist wel/niet zo is, het is elke keer weer verschillend. Als het niet beter zou worden, had de DA geadviseerd weer terug te komen.

Nu ben ik benieuwd of jullie bovenstaand verhaal herkennen en zo ja, wat jullie hier aan hebben gedaan of wat jullie hondjes hebben? Ik zit eerder te denken aan een eventueel maag/darm onderzoek, maar ja bij welke kliniek dan? En hebben jullie eventueel een DA die positief is over rauw vlees? Sita krijgt ongeveer ruim 8 maanden nu BARF en daarvoor een maand of 8 KVV gehad.

Ik ben benieuwd of jullie me misschien kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3083670
Ja, ik herken dit wel. Ik heb een Basset gehad met soortgelijke problemen (Whoofer heette ze). En ik en er helaas nooit achter gekomen waar de problemen door veroorzaakt werden. Ik dacht een lichte connectie te zien met stress.

Ik heb alles gedaan: gekookte voeding, rauwe voeding, gemalen voeding, 1 keer per dag voeren, 3 keer per dag voeren: het hielp allemaal geen moer. Ze heeft maagzuurremmers gehad: hielp niet. Niks hielp. Wij werden er helemaal simpel van.

Van welk ras is Sita?
Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083673
Jeetje zeg dat is vervelend. Ik merk niet echt of het met stressvolle situaties te maken heeft, want het is ook als we 's avonds naar bed toe gaan en ze heerlijk rustig ligt. Heb jij onderzoeken laten doen? En zo ja waar en wat?

Sita is een Mechelse Herder, teefje, 2,5 jaar nu.
Door Lizzy
#3083677
[quote="Amanda & Sita"]
Jeetje zeg dat is vervelend. Ik merk niet echt of het met stressvolle situaties te maken heeft, want het is ook als we 's avonds naar bed toe gaan en ze heerlijk rustig ligt. Heb jij onderzoeken laten doen? En zo ja waar en wat?

Sita is een Mechelse Herder, teefje, 2,5 jaar nu.
[/quote]

Nee, het is niet stress van hetzelfde moment. Ik merkte bij Whoofer een verband, als ze op de dag wat vervelends mee had gemaakt of haar zin niet had gekregen (ze was zo koppig als een ezel of 10), dan was ze 's avonds misselijk.

Ze heeft uiteindelijk wel een maagonderzoek gehad. Bij de Wagenrenk. Paul Mandigers. Maar dat was om een andere reden.
Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083678
Hmmm oke. Tsjah het is zo lastig. Ik hoop dat ik hier nog meer reacties krijg en eens kan kijken wat ik nog kan doen om het e.e.a. uit te sluiten.
Door Erna
#3083684
Hier ook een basset (ander merk dan Whoofer van Lizzy) met dezelfde klachten. Al jarenlang. Wij hebben ook nooit de vinger erop kunnen leggen waardoor het getriggerd word. Na lange tijd ernstige zorgen en halve paniek wanneer het weer eens voorkwam hebben we ons er bij neergelegd dat dit kennelijk 'bij haar hoort'. Ze wordt over 9 dagen 14 jaar oud en heeft dit al zeker vanaf haar 5e of 6e jaar.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3083703
Hier Kruimeltje, kruising Border terrier x Basset. Hetzelfde, ook hier gedacht te lang tussen de eetmomenten. Maar kan er ook geen peil op trekken, soms kan er ook gewoon ineens (zonder kokken vooraf) tijd na het eten alles eruit komen.
Dan gaat het weer wéken goed, dan ineens is het er weer. Zou het een Basset-eigenschap zijn?  ???

Kruimel is wel een echte mieperd met eten, lust geen groentes, geen aparte dingen en als hij dus om de zoveel tijd 's morgen 'misselijk' is, hoeft hij ook hele dag geen snacks. Geen pens, konijnenoor, eendennek, niets. Maar dan 's avonds meestal wel gewoon weer bak leeg eten...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3083705
hier een groenedaeler van 8jr die sinds een half jaar of zo ook enorm smakt en je hoort hem echt zooi wegslikken... geef hem okugest en dat helpt wel
een tervueren van 5 die me toch een partij smakt!!! niet normaal meer..... likt ook heel veel zijn bek af en ziet daardoor helemaal rood, ik ga met mn homeopaath overleggen hoe of wat..
Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083711
Ik vind het zo lastig, nu ik terug denk is het wel sinds we BARFEN. Wil niet zeggen dat het dat is, maar het is meer dat ik denk, met KVV en allereerst brok had ze dat niet, dus ik zit te denken moet ik dan niet terug naar meer KVV en minder BARFEN? Je gaat van alles proberen. Of moet ik juist een maagonderzoek laten doen en bloed laten onderzoeken om het medische uit te sluiten!? Pfff al die vragen!
Door Lizzy
#3083712
Ik zou zelf eerst dingen doen die makkelijk zijn. Dus bot gaan malen (of KVV gaan voeren). En dan eens kijken wat dat doet.
Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083716
Ja alleen de reden waarom ik eigenlijk ook meer naar het BARFEN ben toe gegaan is i.v.m. het vele tandplak van KVV. Ik gaf eerst 7 dagen KVV waardoor ze heel veel aanslag/tandplak kreeg. Dus ja ik vraag me nu af moet ik dan bijvoorbeeld 3/4 dagen KVV gaan geven en de rest BARFEN? Of ja wat zou handig zijn!?
Gebruikersavatar
Door Amanda & Sita
#3083763
[quote="Lizzy"]
Ik zou zelf eerst dingen doen die makkelijk zijn. Dus bot gaan malen (of KVV gaan voeren). En dan eens kijken wat dat doet.
[/quote]

Zou het ook nog een idee zijn om naar 1 keer per dag voeren te gaan? Maar goed als ze dan last van maagzuur zou hebben, dan wordt het misschien alleen maar erger omdat ze langer met een lege maag zit dan toch?
Door Lizzy
#3083764
Ik zou even helemaal terug gaan naar het moment waarop jij denkt dat er nog geen problemen waren. Dus op KVV en dan het aantal keer per dag dat je toen ook voerde. Ik weet niet hoe vaak je hond zo'n aanval heeft maar als dat eens per week of eens per maand is: dan weet je na 1 week of 1 maand of het werkt of niet en of het dus aan iets ligt dat je nu doet.
Door malinois.
#3083977
Hier ook eentje die t heel sporadisch heeft. Geen pijl op te trekken: vroeger op brok weleens. Op kvv weleens nu en ook weleens na een barfdagje.
Maar als t eens per half jaar is is t veel.
Ik geef altijd een bodempje lauwe melk met honing en dat werkt hier prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door